학생의 개인적, 전문직업적 성장: PPD의 새 프레임워크(Med Educ, 2003)

Fostering students’ personal and professional development in medicine: a new framework for PPD

Jill Gordon






Introduction



의료계의 직업과 소비자들은 이타주의, 책임감, 의무, 성실, 타인 존중 및 의사의 평생 학습의 중요성을 인식합니다. 이러한 속성 및 기타 속성은 전문성의 본질이라고 볼 수 있습니다 .1 이러한 전문적이고 사회적인 기대를 충족시키기 위해 학생들을 준비하는 과정에서 의대는 많은 어려움에 직면합니다.

The medical profession and consumers of health care recognise the importance of altruism, accountability, duty, integrity, respect for others and lifelong learning in doctors. These and other attributes are seen as the essence of professionalism.1 In preparing students to meet these professional and societal expectations, medical schools face a number of challenges.


개인적이고 전문적인 개발Personal and professional development은 고립된 커리큘럼 주제isolated curriculum theme 이상입니다. 전체 교육과정에 접근하는 방법입니다. 최근의 토론 기사에서 Howe6은 현대 의학 교육에서 가장 시급한 요구 사항 중 하나는 lifetimes practice을 위해 적절하게 견고한 전문 역량을 갖추게하는 전문 개발 이론 및 실습을위한 프레임 워크를 개발하는 것이라고 주장합니다. Educational, sociological 및 psychological 관점 (바람직한)은 바람직한 전문적 속성의 획득을 가져올 수있는 핵심 원칙을 명료하게 해줍니다. '라고 말하면서, 공식적인 교육만으로는 학생들이 유능하고 책임있는 의사가 될 수 없음을 인정합니다.

Personal and professional devel- opment is more than an isolated curriculum theme or strand; it is a way of approaching the entire course. In a recent discussion article, Howe6 argues that  one of the most pressing requirements for contemporary medical education is to develop a framework for theory and practice of professional development which results in the attainment of professional competencies suitably robust for a lifetime s practice… Educational, sociolo- gical and psychological perspectives (can) elucidate key principles which are most likely to result in acquisition of desirable professional attributes.’ In saying this, the author acknowledges that formal teaching alone is not enough to ensure that students will develop into competent and responsible doctors.



교육, 사회학 및 심리학에 관한 이론 외에도 PPD를 이해하는 다른 방법이 있습니다. 25 년 전에 존 아이젠 버그 (John Eisenberg)는 의사 행동 관찰을 기반으로 한 모델을 개발하여 비용 효과적인 진료를 홍보하는 방법을 평가하는 데 사용했습니다. 그는 진료행동의 주요 결정 요인 중 일부를 확인했습니다. 이는 교육, 피드백, 보상, 벌칙 및 참여로 요약 될 수 있습니다. Eisenberg는 교육만으로 행동에 대한 효과가 제한적이며 가능한 모든 요소의 조합이 가장 큰 힘을 발휘한다는 사실을 보여주었습니다 .8 개인 및 전문성 개발은 근본적으로 행동 변화에 관한 것이며, 학생들이 최고 수준의 profes - sionalism, 그들의 학습 환경은 공식적인 교육 프로그램에 포함 된 가치를 반영하고 강화해야합니다.

In addition to theories on education, sociology and psychology, there are other ways of understanding PPD. Twenty-five years ago, John Eisenberg developed a model based on observations of doctors’ behaviour and used it to evaluate methods of promoting cost- effective care.7 He identified some of the major deter- minants of behaviour in clinical practice. These can be summarised as education, feedback, rewards, penalties and participation. Eisenberg demonstrated that educa- tion alone has only limited effects on behaviour and that the combination of all available factors exerts the greatest force.8 Personal and professional development is fundamentally about behaviour change, and if we are to help students reach the highest standards of profes- sionalism, their learning environment must reflect and reinforce the values contained in the formal teaching programme.




학생 선발

Student selection


모델을 자세하게 고려하기 전에, 졸업생들의 바람직한 태도와 행동을 보장하는 가장 분명한 방법 중 하나가 이미 그러한 태도와 행동을 갖춘 학생들을 선발하는 것임을 인정하는 것이 중요합니다. Eisenberg의 용어에서, 학생 선택의 수정 방법은 원하는 결과를 지원하기위한 행정적인 변화로 분류됩니다. 영국의 의과 대학의 의회의위원회는 의과대학에 대한 접근성을 확대하여 의료 졸업생의 사회적, 문화적 및 민족적 배경이 그들이 봉사하도록 부름받은 사람들의 다양성을 광범위하게 반영하도록 권고했습니다..9 의학교육은 고등학교 졸업자보다 더 성숙한 직업 감각을 가진 나이든older 학생들을 받아 들여 이 개념을 확장하였다.


Before considering the model in detail, it is important to acknowledge that one of the most obvious ways of ensuring desirable attitudes and behaviours in gradu- ates is to select students who already demonstrate them. In Eisenberg’s terminology,7 modifying methods of student selection would be categorised as an  administrative change  to support a desired outcome. The Council of Heads of Medical Schools in the UK has recommended that access to medical school be widened so that  the social, cultural and ethnic backgrounds of medical graduates …reflect broadly the diversity of those they are called upon to serve .9 Programmes to widen access to medical education extend this concept by admitting older students who may have a more mature sense of vocation than school leavers.



