학업 발달: 의과대학생이 겪는 학업 문제와 지원 서비스(Teach Learn Med, 2009)
Academic Development: A Survey of Academic Difficulties Experienced by Medical Students and Support Services Provided
Gina Paul Department of Medical Education, Southern Illinois University School of Medicine, Carbondale, Illinois,
USA Georgia Hinman and Sue Dottl Academic Affairs, University of Wisconsin School of Medicine and Public Health, Madison, Wisconsin, USA Jerry Passon MEDPREP, Southern Illinois University School of Medicine, Carbondale, Illinois, USA
모든 학생들이 같은 수준의 학습 및 대처 기술을 가지고 의대에 진학하는 것은 아닙니다. 따라서 일부 학생들은 학부 과정에서 의과 대학 적응에 어려움을 겪습니다. 샤인 (Shain)은 학업에 어려움을 겪은 의대생의 95 %가 의대를 성공적으로 마칠 수있는 지력이 있다고보고했다. 의학 교육 상담원으로서의 그녀의 관찰은 "학업의 어려움에 처한 학생들은 시간이나 자원을 관리하는 법을 배우지 못했습니다."(49 쪽) .1 학업적 성공을 위해서는 메타인지, 즉 그들이 어떻게 정보를 처리하고 학습하는지에 대한 인식이 중요하다.2,3 Swanson의 연구 결과에 따르면 학력이 낮은 학생들은 고도의 메타인지 기술을 습득하면 어려움을 극복 할 수 있습니다 .3
Not all students enter medical school with the same level of learning and coping skills; thus, some students will experience academic difficulties as they adjust from their undergraduate institution to medical school. Shain reported that 95% of the medical students who have academic difficulties have the intellect to successfully complete medical school; her observations as a medical education counselor led her to believe that “students in academic difficulty have not learned how to manage time or material” (p. 49).1 It is important for students to have metacognition, an awareness of how they process and learn information,to be successful in their learning.2,3 According to Swanson’s findings, students with lower academic abilities can overcome difficulties if they have highly developed metacognition skills.3
Olmesdahl은 M2 및 M3 학생들의 가장 주요 관심이 업무량, 학습 방법 및 전략, 시간 관리 및 부적절한 학습 시간과 관련되어 있음을 발견했습니다. Olmesdahl은 이러한 인식 된 우려가 "많은 수의 학생들에게 심각한 불안과 스트레스"(177 쪽)의 표시라고 제안했다.
Olmesdahl found that the most serious concerns of M2 and M3 students were related to
volume of work,
learning methods and strategies,
time management, and
inadequate study time;
Olmesdahl suggested that these perceived concerns were an indication of “serious anxiety and stress for large numbers of students” (p. 177).6
연구에 따르면 불안감이 증가하면 인지 과정에 부정적인 영향을 줄 수 있다는 연구 결과가 있습니다 .9 불안한 학생들은 공부하기 위해 노력을 하면서도, on-task가 아니라 off-task에 더 많은 시간을 보내며, 자료를 더 깊게 배우는 대신 정보를 암기하는 것에 더 많은 시간을 보냅니다. 많은 연구에서 의대 불안과 전반적인 불안이 의대 학생 인구에서 드문 일이 아니며 스트레스 관리 교육이 대부분 의과 대학에서 적절히 다루어지지 않는 경우가 있음을 지적했다 .7,17,18 또한, 학생들이 의대에서 스트레스에 대처하는 법을 배우지 않을 때, 그들의 개인적 및 직업적 삶이 의사로서 부정적인 영향을 줄 수 있다고 제안했다.
Research has shown that increased anxiety can negatively affect cognitive processing.9 It has been suggested that anxious students spend more time off-task than on-task while attempting to study, spending more time attempting to memorize information instead of learning the material at a deeper level.5,14 A number of studies have indicated that test anxiety and overall anxiety is not uncommon in medical student populations, and stress management education is often not adequately addressed in most medical schools.7,17,18 In addition, it has been suggested that when students do not learn how to cope with stress in medical school, their personal and professional lives may be negatively impacted as physicians.19,20
방법
METHODS
대상자
Participants
The 36 allopathic and osteopathic medical schools located in the central region of the United States were contacted to determine
(a) the types of support services offered to medical students,
(b) the types of problems experienced by medical students during each year, and
(c) the six most common academic problems observed across all 4 years of medical school.
도구
Instrument
The initial survey consisted of 18 multiple-part questions; several forced-choice questions required responses separated by medical years 1 through 4 (M1–M4) with up to 24 categories per question to determine the various types of support services offered and the specific types of academic problems observed by each year.
