새로운 세대의 의과대학생을 대하는 방법: iGen (Med Teach, 2020)
Twelve tips for interfacing with the new generation of medical students: iGen
Sarah Lerchenfeldt , Stefanie M. Attardi , Rebecca L. Pratt , Kara E. Sawarynski and Tracey A. H. Taylor

서론
Introduction
세대 차이는 오랫동안 연구자들을 매료시켜 왔다. 밀레니얼 세대에 대한 광범위한 연구가 존재하며, 현재 교육의 많은 모범 사례들은 그들의 독특한 특성에 기초하여 설계된다. 그러나 2020년 현재 밀레니얼 세대의 많은 학생들이 고등 교육 기관을 졸업했다는 것을 인정하는 것이 중요하다. 많은 교육자들은 이제 iGen 또는 Z세대로 알려진 1994년 이후에 태어난 차세대 학생들로 가득 찬 교실을 가지고 있다. 대부분의 국가에서 의대 입학은 고등학교 졸업 후에 이루어지므로 iGen은 이미 보건 전문 교육 프로그램에서 학생들의 대부분을 차지한다. 4년제 학위가 필수인 미국에서도 2017년과 2018년에는 최근 입학생의 30% 이상이 iGen 범위에 속했고, 2019년에는 그 비중이 70% 가까이 증가했다.
Generational differences have long fascinated researchers. A breadth of research exists on the millennial generation, in which many of the current best practices in education are designed based on their distinctive characteristics. However, it is important to acknowledge that, as of 2020, many students from the millennial generation (Twenge 2006, p. 5) have graduated from higher education institutions. Many educators now have classrooms full of the next generation of students, born after 1994, known as iGen or Generation Z (Seemiller and Grace 2019, p. xix; Twenge 2017, p. 2). In most countries, medical school matriculation follows graduation from high school and therefore iGen already makes up the majority of students in health professions educations programs. Even in America, where a 4-year degree is a prerequisite, over 30% of recent matriculants fell within the iGen range in 2017 and 2018, with the proportion increasing to nearly 70% in 2019 (AAMC 2019, p. 4).
모든 세대는 집단의 집단적 특성을 형성하는 독특한 요소들을 가지고 있다. [베이비붐 세대]를 형성했던 '우주 경쟁'과 에이즈 유행, 생식권을 위한 싸움, [X 세대]를 형성했던 베를린 장벽의 붕괴와는 달리, 우리의 가장 최근의 모체들은 유비쿼터스 기술을 가지고 성장해 왔다. [iGen 구성원들]은 그들의 삶의 모든 측면에서 기술이 존재해온 학생들의 첫 번째 집단을 대표한다. 태어날 때부터, 그들은 소셜 미디어와 광범위한 인터넷 가용성의 영향을 받았다. 그들은 어린 시절에 위키피디아, 유튜브, 페이스북, 그리고 스마트폰에 노출된 최초의 세대였다.
Every generation has unique factors that shape the group’s collective characteristics. Different from the ‘space race’ and The Beatles that shaped the baby boomer generation, or the AIDS epidemic, the battle for reproductive rights and the fall of the Berlin Wall that shaped GenX, our newest matriculants have grown up with ubiquitous technology (Christensen et al. 2018). iGen members represent the first cohort of students in which technology has been present in all aspects of their lives. Since birth, they have been influenced by social media and wide-spread internet availability. They were the first generation to be exposed to Wikipedia, YouTube, Facebook, and smartphones as children.
[iGen 학생들]은 [이전 세대]와는 다른 [사회적 상호 작용]을 경험하며 자랐는데, 이는 대부분 모든 인구 통계에서 [소셜 미디어, 기술 및 스마트폰 액세스]의 우세 때문입니다. 그들은 이전 세대들과는 다른 속도로 사회적으로 발전한다: 십대 때 그들은 부모님과 데이트를 할 가능성이 더 높았고, 부모님의 격려가 없으면 운전면허증을 신청하지 않았다. 미국에서 청소년기 동안(이러한 연구들 중 많은 것들이 출판된) 많은 사람들은 직업을 갖거나 일정과 출석 요구사항을 경험한 적이 없다. [화면 시간의 증가]는 정신 건강의 문제, 읽고 쓰는 능력과 시험 점수의 감소, 그리고 교실에서의 상호 작용의 어려움을 포함한 많은 부정적인 영향을 야기했다. 게다가, 많은 사람들은 그들의 부모들이 [경제 침체]를 겪으며 고군분투하는 것을 목격했고, 그들은 항상 세계적인 테러리즘의 압박을 받으며 살아왔다. 미국에서, 그들은 [학교 총격과 봉쇄 훈련]을 경험했다. 그들은 삶의 많은 부분에서 안전에 대한 열망과 기대를 가지고 있다. 결과적으로, [협력적이고 자신감 있는 밀레니얼 세대]로부터, [iGen 구성원들]은 [신중하고 실용적]으로 달라졌을 수 있다.
iGen students grew up experiencing social interactions differently than previous generations, in large part to the preponderance of social media, technology, and smartphone access across all demographics. They develop socially at a different rate than previous generations: as teens they were more likely to go out with their parents, less likely to date, and did not often apply for their driver’s license unless encouraged by their parents (Twenge 2017, p. 18–22, 25–28). During adolescence in the United States (where many of these studies have been published), many have never held a job or experienced scheduling and attendance requirements (Twenge 2017, p. 29–34). Increased screen time has caused many negative effects including problems with mental health, decreases in literacy and test scores, and difficulty with in-person classroom interactions (Twenge 2017, p. 63–64, 77–91). In addition, many have witnessed their parents struggle through an economic downturn (Seemiller and Grace 2017; Twenge 2017, p. 182), and they have always lived with the pressures of global terrorism (Bell 2013; Christensen 2018). In the United States, they have experienced school shootings and lockdown drills (Seemiller and Grace 2019, p. 16–25; Twenge 2017, p. 143–169). They have a desire and expectation for safety in many aspects of their life. As a result, iGen members may be cautious and pragmatic, a shift from the collaborative and confident Millennials (Seemiller and Grace 2017; Twenge 2017, p. 182).
iGen 학생들을 교실로 맞아들이는 보건 전문 교육자들은 이러한 독특한 특성을 더 잘 이해하려고 노력합니다. 우리 학생들이 습득해야 하는 중요한 내용과 기술의 양은 변경될 수 없지만, 교실 안팎에서 학생들의 성공을 촉진하기 위해 [교육적 접근 방식]을 수정해야 할 때일 수 있다. 다음 12가지 팁에서, 우리는 [iGen의 고유한 속성]을 추가로 조사하고 건강 전문가 교육과정의 전달을 재검토할 때 고려해야 할 중요한 개념을 강조하는 것을 목표로 한다.