PPD 교육과정의 실현가능성

The feasibility of a PPD curriculum



학생의 PPD를 육성하고 잠재교육과정을 제한하려는 도전은 과소 평가되어서는 안됩니다. 11 학생을주의 깊게 선택 했음에도 불구하고 학생들은 윤리적 침식을 경험할 수 있으며 의과대학이나 커리어상 실패할 위험을 초래할 수 있는 행동을 할 수도 있다. 바람직한 속성과 행동을 촉진 시키는데 분명히 효과적인 PPD 커리큘럼을 개발하는 것은 교수진이 커리큘럼 내용뿐만 아니라 학습 환경에 대해서도 성찰하도록 요구하는 과제입니다 .14 많은 반대 의견을 제기 할 수 있습니다 앞으로 커리큘럼 개혁을 고려하고있는 학교들은 그들을주의 깊게 고려하고 대처해야합니다.


The challenge of fostering students’ PPD and limiting  hidden curriculum  the negative influences of the should not be underestimated.11 Despite careful stu- dent selection, we know that students may experience  ethical erosion 12 and may engage in behaviours that place them at risk for failure in medical school or in their careers.13 Developing a PPD curriculum that is demonstrably effective in promoting desirable attrib- utes and behaviours is a challenge that requires faculty to reflect on the learning environment as well as the curriculum content.14 Many objections can be put forward, and schools that are contemplating curricu- lum reform need to consider and address them with care.



PPD 커리큘럼에 대한 반대 주장
Objections to a PPD curriculum


 충분한 시간이 없다.

 There is not enough time 


(교육과정은) 더 많은 주제를 추가하라는 압박과 함께 공식 교육 시간을 줄이고 자발적인 학습을 장려하는 방향으로 나아갔습니다 .15 

Alongside the pressure to add more topics has come a move to reduce formal teaching time and to encour- age more self-directed learning.15 For the didactically inclined, this change represents even less time to  get the message across .



 PPD는 가르 칠 수 없다.

 PPD is not teachable 


학생들은 서로 다른 기질, 태도 및 통찰력에 따라 다른 의대에 입학하고 퇴학합니다. 그들의 궁극적 인 진로 선택은 일반적으로 이러한 차이점을 반영할 것입니다 16 일부 관찰자들은 PPD 프로그램이 모든 학생에게 똑같은 Political correctness의 구속을 강제하도록 노력해서는 안된다고 주장합니다 . PPD를 배우는 것이 사실이나 임상 추론 기술을 습득하는 것과는 완전히 다르다는 우려가 있다

Students enter and leave medical school with different temperaments, attitudes and insights. Their ultimate career choices usually reflect these differences and it is  typical  not without good reason that we think of physicians, surgeons and so forth.16 Some observers argue that PPD programmes should not try to force all students into the same straitjacket of political correct- ness. There is a genuine concern that learning PPD is quite different fromacquiring facts or clinical reasoning skills.


학생들이 PPD를 속일 수도 있다. 예를 들어 학생들은 팀 혐오감을 유지하면서 필요한 팀웍 연습에 참여할 수도 있으며, 팀워크가 환자 치료에서 도움될 부분이 거의 없다는 신념을 갖고 있기도 하다.

Could students simply fake might, PPD? Students for example, participate in required teamwork exercises while maintaining a dislike of teams and a belief that teamwork has little to offer in patient care.


마지막으로 평가의 문제가 있습니다. PPD가 가르 칠 수 있다고하더라도, 논쟁은 계속되며, 평가되지 않으면 의미가 없지만, 수용 가능한 수준의 자기관리 또는 성찰 은 무엇입니까? 인지 또는 정신 운동 능력과 동일한 방식으로 이러한 자질을 해부하고 평가할 수 있습니까?

Finally, there is the problem of assessment. Even if PPD can be taught, the argument continues, it is meaningless unless it is also assessed, but what is an acceptable level of  self-care  or  reflectiveness ? Can and should these qualities be dissected and assessed in the same way as cognitive or psychomotor competencies?





'의과 대학은 PPD에 코스를 제공 할 준비가되어 있지 않습니다.'

‘Medical schools are not equipped to provide courses in PPD’


오늘날 대부분의 의사들은 PPD를 자신의 학부 경험의 명백한 구성 요소로 경험하지 않았습니다. 
윤리 강좌는 종종 졸업생들이 매일의 임상 실습에서 발생할 가능성이 거의없고 영향을 미치지도 않는 난해한 문제를 다루고 있습니다. 
윤리적 가치에 대해 토론하고 비교할 때 종교적, 문화적, 사회적 차이 구분을 만들 수 있습니다. 
학생들이 진정한 도전에 맞설 수 없으면 팀웍 연습은 인위적으로 느껴질 수 있습니다. 
국가 및 국제 규모의 보건 의료의 불평등은 너무나 힘이 들어서 교수 및 학생 모두가 무시하려고합니다. 
불행하게도, 다른 학문 분야에서 전문가를 수입하려는 전략은 정확하게 이것이 문제라는 인상을 준다.