결과
RESULTS
지원 서비스
Support Services
설문 조사에 응답 한 33 개 캠퍼스 중 26 개에는 지원 서비스를 제공하는 특정 인력 또는 부서가있었습니다. 7 개의 캠퍼스는 학업에 어려움을 겪는 학생들을 외부에 의뢰한다고 있다고 말했습니다. 서비스를 제공하는 26 개 캠퍼스의 lead people을 보면 10개에서는 박사 학위를 받았고 16 개에서는 석사 학위를 소지했습니다. 12 명은 교육 분야에서 전문 분야를, 12 명은 심리학 / 상담 분야에서, 1 명은 생리학 분야에서 전문 분야를 가지고 있다고보고했다.
Of the 33 campuses responding to the survey, 26 had a specific person or department to provide support services; 7 campuses referred students having academic difficulties to outside sources or consultants. Of the 26 campuses providing services, 10 of the lead people assisting students had doctorates and 16 had master’s degrees; 12 reported having a specialty area in education, 12 in psychology/counseling, and 1 in physiology.
일반적으로 대부분의 지원 서비스는 주로 의대의 첫 2 년 동안 제공됩니다.
In general, it appears that the majority of support services are offered primarily during the first two years of medical school.
대다수의 학교는 미국 의학 허가 시험 (USMLE)의 1 단계 (94 %) 및 2 단계 (76 %) 준비에 대한 일반적인 조언과 안내를 제공합니다. 73 %는 1 단계 준비를위한 개별화 된 학습 계획을 제안했으며 64 %는 학생들을위한 2 단계 준비 계획을 개별적으로 제안했습니다.
The majority of schools provide general advice and guidance for Step 1 (94%) and Step 2 (76%) preparation for the U.S. Medical Licensing Exams (USMLE). Seventy-three percent offered individualized study plans for Step 1 preparation,and 64% offered individualized Step 2 preparation plans for their students.
학업 곤란
Academic Difficulties
응답자의 80 % 이상이 의과 대학의 첫 2 년 동안 학생들은 시험 응시, 시험 불안 및 정보 조직과 관련된 문제에 대한 지원을 요청합니다. 이 숫자는 의과 대학의 3학년, 4학년이 되면 감소했다 (표 2).
Over 80% of the respondents reported that during the first two years of medical school, students seek assistance for problems associated with
test taking,
test-anxiety, and
organization of information;
these numbers decreased during the last two years of medical school (Table 2).
4 년간 의과 대학 전체에서 가장 흔한 여섯 가지 학생 문제는 자료, 시간 관리, 테스트 및 내 / 외부 문제 (표 3)의 네 가지 범주로 분류되었습니다.
The six most common student problems across all four years of medical school fell into four categories:
materials,
time management,
testing, and
internal/external difficulties (Table 3).
전문직업적 요구
Professional Needs
약 23 명의 응답자는 의학적 어려움을 겪고있는 의대생의 요구가 무엇인지에 관한 질적 인 질문에 대답했습니다. 이러한 반응을 분석 할 때 다섯 가지 주제가 나타났습니다.
가장 보편적 인 주제는 자원 증가에 관한 것이 었습니다. 응답자의 52 %는 예산, 자재, 평가 및 테스트 도구, 공간, 전문성 개발을위한 여행 비용, 서비스(M3 및 M4)와 같은 것들을 필요로한다고 언급했습니다.
두 번째 테마는 지속적 교육 / 정보 교환이었습니다. 39 %는 학습 장애 (LD), 주의력 결핍 장애 (ADD), 학습 장애, 아이디어 교환 및 주요 문제 토론, 평가, 학습에 관한 교수를위한 제안 및 CME 과정과 같은 주제에 대해 더 많이 배울 필요성을 인식했습니다.
세 번째 주제는 인력 충원 증가에 관한 것이었다. 39 %는 학습 전문가, 사무직 또는 지원 직원, 교사의 필요성을 표명했습니다.
네 번째 떠오르는 주제는 스킬 개발을 위해 학생에게 제공되는 시간이었습니다. 응답자의 26 %는 학습 기술 개발, 독서 또는 시험에 응시할 수없는 학생을 돕기위한 예정된 시간을 보고 싶어합니다. 한 응답자는 "[나는] 대응적reactive 이라기보다는 선제적proactive 접근 방식을 원한다"이라고 썼다.
등장 할 마지막 테마는 상담/의뢰이었습니다. 한 응답자는 정신과 적 평가 서비스의 필요성을 인식하고 다른 응답자는 학생들에게 상담을 의뢰 할 장소가 필요했습니다.
Approximately 23 respondents answered the qualitative question regarding what are the professional needs of those assisting medical students experiencing academic difficulties. In analyzing these responses, five themes emerged.