Health professions educators welcoming iGen students into their classrooms seek to better understand these unique attributes. While the volume of critical content and skills that our students are required to master cannot be changed, it may be time to modify educational approaches to foster student success both inside and outside of the classroom. In the following twelve tips, we aim to further examine the unique attributes of iGen and highlight important concepts to consider as we re-examine the delivery of health professions curricula.
팁 1 생활 기술 개발 지원
Tip 1 Support life skills development
iGen 구성원들은 이전 세대들과 비교했을 때 [삶의 기술을 개발하는 속도가 느린 경향]이 있다. 18세의 많은 iGen 들은 [사회적, 삶의 기술 면]에서 이전 세대의 14세들을 닮았다. 이것은 형성기 동안 책임감과 독립성이 감소했기 때문일 수 있다. 건강 전문 프로그램에 들어가자마자, 많은 iGen 학생들은 독립적인 삶의 잠재적인 도전에 직면할 준비가 덜 되어 있다. 그들은 종종 처음으로 재정, 식사 준비, 집 유지, 그리고 개인적인 관리를 포함한 몇 가지 책임을 관리하는 법을 배우고 있다. 건강 전문가 프로그램의 첫 해는 대부분의 학생들에게 학업적으로 어려운 일이지만, 필수적인 생활 기술을 습득해야 하는 학생들에게는 그 도전이 악화될 수 있다. 교육자로서, 우리는 교실 밖에서 그들이 독립적인 삶을 터득하도록 돕기 위해 추가적인 지원을 제공할 필요가 있을지도 모른다. [가정에서 캠퍼스 생활로의 밀레니얼 세대의 전환]을 지원하기 위해 중등 교육 기관에서 [비교과 생활 기술 세미나]가 널리 퍼졌습니다. [독립적인 생활용 기술]을 향상시키기 위한 경험을 제공하는 것은 iGen 학생의 학업적 성공에 중요한 역할을 할 수 있다. 현재, 특히 호주, 캐나다, 뉴질랜드, 영국, 그리고 미국과 같이, 학생들이 의대 입학 전에 이전의 학부 학위를 보유해야 하는 국가에서, 그러한 제공의 필요성은 간과될 수 있다. 민간이 온라인 플랫폼을 활용해 생활기술 자원을 생산하기 시작했다. 전반적으로, [독립적인 생활의 스트레스 요인]을 다루는 것은 학생들이 그들의 건강 전문 프로그램의 학업에 더 집중할 수 있게 해줄 수 있다.
iGen members tend to develop life skills at a slower rate when compared to previous generations. Many iGen members at the age of 18 resemble 14-year-olds of previous generations in terms of social and life skills (Twenge 2017, p. 40). This may be due to decreased responsibilities and independence during their formative years. Upon entering a health professions program, many iGen students are less prepared to face the potential challenges of independent living (Twenge 2017, p. 302). They are often learning to manage several responsibilities for the first time, including finances, meal preparation, home maintenance, and personal care. The first year of any health professions program is academically challenging for most students, but the challenge may be exacerbated for those needing to master essential life skills. As educators, we may need to provide extra support outside of the classroom, helping them master independent living. Non-credit life skills seminars became prevalent at post-secondary institutions to support millennials’ transitions from home to campus living (Wilgoren 1999). Offering experiences to improve skills in independent living may play an important role in iGen student academic success. Currently, the need for such offerings may be overlooked, particularly in countries where students are required to hold a previous undergraduate degree prior to medication school admission, such as Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom, and the United States. The private sector is beginning to produce life skills resources using online platforms (e.g. Adulting School 2020). Overall, addressing stressors of independent living may allow students to focus more on the academics of their health professions program.
팁 2 시간 관리 기술 개발 촉진
Tip 2 Foster the development of time management skills
iGen 학생들은 종종 정의된 과제에 익숙하지만, 개별화되거나 종단적인 커리큘럼 요구사항을 완료하기 위한 [시간 관리에는 덜 익숙]하다. 시간 관리 능력이 부족한 경향은 학교에 있는 동안의 업무 경험 부족과 직접적인 관련이 있을 수 있다. 예를 들어, 이 세대의 많은 학생들은 학교와 직업과 같은 [여러 가지 책임의 균형을 맞추는 충분한 경험을 가지고 있지 않다]. iGen 학생들이 보건 전문가 교실에 모여들기 때문에, 교육과정에서 [시간 관리 기술이 성공에 기여하는 시점]이 언제인지 살펴봐야 한다. 교수들이 데드라인을 늦춤으로써 친절을 제공하고 있다고 느낄 수 있지만, 실제로 이러한 행동은 역효과를 낼 수 있다. 학생들에게 [힘든 마감일에 대한 책임을 지우는 것]은 [시간 관리 기술의 발달]을 촉진할 수 있다. 예를 들어, 각 필수 단계에서 어려운 마감일을 지키면서, [과제를 스캐폴딩 구성요소로 세분화]하는 것이 도움이 될 수 있습니다. 학생들이 더 큰 프로젝트를 통해 독립적으로 작업할 때의 기준점을 스스로 식별하도록 장려하는 것도 시간 관리 능력 개발에 생산적일 수 있다. 학생들이 이러한 필수적인 기술의 가치를 개발하고 발견함에 따라, 그들은 마감일을 지키지 않고 제출을 늦게 한 결과를 포함하여 건설적인 피드백을 받을 수 있다.
iGen students are often comfortable with defined tasks, but less so with managing their time to complete individualized or longitudinal curriculum requirements (Chicca and Shellenbarger 2018; Eckleberry-Hunt 2018). The tendency to lack time management skills may be directly related to a lack of work experience while in school (Twenge 2017, p. 29–34). For example, many students in this generation do not have enough experience balancing multiple responsibilities, such as school and a job simultaneously. As iGen students populate health professions classrooms, curricula should be assessed to identify points at which time management skills are a contributing factor to success. While faculty may feel that they are offering kindness by relaxing deadlines, in reality these actions may be counterproductive. Holding students accountable to hard deadlines can promote the development of time management skills. For instance, it may be helpful to segment assignments into scaffolded components, while keeping a hard deadline with each required step (Chicca and Shellenbarger 2018). Encouraging students to self-identify benchmarks as they work independently through larger projects can also be productive for time management skill development. As students develop and discover the value of these essential skills, they may appreciate constructive feedback, including consequences from missed deadlines and late submissions.