Most of today’s doctors did not experience PPD as an explicit component of their own undergraduate experi- ence. Ethics lectures often dealt with esoteric issues that graduates were unlikely to encounter in day to day clinical practice and even less likely to influence. can create Religious, cultural and social differences divisions when it comes to discussing and comparing ethical values. Teamwork exercises are likely to feel artificial unless students can grapple with authentic challenges. Discussions concerning self-care run con- trary to the adolescent ⁄ young adult ethos of risk taking behaviour and personal invulnerability. Inequalities in health care on a national and an international scale are so daunting that both faculty and students are tempted to ignore them. Unfortunately, the strategy of importing experts from other academic disciplines confirms the impression that this is exactly what the problem is.


'어떤 것은 더 잘 알려지지 않은 채 남는 것이 낫다'

‘Some things may be better left unsaid’


과거의 위계적 의료 시스템보다는 덜 일반적이지만, 어떤 사람들은 약물 남용, 성적 경계, 휘파람 불기, 권위 주의적 구조 또는 의학적 관행의 상업적 측면에 관한 이야기는 의과대학에서 다룰만한 예의 바른polite 이야기가 아니라고 주장합니다 

Although it is less common than in the hierarchical medical care systems of years gone by, some still argue that talking about substance abuse, sexual boundaries, whistle blowing, authoritarian structures or the com- mercial aspects of medical practice are not really the stuff of polite medical school conversation.







PPD 교육과정을 지지하는 주장

The arguments in favour of a PPD curriculum



시간 요인

The time factor


학생들이 처음으로 의학에서의 복잡한 개인적 및 전문적 문제를 다룰 때 수행해야 할 과제의 어려움을 과소 평가하는 것은 쉽습니다. 시간이 짧고 커리큘럼이 복잡하지만 PPD에 대한 명확한 관심은 학생들의 학습 요구를 우선시하고 가능한 시간을 최대한 활용하는 데 도움이됩니다.

It is easy to underestimate the difficulty of the tasks that students undertake as they meet complex personal and professional issues in medicine for the first time. Although time is short and curricula are crowded, explicit attention to PPD should help students to prioritise their learning needs and make the best use of the time available.


학생들의 발달 단계가 다양하지만, 이것이 PPD를 배울 수 없다는 것을 의미하지는 않습니다. 의사 소통 기술의 가르침에 반대하여 유사한 논쟁이 제기되었지만,이 논쟁은 오랫동안 불신 해왔다.

While students vary in their developmental stages, this does not mean that PPD cannot be taught. A similar argument was posed in opposition to the teaching of communication skills, but this argument has long since been discredited.19




교육가능성

Teachability


의대가 단순히 교육기간에 자연적으로 발생하는 PPD에 의존한다면 잠재교육과정의 영향이 팽배해질 위험이 있습니다 .11

If medical schools rely on the kind of PPD that simply happens  along the way, they may risk allowing the  hidden curriculum  to prevail.11


교수진 전문 기술

Faculty expertise


교사가 PPD를 필요로하는 새로운 기술에 대한 우려는 유효하지만 PPDcourses를 가르치는 교수는 자신의 참여와 의과대학에서 PPD의 일부 주제를 재발견하는 과정에서 이익을 얻는다 고 말합니다. 개인 및 전문 개발 프로 그램은 다른 보건 분야, 심리학, 사회학 및 철학에 의해 강화 될 수 있으나, 이는 의대 교수가 강의 세션의 품질 및 관련성에 대한 중심적인 책임을지는 경우에 한합니다.


Concerns about the new skills that teachers need forteaching PPD are valid, but faculty who teach on PPDcourses say that they also benefit from their involve-ment and fromthe process of rediscovering some of the milestones that were part of their own PPD in medicalschool. Personal and professional development pro-grammes can be enriched by other health disciplinesand by psychology, sociology and philosophy, providedthat medical teachers take a central responsibility forthe quality and relevance of the teaching sessions. 



개방성에 대한 태도

An attitude of openness


마지막으로, 어떤 것이 더 잘 언급되지 않는 편이 낫다는 주장은 가장 강하게 반론할 수 있다. 비밀스런 분위기를 지지하는 것은 전문적인 판단을 할 때 분리detachment와 청렴integrity의 필요성에 직접적으로 반대하는 것과 같다.

Finally, the argument that some things are better left unsaid needs the strongest rebuttal of all. An atmo- sphere of secrecy stands in direct opposition to the need for detachment and integrity in the exercise of profes- sional judgement.


그들은 또한 개인적인 탐욕, 일부에 대한 특별한 유혹을 발전시키기 위해 기밀을 사용할 수 있습니다. 상업 부문은 다른 비트에 맞춰 움직이며 학생들은 커뮤니티의 상업 및 전문 분야의 가치가 항상 반대되는 이유를 이해해야합니다.