The most prevalent theme pertained to increased resources; 52% of the respondents commented on needing such things as increased budgets, materials, assessment and testing tools, space, travel money for professional development, and services for M3 and M4s.
The second theme to emerge was continued education/information exchange; 39% perceived a need to learn more about topics such as learning disabled (LD), attention deficit disorder (ADD), learning disabilities, networking to exchange ideas and discuss major issues, assessment, suggestions for faculty regarding learning, and CME courses.
The third theme pertained to increased staffing; 39% expressed the need for learning specialists, clerical or support staff, and tutors.
The fourth emerging theme was time provided in students’ schedules for skill development; 26% of the respondents would like to see a scheduled time for study skill development, reading, or for helping students who fail exams. One respondent wrote “[I] want to be able to have a proactive approach rather than reactive.”
The last theme to emerge was counseling assessments/referrals; one respondent perceived a need for psychiatric assessment service, and another respondent needed a place to refer students for counseling.
고찰
DISCUSSION
대다수의 학교가 학습 기술과 관련된 지원 서비스를 제공하지만 응답자는 가용한 학습 기술 지원보다 어려움을 겪고있는 학생이 더 많다고보고했습니다.
Although the majority of schools do provide support services related to study skills, respondents reported more students having difficulties in this area than the availability of study skills assistance.
4 년간 의과 대학에서 가장 일반적으로 발생하는 여섯 가지 문제의 결과를 검토 할 때 두 가지 중요한 아이디어가 떠오른다. 첫 번째는 의대에서 필요한 높은 수준의 학업, 시험, 스트레스 관리 기술 없이도 학생들은 학부를 졸업하고 의과대학에 입학 할 수 있다는 것입니다. 올메스 달 (Olmesdahl)은 "놀라움을 금치 못했습니다"라고 말하면서 그의 의학 연구에 참여한 의대생 중 약 1/3이 여전히 학습 기술에 대한 지원을 필요로하며, 교육 프로세스가 이 학생들을 낙제시켰다고 지적했다. 두 번째 아이디어는 이러한 6 가지 문제 모두가 연관되어 있다는 것입니다.
In examining the results of the six most common problems across all four years of medical school, two important ideas come to mind. The first is that students are able to complete their undergraduate degrees and enter medical school without having developed the high level of study, testing, and stress management skill sets necessary in medical school. Olmesdahl was “astonished” that nearly one third of the medical students in his study still needed assistance with study skills, suggesting that the educational process has failed these students.6 The second idea is that all six of these problems are connected.
학생들이 많은 양의 정보를 구성하고 통합하는데 필요한 효과적인 학습 기술이 부족할 때, 정보를 이해하려고 시도하는 데 더 많은 시간을 할애하거나, 시간을 비효율적으로 사용하여 표면 학습 접근법을 얻게됩니다. 결과적으로 이것은 낮은 시험 결과로 이어질 수 있으며, 궁극적으로 검사 불안 및 일반적인 스트레스로 이어질 수 있습니다. 이 인지 불안 연결은 문헌에서 뒷받침된다.
when students lack effective study skills to organize and integrate large amounts of information, they spend more time attempting to make sense of the information, or their time is spent ineffectively memorizing the materials resulting in a surface learning approach. As a result, this can lead to poor test results, which may then lead to test anxiety and/or general stress; −8,13 this cognitive-anxiety link is supported in the literature.6
Olmesdahl의 연구에 참여한 학생들은 의대가 그들의 필요를 충족시키기 위해 학습 능력 향상에 대한 조직된organized 코스를 제공 할 것을 제안했습니다. 이것은 M2와 M3 학생들에게 가장 순위가 높은 해결책이었다.6 Arnold와 Feighny는 의대에서의 성공적인 학습 방법을 선택하기 위해 학생들이 다양한 학습 기술을 알아야한다고 제안했습니다 .2이 연구에서 73%의 학교는 학생들에게 학습 기술 지원을 제공했습니다. 그러나 59 %만이 학습 스타일 평가를 제안했으며, 응답자는 평가 도구 및 학습 전문가가 학생들을 위해 더 나은 지원 서비스를 제공 할 필요성을 인식했습니다.
Students participating in Olmesdahl’s study suggested the medical school provide an organized course in study skills improvement to meet their needs; this received the highest ranked solution among M2 and M3 students.6 Arnold and Feighny suggested that students need to know a variety of learning skills in order to select the proper learning approach to be successful in medical school.22 This study revealed that 73% of the schools offered study skills assistance to their students. However, only 59% of the schools offered learning styles assessment, and respondents perceived a need for assessment tools and learning specialists to provide a better support services for their students.