팁 3 개인 및 정신 건강 관리 장려
Tip 3 Encourage personal and mental healthcare
iGen은 [청소년기 내내 스마트폰을 사용한 최초의 세대]이며, 그 결과, 온라인에서 시간을 보내는 경향이 더 강해지고 서로 직접 만나는 시간이 더 적다. 디지털 미디어 사용 증가는 행복감 감소와 관련이 있다. Twenge에 따르면, iGen 십대들은 이전의 어떤 세대들에 비해 [학교 밖에서 친구들과 대면하는 것]에 더 적은 시간을 보내며, 그 결과 [면대면 사회적 기술을 연습하고, 관계를 협상하고, 적절한 감정을 개발하는 데 보내는 시간이 감소]했다고 한다. 개인적인 사회적 상호작용의 감소는 [외로움의 증가]와 관련이 있다. 이러한 이유들로 인해, iGen 학생들은 불안과 우울증과 같은 정신 건강 감소의 위험이 증가하고 있다. 의대에서는 전임상 학생의 82%가 심리적 고통을 겪고 있다고 스스로 보고하고 있으며, 많은 iGen 학생들이 정신 건강 문제로 도움을 요청하고 있다. 개인의 안녕과 정신건강을 장려하는 학습환경을 조성하고 정신건강 보조와 민간상담을 위한 제도적 자원을 공유하는 것이 필수적이다. 학생들이 미리 녹화된 강의를 보거나 인터넷 모듈을 사용하여 수업 자료와만 상호 작용할 때 고립감이 증가할 수 있다. 또한, iGen 학생들은 더 제한된 개인적 사회적 상호작용에도 불구하고 디지털 상호작용보다 직접 대면하는 것을 선호한다는 것을 나타낸다. [동기식 소그룹 토론이나 동료 대화를 장려하는 혁신적인 과제에 학생들을 참여시키는 것]은 [다른 사람들과 온라인으로만 연결하려는 성향]과 싸우는 데 중요할 수 있다. 학생들이 그들의 [학습 행복]이 그들의 [동료들과의 직접적인 상호작용]에 의해 [긍정적인 영향]을 받을 수 있다는 것을 깨달았을 때, 그들은 의도적인 과정 사건 뒤에 숨겨진 추론을 이해할 수 있다.
iGen is the first generation to have had smartphones present throughout their adolescence, and as a result, are more inclined to spend time online and less time with each other in person. Increased digital media use is linked to decreased feelings of happiness (Twenge et al. 2018). According to Twenge (2017, p. 77–88), iGen teenagers spend less time with face-to-face encounters outside of school with friends compared to any previous generation, resulting in decreased time spent practicing face-to-face social skills, negotiating relationships, and developing appropriate emotions. Decreased in-person social interactions are associated with increased feelings of loneliness (Twenge, Spitzberg, et al. 2019). For these reasons, iGen students are at an increased risk for mental health declines, such as anxiety and depression. In medical school, 82% of pre-clinical students’ self-report that they are in psychological distress (Plochocki 2019) and many iGen students seek help for mental health concerns (Twenge 2017, p. 118). It is essential to develop a learning environment that encourages personal wellbeing and mental health and to share institutional resources for mental health assistance and private counselling. Feelings of isolation can increase when students interact solely with course material by watching pre-recorded lectures or using internet modules. It is also important to note that, despite their more limited in-person social interactions, iGen students have expressed a preference for face-to-face encounters over digital interactions (Seemiller and Grace 2016, p. 61–62; Gierdowski 2019). Engaging students in synchronous small group discussions or innovative assignments that encourage peer conversation may be important for combating inclinations to connect only electronically with others (Mendez-Reguera and Lopez Cabrera 2020). When students realize that their learning happiness can be positively influenced by direct interactions with their peers (Spears et al. 2015), they may appreciate the reasoning behind deliberate course events.
팁 4 문해력 개발을 커리큘럼에 통합
Tip 4 Incorporate literacy development into curricula
전통적인 책과 뉴스 소스가 더 짧은 텍스트, 뉴스 피드 및 트윗으로 대체됨에 따라 iGen 회원들은 즐거움을 위해 긴 형식의 [텍스트를 읽는 것에 대한 선호도가 감소]하고 있다. 과학과 의학의 많은 부분이 여전히 [저널 기사와 교과서를 통한 정보의 보급]에 의존하고 있기 때문에, 교육자들은 [현재 학생들의 삶의 경험]과 [미래의 직업 환경] 사이의 [격차를 메우는 것]이 필수적이다. 교직원들은 읽고 쓰는 능력 개발을 교육과정에 원활하게 통합할 수 있는 기회를 찾아야 한다. 읽기 과제를 추천하거나 요구할 때, 교사들은 학생들의 [낮은 읽기 체력]을 인식하고, 이 기술을 구축하기 위해 학생들과 협력해야 한다. 교육과정 초기에 [긴 읽기 과제]를 요구하는 것은 원하는 [성과나 지속성을 달성할 가능성이 낮으며], 대신 모든 당사자들에게 [좌절감을 초래]할 수 있다. 학생들에게 [짧은 독서 과제에 대한 서면 성찰문을 제출]하도록 요구하는 것을 포함하는 대체 과제는 시간이 지남에 따라 이해력과 쓰기 능력을 모두 향상시킬 수 있다. 마지막으로, [독서 과제가 주는 가치의 투명성을 보장]하기 위해 노력하는 것은 학생들이 동료 검토 자료에 적응하도록 장려할 수 있다.