They can also use secrecy to advance personal greed, a particular temptation for some. The commercial sector marches to the beat of a different drum, and students need to understand why the values of the commercial and professional sectors of the community will always be in opposition.21



PPD 교육과정의 구성요소 

The components of a PPD curriculum



의사소통 기술

Communication skills


의사-환자 의사 소통의 이론과 실제는 지난 20 ~ 30 년 동안 거의 모든 의료 프로그램의 필수적인 부분이되었습니다 .22 팀워크, 대규모 잠재 고객 발표 또는 서면 작성을 위해 필요한 다른 유형의 전문 의사 소통 커뮤니케이션은 PPD 커리큘럼의 일부로 점차 인정 받고 있습니다.

The theory and practice of doctor)patient communi- cation have become integral parts of virtually every medical programme over the past 20)30 years.22 Other types of professional communication, such as those required for teamwork, for presentations to large audiences or for written communication, are increas- ingly being recognised as part of a PPD curriculum.


인간적인 진료와 휴머니즘

Humane care or  humanism 


다양한 이름으로 불리는이 커리큘럼의 요소는 건강 심리의 생물 심리 사회적 관점을 홍보하는 것과 관련이 있습니다. 임상 교사가 학생들이 존경하는 행동을 모델링 할 때, 학생의 자율성 14을 지원하고 환자에 대한 존중을 표현하여 가르치고 배우는 데 적극적으로 참여하도록 격려할 때 가장 성공적 일 수 있습니다.

Called by various names, this element of the curriculumis concerned with promoting a biopsychosocial view ofhealth care. It is likely to be most successful when clinical teachers model behaviours that students admire,23 support student autonomy14 and demon-strate respect for patients by encouraging them to play an active role in teaching and learning.24 


자기관리

Self-care


많은 의과 대학은 의대생과 졸업생이 전형적으로 경험하는 특별한 스트레스를 인식하고 있습니다 .25 학생들은 의사가 소진, 알코올 및 기타 약물 남용 및 심리적 장애에 취약하다는 사실을 더 잘 알고 있습니다.

Many medical schools have recognised the particular stresses that medical students and graduates typically experience25 and students are now more aware that doctors are vulnerable to  burnout , the abuse of alcohol and other drugs and psychological disorder.


윤리와 법

Ethics and health law


자기 관리와 달리, 윤리 및 의학 법률 교육은 항상 의학 교과 과정에 필수적인 것으로 간주되어 왔지만 의과 대학 및 의학 기관이 명시적인 교과 과정 지침을 제 작함에 따라 교수 방법이 체계화되고 있습니다.

Unlike self-care, ethics and medico-legal teaching have always been considered essential to medical curricula, but teaching methods are becoming more systematic, with medical schools and medical organisations produ- cing explicit curriculum guidelines.26,27



인문의학

Medical humanities


의학 인문학 연구 프로그램에 대한 관심이 높아지고 있으며 일부는 매우 성공적이라고 판명되었습니다 .30 아직 해결되지 않은 문제는 이러한 프로그램을 핵심 의학 교과 과정의 일부로 간주해야하는지 또는 특수 학습 모듈의 형식을 채택해야하는지 여부입니다 

There has been increasing interest in programmes of study in the medical humanities and some have proved very successful.30 An unresolved issue for many med- ical schools is whether such programmes should be considered part of the core medical curriculum31 or whether they should take the form of special study modules



PPD 프레임워크

A PPD framework


이미 커리큘럼 디자인에 영향을 미친 이론은 성인 학습 이론, 32자가 학습, 15 사회인지 이론 및 자기 효능감의 개념, 그리고 성찰적 실천 등에서 비롯된다 .구성 주의자는 학생들의 적극적인 경험 의미의 구축과 협력과 맥락의 역할을 강조한다. 이러한 이론적 인 견해는 Vermont의 프로세스 지향 교육의 모델에 포함되어 있으며, 기억력 형성 과정에서인지, 영향 및 메타인지의 보완적인 역할을 강조한다. 표 1은 이론 36과 경험적 연구 7 모두를 PPD 커리큘럼의 설계 및 전달을위한 프레임 워크에 배치합니다.

Theories that have already influenced curriculum design come from adult learning theory,32 self-directed learning,15 social cognitive theory and concepts of self- efficacy,33 and the idea of the reflective practitioner.34 approaches35 Constructivist acknowledge students’ prior experiences in the active construction of meaning and emphasise the roles of co-operation and context. These theoretical perspectives come together in Verm- unt’s model of  process oriented instruction ,5,36 which emphasises the complementary roles of cognition, affect and metacognition in the process of memory formation. Table 1 places both theory36 and empirical research7 into a framework for the design and delivery of a PPD curriculum.




Table 1 A framework for education for professionalism




교육을 통하여 PPD에 영향을 주기

Influencing PPD through education


무엇을 배울 것인가: PPD의 내용

What to learn: the content of PPD (A1)



위에 요약 된 것처럼 전통적인 PPD 교육 과정은 일반적으로 윤리 및 보건법, 의사 소통 기술, 인본주의 적 가치 및 자기 계발과 같은 개인 개발의 측면에 대한 주제를 다룹니다.

As outlined above, traditional PPD curricula usually cover topics in ethics and health law, communication skills, humanistic values and aspects of personal devel- opment such as self-care.