MBTI 또는 다른 학습 스타일 평가가 활용되는지 여부에 관계없이 각 학생의 학습 선호도에 대한 지식은 학생과 교수진에게 큰 잠재력이 있다고 생각됩니다 .5,23
Whether the MBTI or another learning style assessment is utilized, knowledge of each student’s learning preference is thought to have great potential for the student and the faculty.5,23
의대에 입학 한 사람들이 성공에 필요한 학문적 기술을 갖추었을 것이라는 생각은 직관적으로 보이지만, 학생들은 학부때처럼 공부하면 될것이라는 생각으로 의대에 입학하며, 이러한 기대는 더 깊은 수준까지 공부하지 않는 학생들에게는 비현실적입니다 .24,25 학생들은 결국 3 학년 경에 의대에서의 성공을 위해서 필요한 조정을하게됩니다.
Although it seems intuitive that those admitted to medical school would have the necessary academic skills to succeed, it has been suggested that students enter medical school expecting to study as they did as undergraduates; this expectation is unrealistic for those students who did not study at a deeper level.24,25 This study’s data suggest that students eventually make the necessary adjustments to be successful in medical school sometime around the third year.
스트레스는 학생들이 4 년 동안 일관된 문제를 겪는 유일한 문제였습니다. 이는 의대와 관련된 스트레스에 관한 정보의 양을 감안할 때 놀랄 일이 아니다. 17,26 연구에 따르면 의대생의 주요 관심사는 학업 성취 및 / 또는 시험 불안이다. 10,26,31-35 증가하는 의과 대학은 스트레스 감소 프로그램을 제공합니다;
Stress was the only issue that students tended to have consistent problems with across all four years. This is not surprising given the amount of information there −30 is regarding the stress associated with medical school.17,26 Studies have found that medical students’ main concerns are academic performance and/or test anxiety.10,26,31−35 An increasing number of medical schools offer stress reduction programs;
결과적으로, 인지 능력을 갖춘 학생들도 집중력과 정보 처리 능력을 저해하는 스트레스 나 시험 불안으로 인해 학습력이 부족하거나 잘 수행되지 않을 수 있습니다. Paul 등은 학생들이 수업 및 시험 시작시 5 분간 심호흡 운동을 정기적으로 수행함으로써 시험 불안, 자기 의심 및 신경질에 대한 인식을 현저하게 줄였으며, 집중력이 증가한 것으로 보고하였습니다.
As a result, students with the cognitive abilities to succeed may study and/or perform poorly due to stress or test anxiety interfering with their concentration and ability to process information.37 Paul, et al. found when students were allowed to regularly perform 5 min of deep breathing exercises at the start of classes and exams, they significantly reduced their perceptions of test anxiety, self-doubt, and nervousness and reported increased levels of concentration.38
RECOMMENDATIONS
시험 불안과 기타 스트레스가 4 년에 걸친 공통된 문제 였기 때문에 스트레스 관리를 커리큘럼에 통합해야합니다. 이 중재는 비용을 들이지 않고 시행 될 수 있으며, 수업 및 시험 시작시 5 분간 심호흡 운동을 사용하는 것과 같은 방식으로 쉽게 구현 및 평가할 수 있습니다.
As test anxiety and other stresses were common problems across all 4 years, a third area of research should incorporate stress management into the curriculum. This intervention could be implemented without any cost involved and, as shown in Paul’s study of using 5 min of deep breathing exercises at the start of classes and exams, could easily be implemented and evaluated.38
Teach Learn Med. 2009 Jul;21(3):254-60. doi: 10.1080/10401330903021041.
Academic development: a survey of academic difficulties experienced by medical students and support services provided.
Author information
- 1
- Department of Medical Education, Southern Illinois University School of Medicine, Carbondale, Illinois, USA. rpaul@siumed.edu
Abstract
BACKGROUND:
The Academic Development Special Interest Group (ADSIG) of CGEA was formed to act as a resource for those assisting at-risk students. It is not uncommon for medical students to have varying degrees of learning and coping skills. Thus, it is important to assist students in determining their source of difficulty and provide them with resources to be successful.
DESCRIPTION:
ADSIG surveyed 36 Midwestern medical schools to identify the support services offered, problems experienced by students, and the professional needs of those assisting students having difficulties. The response rate was 83%.
EVALUATION:
Approximately 79% of the schools provide a variety of support services. Students generally sought assistance for problems related to testing, management of time and instructional materials, course remediation, and needing tutors during their first two years. Help for general stress and anxiety remained constant across all four years.
CONCLUSION:
Medical schools need to take a proactive approach in helping students develop the necessary skills that can prevent academic difficulties.
- PMID:
- 20183347
- DOI:
- 10.1080/10401330903021041
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