As traditional books and news sources are replaced by shorter texts, news feeds, and tweets, iGen members in aggregate show a decreased preference for reading long-form text for pleasure (Twenge 2017, p. 59–65; Twenge, Campbell et al. 2019). Since much of science and medicine still depends on information dissemination through journal articles and textbooks, it is imperative that educators bridge the gap between our current students’ lived experiences and their future professional environment. Faculty should look for opportunities to incorporate literacy development seamlessly into the curriculum. When recommending or requiring reading assignments, faculty should be cognizant of students’ likely low reading stamina and work with the students to build this skill. Requiring a long reading assignment early in the curriculum is unlikely to have any of the desired results or retention, and instead could lead to frustration for all parties. An alternative assignment that involves asking students to submit written reflections on short reading assignments may improve both comprehension and writing skills over time. Finally, seeking to ensure transparency in the value of reading assignments may encourage students to adapt to primary peer-reviewed material.
팁 5 전문적인 서면 커뮤니케이션 기술 육성
Tip 5 Foster professional written communication skills
[적절한 서면 의사소통]은 모든 분야에 걸친 기본적인 기술이며 학생들이 의학 훈련에서 성취하기 위해 필요한 역량이다. Twenge의 자료에 따르면 2000년대 중반 이후, 특히 글쓰기에서 SAT의 점수가 13점 감소하면서 감소했다. 스마트폰이 제공하는 즉각적인 의사소통 방법으로 성장하는 것은 일부 iGen 구성원들이 전문적인 환경에서 이메일과 같은 더 '전통적인' 형태의 의사소통에 대한 경험이 부족한 결과를 초래할 수 있다. 책이나 잡지, 신문을 읽는 대신 문자를 보내고 소셜미디어에 글을 올리는 것은 독해력이나 글쓰기 능력을 키우는 데 유리하지 않다. Twenge는 iGen 학생들이 의사소통에 대한 기존관느 다른 태도를 갖는다고 보고했다. 예를 들어, '문자를 보내는 것이 훨씬 더 빠르다면 사람들은 왜 이메일을 사용할까?'와 같은 생각이다. 결과적으로, 학생들은 전문적인 이메일이 올바른 인사말, 완전한 문장, 그리고 이모티콘 없이 구성되어야 한다는 것을 이해하지 못할 수도 있다. 교육자들은 미래의 전문적인 환경을 위해 iGen을 준비하는 데 어려움을 겪을 수 있다. 보건 전문 교육자들이 [의사소통을 위해 일차적으로 이메일에 의존하지 않을 수도 있는 iGen 학생들]에게 [전문적인 세계는 대체로 그렇다는 것을 명확히 하는 것]이 중요하다. Doyle(2019)은 학생들이 교수진과 적절하게 의사소통할 수 있도록 권장할 것을 제안한다. 기관은 전문적인 이메일을 보내는 방법에 대한 지침과 예제를 제공하기를 원할 수 있다. [이메일 사용과 적시 응답에 관한 자신감을 높이는 메커니즘을 개발하는 것]이 큰 이점이 될 수 있습니다. iGen이 전문적인 환경에서 의사소통 방법의 가치를 이해하도록 돕는 것은 그들의 미래의 성공을 위해 중요하다.
Appropriate written communication is a fundamental skill (Melvin 2015) across all disciplines and a necessary competency for students to achieve in medical training. Data from Twenge (2017, p. 63–64) indicate that since the mid 2000s, Scholastic Aptitude Test (SAT 2020) scores have decreased, especially in writing, with a 13-point decline. Growing up with instantaneous communication methods afforded by smartphones may result in some iGen members lacking experience with more ‘traditional’ forms of communication such as email in professional settings. Texting and posting to social media instead of reading books, magazines and newspapers are not advantageous in developing reading comprehension or writing skills. Twenge (2017, p. 311) reports iGen students bring new attitudes about communication; for example, ‘why would anyone use email when texting is so much faster?’ Consequently, students may not understand that professional emails should be composed with correct salutations, complete sentences, and without emojis. Educators may struggle with preparing iGen for future professional settings (Miller and Murphrey 2010). It is important that health professions educators clarify to iGen students, who may not rely on email for primary communication, that their professional world largely does. Doyle (2019) suggests encouraging students to communicate appropriately with faculty, the institution may wish to provide instructions and examples for how to send professional emails. Developing mechanisms that increase self-confidence in using email and responding in a timely manner might be of great benefit. Helping iGen understand the value of communication methods in a professional setting is important for their future success.
팁 6 정보 관리 기술 가르치기
Tip 6 Teach information management skills
iGen 학생들은 일반적으로 [디지털 리소스]를 통해 정보에 액세스하는 것이 편하지만, 각 소스의 신뢰성을 결정하는 데 경험이 적을 수 있다(Salubi 2018). 보건 전문 교육자들은 사서 전문가들과 협력하여 학생들이 [정보 관리 및 증거 기반 의학 기술]을 개발할 수 있도록 도와야 한다. 학생들과 함께 정보 신뢰도 문제를 해결하고 정보원의 적절성을 평가하도록 요구하는 것은 정보 관리 능력 개발에 도움이 될 수 있다(Widmer 2015). [대표적인 예시 출처]를 제공하는 것은 또한 학생들을 유효한 정보 경로로 설정하는 데 유리할 수 있다. 또한 정보 출처가 비공식 및 공식 교육 환경에서 모두 사용될 때 피드백(원본 신뢰도, 대안 검색 전략 및 인용의 적절성 포함)을 제공하는 것은 기술 개발에 생산적일 수 있다. 마지막으로, 학생들에게 [(스터디 그룹, 실험실 토론 및 기타 교육 환경에서) 동료를 모니터링하도록 요청하는 것]은 정보에 액세스하고 증거 기반 진술을 제공하는 데 있어 자신감을 더욱 높이는 데 귀중할 수 있다.