왜 배워야 하는가: PPD의 정의적 측면

Why to learn: the affective components of PPD (B1)


학생들이 환자의 관점에서 건강 관리를 볼 수 있는 기회를 얻게되면 PPD의 정서적 영향이 커집니. 우리 의대의 몇몇 사례는 마약 사용자와 청소년 환자에게 당뇨병을 주사하고 장기 기증과 관련된 가족을 기증자와 수혜자로 만나는 세션을 가르치는 것에 관심이 있습니다. 환자 중심의 치료 원칙은 환자가 도움이된다는 사실과 의사와 의대생과의 상호 작용에 해로운 것으로 보이는 것에 대해 이야기 할 때 생생하게 나타납니다. 환자는 또한 의사 소통 기술을 포함하여 다양한 임상 기술을 가르치는 데 참여할 수 있습니다 .24,38,39 교과 과정에서 효과적으로 사용 된 또 다른 접근 방법은 존경받는 임상 교사를 초청하여 개인적 및 전문적 개발에서 중요한 사건을 논의하는 것입니다. 우리의 상급 임상의 중 한 명이 우울 장애 또는 다른 질병의 형태로 개인적인 위기를 설명하거나 심각한 실수를 범한 경험을 말할 때 의사의 자기관리에 대한 통계는 새로운 의미를 갖습니다. 임상 교사가 자신의 오류 가능성을 시인하는 행동을 모델링 할 수 있다는 사실 자체가 학생들에게 가치있는 학습 경험입니다.


When students have the opportunity to see health care from the patient’s perspective, it adds to the emotional impact of PPD. Some examples in our own medical school concern teaching sessions that involve injecting drug users and adolescent patients with diabetes and meeting families involved in organ donations, both as donors and recipients. Principles of patient-centred care come alive when patients talk about what they found helpful and what they found harmful in their interactions with doctors and medical students. Patients can also be involved in teaching students a range of clinical skills including communication skills.24,38,39 Another approach that has been used effectively in our curriculum is to invite respected clinical teachers to discuss  critical incidents  in their own personal and professional development. When one of our senior clinicians describes a personal crisis in the form of a depressive disorder or other illness, or the experience of making a serious mistake, the statistics on doctors’ self-care take on a new significance. The fact that clinical teachers can model the behaviour of admitting to their own fallibility is in itself a valuable learning experience for students.


IPE은 PPD에 대한 또 다른 차원을 제공합니다. 왜냐하면 학생들이 다른 의료 제공자의 관점에 대해 더 많이 이해하고, 헬스케어를 향상시키기 위해 팀워크를 사용하기 때문입니다.


Interprofessional learning40 provides another dimen- sion for PPDbecause it enables students to understand more about the perspectives of other health care provid- ers and about using teamwork to improve health care.


어떻게 배울 것인가: PPD의 메타인지적 요소

How to learn: the metacognitive component of PPD (C1)


리플렉션을위한 가장 중요한 전제 중 하나는 보호 된 시간입니다. 이를 위해서는 교육 프로그램 내에서의 성찰을 위한 시간과 면대면 교습을 위해 할당 된 시간의 상한선을 설정해야 합니다. 시간 외에도 학생들은 실제 과정에 도움이 필요할 수 있습니다. 우리 의과 대학의 학생들은 모두 대학원 (의학전문대학원생) 진학생 임에도 불구하고, 그 전에 대학에서 학위를 받는 기간에는 일반적으로 그러한 기회가 없었으며, 많은 사람들이 프로그램에 참여할 때 자신의 학습 스타일과 자신의 가치를 알지 못합니다.


One of the most important preconditions for reflection is protected time. This requires the incorporation of time for reflection within the teaching programme and the setting of an upper limit on the time allocated for face to face teaching overall. In addition to time, students may need help with the actual process. Despite the fact that students at our medical school are all graduate entrants, their first degrees have not usually given them such opportunities and many are not aware of their own learning styles and their own values when they enter the programme.



피드백을 통해 PPD에 영향주기

Influencing PPD through feedback



형성적 평가를 통해 학생이 배워야 할 것을 Shaping해주기

Shaping what students learn through formative assessments (A2)


학생들은 보상을 주는 커리큘럼에 중점을 둡니다. 따라서 학생들이 기본 및 임상 과학에 대한 이해에 대한 정기적 인 피드백을 받지만 PPD 요소에 대해서는 그렇지 않는다면, 기초의학과 임상의학 과정에만 시간을 할애할 것입니다 . 학생들이 PPD 문제에 대한 지식과 이해에 대해 공식적으로 비공식적으로 피드백을받을 수있는 기회를 갖게 해야 한다.