Although iGen students are typically comfortable accessing information through digital resources, they may be less experienced with determining the credibility of each source (Salubi 2018). Health professions educators should collaborate with librarian experts to help students develop information management and evidence-based medicine skills. Addressing information credibility issues with students and requiring them to evaluate the appropriateness of information sources can aid in developing information management skills (Wiedmer 2015). Providing exemplary sources may also be advantageous in setting students on a valid information path. Additionally, providing feedback (including source credibility, alternative search strategies and appropriateness of citations) when information sources are used in both informal and formal educational settings can be productive in skill development. Finally, asking students to monitor their peers in study groups, lab discussions, and any other educational setting can be valuable to further develop their confidence in accessing information and providing evidence-based statements.
팁 7 학습 공간 및 리소스 확대
Tip 7 Broaden learning spaces and resources
iGen은 이전 세대와 매우 다른 방식으로 [학습 공간과 자원을 정의]할 수 있다. 강의와 같은 교훈적인 대면 학습 이벤트는 학생들이 다른 자료를 통해 내용을 배울 수 있다고 느낄 때 덜 선호될 수 있다. 많은 경우, iGen 학생들은 학습 환경이 물리적인 교실에 국한되지 않고, 인터넷과 디지털 기술이 제공하는, [유연하고 가상적인 공간]으로 확장될 수 있다고 생각한다. 현재 중고등학생들은 기술을 참여의 수단으로 보고 있으며, 특히 기술이 다른 사람들과의 상호작용을 촉진하는 경우 이를 사용하기를 열망한다. 원격으로 액세스할 수 있는 리소스와 경험만 개발해야 한다는 부담을 느끼는 대신, 교수진은 적절한 곳에 디지털 기술을 채택하여 학습을 촉진할 수 있습니다(Wiedmer 2015). 예를 들어, [인터넷 기반 교육 방법]은 일부 전통적인 방법과 유사한 효과를 가지며 학생들이 기초 지식을 습득하는 선택적인 직접 학습 경험을 대체하는 데 사용될 수 있다. 플립 클래스룸 모델, TBL 및 PBL을 채택함으로써, 상호작용적 학습 경험을 위해 수업시간을 아낄 수 있다. 교직원은 직접 경험을 제공하기 위한 근거를 전달하고 미래의 의료 환경과 매우 유사한 환경에서 학습의 중요성을 전달해야 한다.
iGen may define learning spaces and resources in vastly different ways than previous generations. Didactic face-to-face learning events, such as lectures, may be less favourable when students feel that they can learn the content through other resources (Cardall et al. 2008; Gupta and Saks 2013). In many cases, iGen students feel that the learning environment is not limited to the physical classroom and can be extended to more flexible and virtual spaces afforded by the internet and digital technology. Current post-secondary students view technology as a means for engagement and are eager to use it, especially if it facilitates interaction with others (Gierdowski 2019). Instead of feeling pressured to develop exclusively remote-accessible resources and experiences, faculty can facilitate learning by adopting digital technologies where appropriate (Wiedmer 2015). For example, internet-based instructional methods have similar effectiveness to some traditional methods (Cook et al. 2008) and could be used to replace select in-person active learning experiences where students gain foundational knowledge (Jensen et al. 2015). Face-to-face time can be saved for interactive learning experiences, as employed by the flipped classroom model (Chen et al. 2017), team-based learning (TBLC 2020) and problem-based learning (Pluta et al. 2013; Seibert 2020). Faculty should convey their rationale for offering face-to-face experiences and communicate the importance of learning in a setting that closely resembles their future healthcare setting.
팁 8 바이트 크기의 정보를 기반으로 구축
Tip 8 Building up from byte-sized information
평균적인 학생들의 집중 시간이 줄어들고 있다. 한 연구는 iGen 학생들이 평균 19초마다 화면의 작업을 전환하고 75% 이상의 학생들의 컴퓨터 창이 1분 미만으로 열려 있다는 것을 보여주었다. 비록 기술이 방해가 될 수 있지만, 그것은 또한 iGen 학생들이 개인화되고 매력적인 학습 환경을 추구함에 따라 교육 경험을 향상시킬 수 있는 기회를 제공한다. 디지털과 모바일 기술의 [유비쿼터스 특성]과 [iGen 학생들의 짧은 주의력]은 [학습 자료를 개발할 때 중요하게 고려]해야 한다. [바이트 사이즈의 교육 경험]이 더 잘 먹힐 수 있기 때문이다. iGen 학생들은 종종 외부 자원과 강사가 만든 자료를 혼합하는 데 익숙하다. 게다가, iGen 학생들은 정적인 콘텐츠보다 비디오 콘텐츠를 선호한다. [대화형 화이트보드, 짧은 비디오 또는 모바일 앱과 게임]과 같은 [기술의 조합]을 사용하면, 학생들이 [상호 작용을 위해 기술을 사용하는 협업 경험]을 만들 수 있습니다.
The average student’s attention span is decreasing (Twenge 2017, p. 64–65; Chicca and Shellenbarger 2018). One study demonstrated that iGen students switch tasks on their screens an average of every 19 seconds and over 75% of students’ computer windows were open for less than one minute (Yeykelis et al. 2014). Although technology can be a distraction, it also offers opportunities to enhance educational experiences as iGen students seek personalized and engaging learning environments. Both the ubiquitous nature of digital and mobile technology and the shorter attention span of iGen students are important to consider when developing learning materials because byte-sized educational experiences may be appealing. iGen students are often accustomed to blending outside resources with instructor-created material (Loveland 2017). Furthermore, iGen students prefer video content over static content (Pappano 2018). Using a combination of technologies, such as interactive whiteboards, short videos, or mobile apps and games can help create a collaborative experience where students use technology for interaction (Doucette 2018).
참여도를 높이기 위한 또 다른 도구는 [의학 분야에 대한 실용적인 적용을 강조]하는 것이다. 학생들에게 [그들의 공부와 그들의 삶 사이의 상관관계의 예]를 제공하는 것은 교육 내용에 대한 긍정적인 학생 인식으로 이어질 수 있다. 의료 시스템의 [전문가 간 특성]을 강조하고, [과학 콘텐츠와 기술 개발의 전이가능한transferable 측면]을 지적하여 다른 분야와의 연결을 이끌어내는 것은 iGen 학생들에게 실질적인 적용을 보여준다. [사례 연구와 시뮬레이션 기반 교육]은 이러한 실제 응용을 원활하게 강조하는 다른 방법이다. 끝을 기억하면서, [스태미너를 기반으로 하는 전략]을 사용하는 것이 중요할 수 있다. [초기 과정]에서는 [정보 과부하를 방지]하기 위해 [빌딩 블록 유형]의 수업을 고려할 수 있으며, [더 긴 세션]은 그 다음 과정을 위하여 남겨후는 것이다. [전체 학기에 걸쳐 진행되는 더 긴 과제]는 [바이트 크기와 구조화]로 시작해서, 뒤디은 [더 독립적으로 더 긴 학습 이벤트]를 구축하도록 설계될 수도 있다.