Students focus on parts of the curriculum for which they are rewarded, so if students receive regular feedback on their understand- ing of the basic and clinical sciences but not on their knowledge of the PPDelements of the curriculum, they will spend their time on the former. The challenge is to find opportunities for students to receive regular informal and formal feedback on their knowledge and understanding of PPD issues.41


동기부여를 위한 피드백

Feedback for motivation (B2)



학생의 관점에서 볼 때 고품질 피드백을 얻는 것이 가장 문제가 되는 것 중 하나이다. 42 특히 의료 환경의 임상 영역에서 특히 그렇습니다 .43 즉각적인 피드백은 감정적 인 영향을 미칩니다. 불행히도 대부분의 학생과 의사는 자기 효능감을 높이기보다는 감축 된 피드백의 사례를 쉽게 기억할 수 있습니다. 학생은 학습에 동기를 부여하기 때문에 양질의 피드백을 중요시한다고 반복적으로 말하고 있지만, 임상실습에서는 일반적으로 체크리스트의 체크박스에 표시tick해주는 것 이상을 해주지 않는다. 45 교수개발을 위한 가장 어려운 도전 중 하나는 이러한 행동을 바꾸고 교수진이 사려 깊은 피드백에 대한 접근을 하게끔 장려하는 것이다.

From a student’s perspective, obtaining high quality feedback remains one of the single most problematic education,42 especially in clinical areas in medical settings.43 immediate Feedback has an emotional impact. Unfortunately, most students and doctors can easily remember instances of feedback that reduced rather than promoted a sense of self-efficacy.33 Stu- dents repeatedly tell us that they value good quality feedback44 because it motivates them for learning, but many standard rating forms used for clinical attach- ments include no more than a general measure of professional behaviour that usually receives an automatic tick in the appropriate box.45 One of the most difficult challenges for faculty development is to change this behaviour and encourage faculty to take a more thoughtful approach to feedback.




성찰을 장려하기 위한 피드백

Feedback that encourages reflection (C2)



피드백은 타당하고 신뢰할 수있는 관찰을 기반으로해야하기 때문에 교사는 학생들이 어떻게 자신과 자신의 전문직을 보고 있는지를 이해해야합니다. 이런 종류의 이해에는 시간이 걸리지만, 크기가 커지면서 수업을 듣는 것은 개별 학생을 얻는 것이 어렵습니다. 보다 큰 수업의 효과를 완화시키는 한 가지 방법은 커리큘럼을 구성하여 피드백을 제공하는 것입니다 .46 혁신적인 학생들은 전자 메일을 사용하는 것과 같은 동료 접근법을 제공 할 수 있습니다. 전자 메일은 적시에, 구체적으로 학습 목표에 연계시킴으로써좋은 피드백 기준을 충족하는 데 도움이 될 수 있습니다 

Because feedback must be based on valid and reliable observations, teachers need to understand how their students view themselves and their professional roles. This kind of understanding takes time, but with class to know increased sizes it is difficult to get individual students. One way of mitigating the effects of larger classes is to organise the curriculum so that feedback.46 Innovative students can provide peer approaches such as the use of E-mail47 can also be used, as E-mail can help fulfil the criteria of good feedback by making it timely, specific and linked to learning objectives.


우리는 자신의 가르침과 실습에 대한 피드백을 성찰 할 수있는 능력을 갖춘 교사가 PPD 과정의 또 다른 중요한 요소임을 알게되었습니다 .48 피드백을 억제하는 수비적인 교사와 제도적 구조는 프로세스에 방해가 되며, 학생들이 말하기를 꺼리는 것을 꺼려하게 만듭니다 .

We have found that teachers who model the ability to reflect on feedback on their own teaching and practice are another important element of the PPD process.48 Defensive teachers and institutional structures that discourage feedback can quickly extinguish the process and make students unwilling to risk speaking out.




보상과 인센티브를 통해 PPD에 영향주기

Influencing PPD through rewards and incentives


적절한 지식 기반을 갖추도록 하기

Ensuring an adequate knowledge base (A3)


학생들은 복잡한 이슈에 대한 숙달의 감각을 키울 때 보상을 받습니다 .33이 숙달은 PPD와 관련된 정보가 별도로 가르쳐지기보다는 다른 과목과 통합 될 때 강화 될 수 있습니다.

Students are rewarded when they develop a sense of mastery over complex issues.33 This mastery can be reinforced when information relevant to PPD is integ- rated with other subjects rather than being taught in isolation.


임상 전문 지식과 PPDissues에 대한 이해를 보여주는 임상 교사는 학생이 가장 신뢰할 수있는 역할 모델의 종류입니다 .23 공식적인 시험 구조 내에서 PPD의 타당하고 신뢰할 수있는 평가를하는 데 어려움이 있음에도 불구하고 PPD는 커리큘럼에서의 그 자리를 지킬 수 있어야 한다.

Clinical teachers who demonstrate clinical expertise and understanding along with concern for PPDissues are the kinds of role models whom students find most credible.23 Despite difficulties in making valid and reliable assessments of PPD within formal examination structures, PPD needs to be inclu- ded simply to establish its place in the curriculum.