Another tool for increasing engagement is to emphasize practical applications to the field of medicine. Offering students examples of correlations between their studies and their life can lead to positive student perceptions of the educational content (Naing et al. 2015). Drawing connections to other disciplines by stressing the interprofessional nature of the healthcare system, and pointing out the transferable aspects of science content and skill development, demonstrates the practical applications to iGen students. Case studies and simulation-based teaching are other methods to seamlessly emphasize these practical applications. Keeping the end in mind, it may be important to use strategies to build upon stamina. Early courses may want to consider building-block type lessons to avoid information overload, with longer sessions saved for later courses. Longer assignments that span semesters could also be designed to start byte-sized and structured, and build to longer learning events with more independence.
팁 9 적시에 실시간 피드백을 자주 제공
Tip 9 Provide timely and real-time feedback frequently
iGen 학생이 함께 성장해온 기술은 종종 [즉각적인 만족감]과 [빠른 반응]을 제공한다. 따라서 이러한 학생들이 [적시에 형성적 피드백을 기대]하는 것은 당연할지도 모른다. 피드백은 학생들에게 가치 있을 뿐만 아니라, 전 세계 주요 인증 기관에서도 요구되며, 이 기관들은 예를 들어 의료 교육 연락 위원회(LCME) 표준 9.7(LCME 2019) 또는 세계와 같이 교정조치를 위한 충분한 시간을 허용하기 위해 각 과정 또는 사무직에서 공식적인 형태의 피드백을 받아야 한다는 데 동의한다 의료 교육 연맹(WFME) 표준 B 3.2.4(WFME 2020). 적시에 형성적 피드백을 제공하는 것은 좋은 교육학적 행위일 뿐만 아니라, 의료 교육, 물리 치료 교육(CAPTE 2016), 직업 치료 교육(ACOTE 2018) 등에 대한 인증 기준을 충족한다. 특히 이 세대의 학생들은 성인의 책임에 대한 경험이 적을 수 있고 정기적인 피드백의 지침으로부터 이익을 얻을 수 있기 때문에 가치가 있다. 교육자는 학습 관리 시스템과 e-러닝 소프트웨어를 사용하여 지식 평가를 위해 학생들에게 실시간 피드백을 통합할 수 있습니다. 또한 과제 또는 평가(예: 서면 보고서, 프로젝트, 저널링 및 포트폴리오)를 계획할 때 적시에 피드백을 제공하는 것의 타당성을 고려해야 한다.
The technology that iGen students have grown up with often provides instant gratification and rapid responses (Christensen 2018). Therefore, it is reasonable for these students to expect timely formative feedback. Feedback is not only valuable for students, it is also required by major accrediting bodies worldwide, who agree that health professions students should receive formal formative feedback in each course or clerkship to allow sufficient time for remediation, for example, Liaison Committee on Medical Education (LCME) standard 9.7 (LCME 2019) or World Federation for Medical Education (WFME) standard B 3.2.4 (WFME 2020). Providing timely formative feedback is not only good pedagogical practice, it also satisfies the accreditation standards for medical education (LCME 2019; WFME 2020), physical therapy education (CAPTE 2016), occupational therapy education (ACOTE 2018), and others. It is especially valuable as students from this generation may have less experience with adult responsibilities (Twenge 2017, p. 39–41) and would benefit from the guidance of regular feedback. Educators can use learning management systems and e-learning software to incorporate real-time feedback to students for knowledge assessment. In addition, the feasibility of providing timely feedback should be considered when planning any assignment or assessment (e.g. written reports, projects, journaling and portfolios).
팁 10 팀워크와 협업 활성화
Tip 10 Revitalize teamwork and collaboration
최적의 환자 관리가 여러 직업과 전문 분야 간의 효과적인 상호 작용에 의존하는 의료에서 [팀워크는 중요]하다. 밀레니얼 세대는 협업과 팀워크에 초점을 맞추고 있지만, iGen 학생들은 본질적으로 [더 경쟁적인 경향]이 있고, 그들 자신의 성취에 근거하여 평가되는 것을 선호한다. iGen 학생들은 일을 했을 가능성이 낮기 때문에, 팀워크와 협업의 실질적인 장점에 직접 노출되었을 가능성이 적다. 보건 전문 교육자들은 학생들이 [팀워크의 중요성을 인식]하고, [팀으로 효과적으로 일하는 데 필요한 기술]을 개발하는 것을 배울 수 있도록 도와야 한다. PBL 또는 TBL과 같은 학생들 간의 팀워크를 증진시키는 커리큘럼 활동은 학생들이 안전한 환경에서 이러한 중요한 기술을 연습하는 것을 도울 수 있다. 게다가, 생각 쌍, 강의 수다, 사례 토론, 그룹 프로젝트, 해부 팀 및/또는 멘토 그룹과 같은 협력적인 교육 전략을 활용하면 학생들에게 팀으로 일하는 것의 가치를 가르칠 수 있다. 교육자들은 iGen 학생들이 독립적으로 일하는 것을 선호한다는 것을 명심해야 한다. 따라서 [독립적인 활동]과 [팀 기반의 활동을 혼합]하는 것이 가장 효과적일 수 있다. 게다가, 이 세대의 학생들은 평등과 타고난 개인주의를 중요시하는 경향이 있기 때문에, 교육자들이 그들의 미래 직업에 개념과 중요성을 소개하면 그들은 팀워크와 협력의 관련성을 더 높이 평가할 가능성이 있다.