PPD에 대한 정의적 보상과 인센티브

Affective rewards and incentives for PPD (B3)


학생들은 학습 환경이 지지적일 때, 학생들과 PPD 커리큘럼에 제시된 가치에 대해 보상을받습니다. 학생들은 이타적인 기회를 만족시키고 존경받는 역할 모델로부터 긍정적 인 피드백을 받아야합니다 .49 이러한 경험은 시간이 지남에 따라 더 큰 자율 의식에 기여하고 평생 학습 패턴을 따르도록 학생을 준비시킵니다 .14 이러한 과정은 내재적 보상이 외적인 보상보다 전문적인 행동을 유지하게 해주므로 중요하다

Students are rewarded when their learning environment is supportive, both of the students and of the values presented in the PPD curriculum. Students need to satisfy opportunities altruistic drives and receive positive feedback from admired role models.49 Over time, these experiences contribute to a greater sense of autonomy and prepare students to follow a pattern of lifelong learning.14 This process is important because intrinsic rewards are more likely to sustain professional behaviours than extrinsic rewards.49



성찰에 대한 보상과 인센티브

Rewards and incentives for reflection (C3)


성찰에는 시간이 걸리기 때문에 PPD 평가는 일반적으로 과정 내 평가, 포트폴리오 및 다양한 유형의 임기 또는 1 년 내 배정의 형태로 이루어져야합니다. 가족, 임상 서비스 또는 다른 단체에 장기간 첨부하면 학생들에게 자신의 아이디어를 개발하고 비평하고 개인적 및 전문적 역할에 대한 이해를 심화시킬 수 있습니다.

Because reflection takes time, PPD assessments will usually need to take the form of in-course assessments, portfolios and various types of term or year-long assignments. These allow for reflection both in action and on action.50 An extended attachment to a family, a clinical service or some other organisation can give students the opportunity to develop and critique their own ideas and deepen their understanding of their personal and professional roles.




불이익과 처벌을 통해 PPD에 영향주기

Influencing PPD through disincentives and penalties


PPD를 진지하게 다루기

Taking PPD seriously (A4)


학생들이 PPD 커리큘럼의 내용을 마스터하지 못하면 어떻게됩니까? 학생에게 가장 분명한 처벌은 평가에서 fail하는 것입니다. PPD에는 hard fact가 상대적으로 적지 만, 향후 평가를 위해 매우 중요한 윤리적 및 의학적 - 법적 원칙에 대한 질문을 포함해야합니다 .51 윤리적 추론과 같은 복잡한 기술을 평가할 때 신뢰성을 보장하기는 어렵지만 , 예를 들어, PPD 평가를 생략하는 대체 결정은 모두 잘못된 메시지를 발송합니다. 학생들의 PPD에 대한 신뢰할 수 있는 평가를 위해서는 다양한 measure에 관심을 가질 필요가 있다.

What happens if students fail to master the content of the PPD curriculum? The most obvious penalty for a student is to fail an assessment. There are relatively few hard facts in PPD, but assessments need to include questions on ethical and medico-legal principles that are critically important for future practice.51 While it is difficult to ensure reliability in the assessment of a complex skill, such as ethical reasoning, for example, the alternative decision to omit PPDassessment altogether sends out the wrong message. A reliable assessment of students’ PPD requires attention to a range of different measures.


문제행동을 하지 않을 동기부여

Motivation to stay out of trouble (B4)


잠재교육과정은 collegial하기 때문에 영향력이 크다. 잠재 교육과정은 당신이 설교 한 내용을 실행할 필요가 없으며, 상호 합의에 따라 전문가가 아닌 행동으로 벗어날 수 있다고 가르칩니다. 존경받는 역할 모델에 의한 건설적인 비승인은 높은 직업적 기준에 어긋나는 행동을 학생들에게 방해하는 한 가지 방법입니다. 학생들에게는 전문성이 무엇인지, 전문적이지 않은 사람이 무엇을 의미하는지, 전문의가 아닌 행동의 결과는 무엇인지를  의대에서 정한 표준의 관점에서 명확한 진술이 필요합니다 .54 단순한 립 서비스를 하는 것이 아니라, 학습 환경이 실제로 이러한 것을 반영한다는 것을 알아야합니다 

The hidden curriculum is influential because it is  collegial  – informal and it teaches that it is not necessary to practise what you preach and that one can get away with unprofessional behaviour by mutual agreement.  Constructive disapproval  by admired role models is one way of discouraging students from behaviours that are inconsistent with high professional standards. Students need a clear statement of what professionalism is, what it means to be  unprofessional  and what the results of unprofessional behaviour entail in terms of meeting the standards set by their medical school.54 They need to know that the learning envi- ronment actually reflects these standards rather than paying them mere lip service.


성찰하지 않은 행동의 결과

The consequences of unreflective behaviour (C4)


평가는 진정한 이해 없이 단순암기적 학습이나 사실적 리콜에 대한 증거를 제공해서는 안됩니다 (오히려 실제로 penalize해야 한다).

Assessments should not reward (and may actually need to penalise) evidence of rote learning or factual recall without understanding.55



학생 참여를 통해 PPD에 영향주기

Influencing PPD through student participation


학생의 교육과정 참여

Students’ involvement in the curriculum (A5)


학생들의 개인적 및 전문적 개발을 육성함에있어서 의학교육 프로그램 자체를 미래 졸업생들이 필요로하는 직업 기술의 리허설을 위한 공간으로 활용하는 것이 이치에 맞습니다. 우리 프로그램에는 peer teaching를 통한 참여 기회가 있으며 학생들이 다른 학생들을 위한 학습 기회를 구축하기 위해 자신의 경험을 활용할 것을 권장합니다. 매년 학생들은 의과대학 지원자를 위한 소개 세션을 제공하며 인터뷰 패널에는 학생 회원이 있습니다. 학생들은 또한보다 많은 1학년 의대생을 위한 동료 지원을 조직합니다. 교육위원회 대표는 학생들에게 커리큘럼 디자인 및 관리에 대한 공식적인 메커니즘을 제공합니다.