Teamwork is critical in healthcare where optimal patient care depends on effective interactions between multiple professions and specialties. Although millennials focus on collaboration and teamwork, iGen students tend to be more competitive in nature and would prefer to be evaluated based on their own accomplishments (Patel 2017). Because iGen students are less likely to have worked (Twenge 2017, p. 29–34), they are less likely to have been directly exposed to the practical advantages of teamwork and collaboration. Health professions educators must help students learn to appreciate the importance of teamwork and to develop the skills necessary to effectively work on a team. Curricular activities promoting teamwork among students, such as problem-based learning or team-based learning, may help students practice these critical skills in a safe setting (Lerner 2009). In addition, utilizing collaborative educational strategies such as think-pair-share, lecture chatter, case discussions, group projects, dissection teams, and/or mentor groups may also teach students the value of working in teams (Pluta et al. 2013). Educators should remain mindful that iGen students prefer to work independently; therefore, a mix of independent and team-based activities may be most effective. Additionally, because this generation of students tends to value equality and innate individualism (Seemiller and Grace 2017; Twenge 2017, p. 175–177), they may be more likely to appreciate the relevance of teamwork and collaboration once educators introduce the concept and importance in their future professions.
팁 11 용감한 공간을 지원
Tip 11 Support brave spaces
고등교육에서 '안전한 공간'은 iGen 학생들이 대학에 처음 입학한 2013년 이후 점점 더 보편화되고 있다. [안전한 공간]은 [학생들이 불편함을 야기할 수 있는 [상황, 말 또는 생각]이 없기를 기대할 수 있는 장소]이다. 안전한 공간은 소수민족 학생들이 판단의 두려움 없이 자신의 공동체에서 다른 사람들을 만날 수 있는 장소를 제공하기 위한 좋은 의도에서 시작되었다. 그러나 [안전한 공간] 개념은 잠재적으로 공격적인 관점에서 [더 많은 학생 인구를 보호하기 위한 것으로 진화]했으며, [안전 공간을 비판하는 사람들]은 이 이념이 iGen 학생들에게 [현실 세계를 반영하는 환경에서 배울 수 있는 기회를 제공하지 않는다]고 주장한다. 일부 교육자들은 그들의 의무가 학생들이 도전을 받을 수 있도록 준비하고 대처 전략을 개발하는 것이라고 믿는다. 이것은 특히 [환자 치료과정에서 불편함과 정서적 위험이 정기적으로 발생하는 업무]를 시작할 보건학과 학생들에게 해당된다.
In higher education, ‘safe spaces’ have become increasingly common since 2013 when iGen students first matriculated to college (Lukianoff and Haidt 2015, 2018, p. 214). A safe space is a place where students can expect to be void of situations (Twenge 2017), words, or ideas (Lukianoff and Haidt 2015) that may cause them discomfort. Safe spaces originated with good intentions to provide minority students with a place to meet others in their community without fear of judgment (Seemiller and Grace 2017; Twenge 2017). However, the safe space concept has evolved to protect the greater student population from any potentially offensive viewpoint (Lukianoff and Haidt 2015; Twenge 2017, p. 154.) and critics of safe spaces and trigger warnings argue that the ideology does not offer iGen students the opportunity to learn in an environment reflective of the real world (Lukianoff and Haidt 2015). Some educators believe that their duty is to prepare students to be challenged (Lukianoff and Haidt 2015) and to develop coping strategies (Plochocki 2019). This is especially true for health professions students, who will embark on a profession where discomfort and emotional risk are regular occurrences in patient care.
이러한 이유들로, ['용감한 공간']을 육성하는 것은 의료 분야에서 더 많은 교육적 가치를 가질 수 있다. [용감한 공간]은 학생들이 그들의 [개인적인 [편안한 영역을 벗어나서 배우도록 격려]받고, [도전적이고 논쟁적인 문제들을 해결하는 장소]이다. 이 접근법은 [안전]보다 [용기]의 필요성에 초점을 맞춥니다. 용감한 공간은 학생들이 [속상한 주제를 토론하거나, 공공장소에서 실수를 하거나, 회진 중 정답을 모르거나, 어려운 대인관계를 마주]하는 등 [불안을 유발하는 상황에서 더 편안하게 느끼도록] 도울 수 있다. 용감한 공간을 만들기 위해, 교수진은 그것이 유발할 수 있는 [불편함에도 불구하고 그러한 학습 경험을 포함하는 근거]를 설명해야 한다. 경험을 통해 교직원들은 학생들이 [판단받지 않으면서 실패할 수 있도록 허용하고, 논란이 되는 생각을 공개적으로, 그러면서도 공손하게 표현하는 것]과 같은 서포트을 보여주어야 한다. 의료 교육자들은 자신의 민감성, 두려움, 실패에 대해 공개적으로 의사소통함으로써 용기를 롤모델로 삼고 싶을 수 있다. 이러한 서술의 중요한 요소는 그러한 경험이 어떻게 교직원이 전문적이고 개인적으로 성장하도록 도왔는지에 대한 설명이어야 한다.
For these reasons, fostering ‘brave spaces’ (Arao and Clemens 2013, p. 141) may hold more educational value in health care. A brave space is a place where students are encouraged to learn outside of their personal comfort zone and address challenging and controversial issues (Arao and Clemens 2013, p. 141). This approach focuses on the need for courage rather than safety. Brave spaces can help students feel more comfortable in anxiety-provoking situations, such as discussing upsetting topics, making mistakes in public, not knowing the correct answer during rounds, or facing difficult interpersonal encounters. To cultivate brave spaces, faculty should explain the rationale for including learning experiences despite discomfort it might illicit. Throughout the experience, faculty should demonstrate support, such as allowing students to fail without judgment or to express controversial ideas openly, yet respectfully. Medical educators may wish to role-model courage by communicating openly about their own sensitivities, fears, and failures (Vaughn and Baker 2004; Huddy 2015). A crucial element to these narratives should be a description of how such experiences helped the faculty member to grow professionally and personally.
팁 12 세대 차이 수용
Tip 12 Embrace generational differences
많은 세대가 학술 기관과 의료 센터에서 일상적으로 함께 일합니다. 예를 들어, Satto와 Erwin(2017)은 교수진이 각각 뚜렷한 선호도, 경험 및 관점을 가진 4세대와 동시에 가르치는 것을 종종 발견한다고 나타낸다. 이것이 잦은 논쟁과 오해로 이어질 수 있지만, 그것은 전문적이고 개인적인 발전을 위한 기회이다. iGen 학생들은 비슷한 환경으로 졸업할 것이고 뉘앙스를 인식하고 효과적으로 그들과 함께 일할 필요가 있다. [세대 차이에 대해 배우고 각 세대의 고유한 속성, 장점, 공유 가치에 초점]을 맞추면, [지금은 더 생산적인 교실]로, [나중에는 더 생산적인 헬스케어 환경]으로 이어질 것이다. 다양한 가치관, 관점, 기대를 가질 수 있는 [다양한 세대의 사람들과 함께 일할 수 있는 기술을 조기에 개발하는 것]이 미래의 직업을 위한 핵심이다. 세대 차이에 적응하고 배우기 위해 존중하고 개방적인 자세를 유지하는 것은 갈등을 완화할 뿐만 아니라 학생과 교직원이 다세대 환경에서 성공하고 건강 관리 시스템에 의미 있게 참여하는 데 도움이 될 것이다.
Many generations routinely work together across academic institutions and health care centres. For example, Shatto and Erwin (2017) indicate that faculty often find themselves teaching alongside (and to) as many as four generations simultaneously, each with distinct preferences, experiences, and viewpoints. While this may lead to frequent points of contention and misunderstanding, it is an opportunity for professional and personal development. iGen students will be graduating into similar environments and need to recognize the nuances and effectively work with them. Learning about generational differences and focusing on each generation’s unique attributes, strengths, and shared values, will lead to a more productive classroom now and healthcare environment later. Early development of skills to work with individuals from various generations who may hold different values, perspectives and expectations is key for future careers. Remaining respectful and open to adapt and learn from generational differences will not only alleviate conflict but also help students and faculty succeed in a multigenerational environment and meaningfully participate in the health care system.
결론
Conclusion
iGen 학생들의 고유한 특성을 더 잘 이해하고자 하는 노력은 학습자와 교육자 모두에게 더 긍정적인 학습 환경으로 이어질 수 있다. 원치 않는 변화를 강요하지 않고 대신 평생 학습과 기술 개발을 촉진하는 조정으로 이어지는 방식으로 이 12가지 팁을 통합하기 위해 노력하는 것은 iGen 학생들이 번창할 수 있도록 할 것이다. 교육자들이 현재 있는 이 세대를 만나고 미래의 의료 전문가로 성장할 수 있도록 지원한다면, 우리는 앞으로 세대를 위해 더 나은 교육자가 될 수 있다.
Seeking to better understand the unique attributes of iGen students can lead to a more positive learning environment for both learners and educators. Working to incorporate these twelve tips in manners that do not force undesired change, but instead lead to adjustments that promote lifelong learning and skill development, will enable iGen students to thrive. If educators meet this generation where they currently are and support their growth as future healthcare professionals, we can become better educators for generations to come.
용어집
Glossary
iGen(Z세대 또는 Z세대라고도 함)
iGen (also known as Generation Z or Gen Z)
대부분의 세대 전문가들은 iGen 구성원들이 [1995년에서 2012년 사이]에 태어났다는 것에 동의한다. 이 세대는 인터넷의 광범위한 성장, 스마트폰의 사용, 소셜 미디어의 부상으로 형성되었는데, 여기서 특징적인 특징은 제한된 대면 상호 작용, 사회적 포용성, 그리고 정보에 대한 즉각적인 접근과 전달에 대한 높은 기대를 포함한다.
Most generational experts agree that iGen members were born between 1995 and 2012. This generation has been shaped by the widespread growth of the internet, use of smartphones, and the rise of social media, in which distinctive characteristics include limited face-to-face interactions, social inclusivity, and high expectations regarding the immediate access to and delivery of information.
Twenge JM. 2017. iGen: why today’s super-connected kids are growing up less rebellious, more tolerant, less happy--and completely unprepared for adulthood. New York: Atria Books.
밀레니얼 세대(Y세대 또는 Y세대라고도 함)
Millennial (also known as Generation Y or Gen Y)
대부분의 세대 전문가들은 밀레니얼 세대가 [1981년에서 1995년 사이]에 태어났다는 것에 동의한다. 이 세대는 높은 대출 부채, 감소하는 고용 시장, 기술 성장 및 과잉 보호 부모에 의해 형성되었으며, 여기서 독특한 특징은 자신감, 낙관주의, 디지털 연결 및 강한 자기 집중을 포함한다.
Most generational experts agree that millennials were born between 1981 and 1995. This generation has been shaped by high loan debt, a declining job market, technological growth and overprotective parents, in which distinctive characteristics include confidence, optimism, digital connection, and a strong self-focus.
Twenge JM. 2014. Generation Me: why today's young americans are more confident, assertive, entitled--and more miserable than ever before (revised and updated). New York: Atria Books.
브레이브 스페이스
Brave Space
용감한 공간은 학생들이 그들의 개인적인 편안한 영역 밖에서 배우도록 격려받고 도전적이고 논쟁적인 문제들을 해결하는 장소이다.
A brave space is a place where students are encouraged to learn outside of their personal comfort zone and address challenging and controversial issues.
Arao B, Clemens K. 2013. From safe spaces to brave spaces: a new way to frame dialogue diversity and social justice. In: Landreman L, editor. The art of effective facilitation. Sterling (VA): Stylus; p. 141.
Twelve tips for interfacing with the new generation of medical students: iGen
PMID: 33174808
DOI: 10.1080/0142159X.2020.1845305
Abstract
iGen, or Generation Z, is the newest generation of health professions students to enter the classroom. This generation represents the first cohort of students in which technology has been present in all aspects of their lives. Since birth, they have been influenced by the boom of social media and wide-spread internet availability, leading to decreased face-to-face interactions and a desire for immediate access to information. Health professions educators should recognize the unique attributes of iGen students in order to foster student success and create a more positive learning environment. The following twelve tips examine the research-based distinctive characteristics of iGen students and highlight important concepts to consider when modifying current pedagogy to better support their needs. Incorporating these tips as an educator can promote lifelong learning and skill development for iGen students and empower this generation to thrive.
Keywords: Generation Z; generational differences; iGen; medical education; teaching.