In fostering students’ personal and professional devel- opment it makes sense to use the medical programme itself as a space for rehearsing some of the professional skills that graduates will need in the future. In ourprogramme there are opportunities for participationvia peer teaching and we encourage students to usetheir own experiences to construct learning opportun-ities for other students. Each year students provide introductory sessions for applicants to the medical programme and each interview panel has a student member. Students also organise peer support for more junior medical students. Representation on educational committees gives students a formal mech- anism for participation in curriculum design and management.


참여를 통한 전문가로서의 성장 경험

Experiencing professional growth through participation (B5)


교수진이 적극적인 참여를 중시하는 학습 환경을 조성한다면 학생들은 PPD 커리큘럼에 진정한 참여자라고 느낄 수 있습니다. 전문직은 모든 ​​단계에서 모든 구성원의 실천 기준에 대한 책임을 공유하는 것이 특징입니다. 학생들이 초기 단계에서 이 책임감을 경험하도록 격려하면 팀워크 기술을 구축하고 파괴적인 경쟁을 줄일 수 있습니다 .14

Students can feel that they are genuine participants in the PPD curriculum if faculty create a learning environment that values their active involvement. Professions are characterised by a shared responsi- bility for the standards of practice of all members at whatever stage. Encouraging students to experience this sense of responsibility for one another from an early stage may help to build teamwork skills and reduce destructive competition.14



성찰적 과정에 참여하기

Participation in the reflective processes (C5)


우리 자신의 프로그램에서 지속적인 코스 개선에있어 가장 중요한 요소 중 하나는 온라인 피드백 시스템을 통해 수집 된 피드백입니다 .48 학생들은 프로그램의 모든 측면을 반영하도록 권장됩니다. 다양한 유형의 학습 경험에 대한 가치를 논의 할 때 상호 수용과 열린 마음mutual acceptance and open-mindedness이 있어야 학생들이 PPD 교육에 대한 새로운 아이디어를 탐색 할 수 있습니다. 특히 학생과 교사의 문화적, 사회적 및 종교적 가정 등 배경에 차이가 있을 때 그러하다.

One of the most important factors in continuous course improvement in our own programme is the feedback collected via an online feedback system.48 Students are encouraged to reflect on all aspects of the programme. When discussing the value of different types of learning experience, there needs to be an atmosphere of mutual acceptance and open-mindedness so that students can explore new ideas about the teaching of PPD, especially when there are differences in students’ and teachers’ backgrounds and their cultural, social and religious assumptions.




더 나아가서..

Further development


확립 된 행동 패턴을 변화시키는 것은 어렵습니다 .7 태도 행동이 의사에게 기대되는 기준과 일치하는 학생을 선택하는 것은 전문성을 증진시키는 데 바람직한 전략 중 하나입니다. 장기간의 결과 연구는 nature or nurture이 그 날 승리를 가져 왔는지를 입증하는 데 도움이되지만 확실한 해결책이 될 수는 없습니다. 선발 과정의 상대적 중요성과 연구 프로그램 자체가 무엇이든간에 의대가 학생들이 의대에 가져 오는 인본주의 자질을 보존하고 육성하는 것이 필수적입니다.

Established patterns of behaviour are difficult to change.7 and Selecting students whose attitudes behaviours are consistent with the standards expected of doctors is one desirable strategy for promoting professionalism. Longterm outcome studies will help to demon- strate whether  nature  or  nurture  wins the day, but there can be no definitive resolution. Whatever the relative importance of the selection processes and the programme of study itself, it is essential that medical schools preserve and foster those humanistic qualities that students bring with them into medical school.







 2003 Apr;37(4):341-9.

Fostering students' personal and professional development in medicine: a new framework for PPD.

Author information

  • 1Faculty of Medicine, University of Sydney NSW, New South Wales, Australia. jillg@med.usyd.edu.au

Abstract

CONTEXT:

Altruism, accountability, duty, integrity, respect for others and lifelong learning are qualities that have been identified as central to medical professionalism. However, we do not have a systematically developed understanding of what is needed to optimise medical students' personal and professional development (PPD). We need some level of agreement on how to teach and assess PPD, but traditional educational methods may not be strong determinants of students' or graduates' actual behaviour in clinical settings.

AIMS:

This paper considers the factors that demonstrably influence doctors' behaviour as a contribution to the development of a model for considering PPD within the broader context of medical practice. The model presented acknowledges that behaviour change comes about through a number of influences including education, feedback, rewards, penalties and participation. These elements can be plotted against the cognitive, affective and metacognitive processes that are intrinsic to learning.

IMPLICATIONS:

framework that promotes the consideration of all of these factors in PPD can provide guidance for schools undergoing curriculum reform and inform further research into one of the most important and challenging aspects of medical education.

Comment in

PMID:
 
12654119
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts