문화적 역량, 전문직 정체성 형성, 변혁적 학습(Med Educ, 2017)
문화적 역량, 전문직 정체성 형성, 변혁적 학습(Med Educ, 2017)
Cultural competency, professional identity formation and transformative learning
Adam P Sawatsky, Thomas J Beckman & Frederic W Hafferty
의학 교육의 이 호에서는 Leyerzapf와 Abma가 소수 민족 학생들을 문화 역량 교육의 맥락에서 다루는 몇 가지 과제를 발견했습니다.
In this issue of Medical Education, Leyerzapf and Abma identified several challenges that confront minority students in the context of cultural competency teaching.
소수 민족 학생들은 소수 집단 환자를 대상으로 한 사례가 오히려 문화적 고정 관념이나 부정적인 사례를 강조하고, 소수 문화의 신념을 더욱 stigmatize한다고 느꼈습니다. 학습 환경 내에서 소수 민족 학생들은 롤모델의 부재, 주류 학생들의 무례, 문화적 대다수와 소수 민족 학생 간의 분리를 겪어 '고립감'을 느끼게되었습니다 .1
minority students felt that case examples involving minority patients highlighted cultural stereotypes or negative examples, further stigmatising minority cultural beliefs. Within the learning environment, minority students experienced a lack of role models, disrespect from majority students, and segregation between cultural majority and minority students, leading to a feeling of being ‘set apart’.1
이 논문은 다음을 비롯한 많은 질문을 제기합니다. 의대에서 문화적 역량을 어떻게 가르쳐야합니까? 소수 민족 레지던트는 전통 문화 역량 훈련에 관해 두 가지 중요한 점을 강조했습니다.
첫째, 주류 문화권에 속하는 교수진이 작성한 사례는 소수 문화의 관점을 잘못 해석하고, 고정 관념을 강화하고, 소수 민족을 소외시킬 위험이 있습니다.
둘째, 주류 학생들은 소수 문화권이 가진 기본 가정을 성찰하도록 요청 받았지만, 이는 소수 문화의 '타자 성'을 확인시켜줄 뿐이었으며, 결코 자신의 문화적 가정을 비판적으로 성찰하도록 요청받지 않았습니다.
This article raises many questions, including: How should medical schools teach cultural competency? Minority residents highlighted two important points regarding traditional cultural competency training. Firstly, cases created by faculty members from the cultural majority can misinterpret the minority cultural perspective and run the risk of confirming stereotypes and alienating minority students. Secondly, although majority students are asked to reflect on the underlying assumptions of minority cultures, which confirms the ‘otherness’ of these cultures, they are never asked to critically reflect on their own cultural assumptions.
이것은 소수 민족 학생들에게 그들의 문화를 '방어'하라는 불균등 한 학습 환경을 조성하여 문화가 건강에 미치는 영향에 대한 진정한 대화를 방해합니다.
This causes an uneven learning environment for minority students, who are asked to ‘defend’ their cultures, hindering true dialogue about the effects of culture on health beliefs.
두 번째 질문 : 의대가 다양성과 포용 성을 장려하는 학습 환경을 어떻게 마련해야 하는가? 소수 민족 학생들은 문화적 역량 교육에 대한 그들의 인식에 대해 질문 할 때, 다양성과 포용 사이의 흥미로운 긴장을 포함하여 학습 환경의 포괄성에 관한 더 깊은 문제를 논의했습니다. 소수 민족 학생들은 다른 소수 민족 학생들의 다양한 배경을 학습함으로써 얻을 수있는 이점을 확인했습니다. (저자는 대다수 학생들이 분리 때문에 이 학습을 놓칠 수 있다고 가정합니다). 동시에 소수 민족 학생들은 주류와의 차이점에 대한 토론을 통해 '낙인 찍히다'고 느꼈다. "우리를 독특하게 만드는 것을 강조하는 것"과 "우리를 단합시키는 것들을 촉진하는 것" 사이의 균형은 어디에 있습니까?
A second question : How should medical schools cultivate a learning environment that encourages diversity and inclusiveness? When asked about their perceptions of cultural competency teaching, minority stu-dents discussed deeper issues regarding the inclusiveness of the learning environment, including an interesting tension between diversity and inclusion. Minority students identified the benefit of learning from other minority students’ diverse backgrounds (the authors1 posit that majority students miss out on this learning because of segregation). At the same time, minority students felt ‘stigmatised’ by discussions of theirdifferences from the majority. Where is the balance between highlighting that which makes us unique and promoting those things that unite us?
응집력있는 전문적 정체성은 '훌륭한 의사'의 공통된 전문적 가치 아래 다양한 연수생 집단을 결집시킬 수 있습니다.
A cohesive professional identity can unite a diverse group of trainees under the shared professional values of a ‘good doctor’
교육자는 전문직 정체성 (즉, '훌륭한 의사'의 정체성)도 문화에 의해 영향을 받는다는 것을 인식해야합니다.
신념의 역할에 대한 차이,
개인주의 대 집단주의,
위계
...등은 직업적 정체성의 개념화의 차이를 초래한다 .4
educators must recognise that the professional identity (i.e. that of a ‘good doctor’) is also influenced by culture;
differences in the role of faith,
individualism versus collectivism, and
hierarchy
...lead to differences in the conceptualisation of professional identity.4
그러므로 의과 대학은 다양성과 포용성을 추구함에 따라 개인 간의 문화적 차이를 이해하고 존중해야한다. 의학 교육은 '훌륭한 의사'의 정체성에 대한 주류의 문화적 이해가 어떻게 소수 문화적 신념을 소외시킬 수 있는지 이해해야한다.
Therefore, as medical schools seek diversity and inclusion they must push beyond understanding and respecting cultural differences between individuals. Medical education should seek to understand how the dominant cultural understanding of the identity of a ‘good physician’ may alienate minority cultural beliefs
저자는 이러한 질문을 해결하는 데 도움이 될 수있는 문화 역량 교육에서 누락 된 핵심 요소를 확인합니다. 바로 '비판적 (자아) 성찰'이다.1 문화적 역량 커리큘럼은 '가정assumption의 비판적 성찰, 논쟁을 통한 논쟁의 타당성 입증, 자신의 반사적 통찰력에 대한 행동, 비판적 평가 등으로 특징 지워지는 변형 적 학습'으로부터 이익을 얻을 것입니다. 학생들에게 '다른' 문화와 그 문화에서 건강에 대한 신념을 면밀히 조사하는 대신, 교육자는 모든 학습자가 자신의 문화가 건강에 대한 신념과 '훌륭한 의사'의 가치에 어떻게 영향을 미치는지를 비판적으로 성찰해야합니다. 이것은 모두가 비판적 성찰의 과정에 동등하게 관여하고 문화적 재귀에 필요한 기술을 개발하는 플랫폼을 설정합니다.
The authors identify a key element missing from cultural competency teaching that might help to resolve these questions: ‘critical (self-) reflection’.1 Cultural competency curricula would benefit from transformative learning, characterised by ‘critical reflection of assumptions, validating contested beliefs through discourse, taking action on one’s reflective insight, and critically assessing it’.6 Instead of asking students to scrutinise ‘other’ cultures and their health beliefs, educators should start by inviting every learner to critically reflect on how his or her own culture affects health care beliefs and the values of a ‘good doctor’. This sets a platform on which everyone is equally involved in the process of critical reflection and develops the skills necessary for cultural reflexivity.
멘토링은 비판적 성찰과 직업적 정체성 형성 사이의 연관성을 제공하여 진정한 변혁적 학습을 가능하게합니다 .2 말라위 의료 훈련생은 다른 문화권의 멘토를 가짐으로써 의학의 직업에 대한 관점을 넓혔지만, 문화적 멘토는 문화에 대한 이해가 부족하다는 것을 인정했습니다. 멘토링에 있어서 공유된 민족성이 중요 할 수 있다는 것을 보여 주었지만, 멘토와 멘티 간의 차이가 '더 큰 동반 성장'의 기회로 이어질 수 있다는 점을 강조하며, 지지적인 관계가 더 중요 할 수 있음을 보여 주었다.
Mentorship can provide a link between critical reflection and professional identity formation, resulting in true transformative learning.2 Malawian medical trainees acknowledged that having cross-cultural mentors broadened their perspective on the profession of medicine, but recognised that cross-cultural mentors lack understanding of culture-specific issues.9 Others have demonstrated that shared ethnicity can be important for mentoring pairs, but that a supportive relationship may be more important, highlighting that differences between mentor and mentee can lead to opportunities for ‘greater mutual growth’.10
마지막으로, 문화와 학습의 역할을 탐구하는 더 많은 의학 교육 연구가 필요합니다.
Finally, more medical education research exploring the roles of culture and learning is required.
모든 학생들이 문화적 영향력에 대한 비판적인 성찰을 통해 개인 및 직업적 정체성에 대한 문화적 역량 교육 및 어드밴스 및 포괄적 학습 환경을 개발할 수 있습니다.
Engaging all students in critical reflection on the influence of culture on personal and professional identities can guide cultural competency teaching and the development of adiverse and inclusive learning environment.
Med Educ. 2017 May;51(5):462-464. doi: 10.1111/medu.13316.
Cultural competency, professional identity formation and transformative learning.
Author information
- 1
- Rochester, Minnesota, USA.
- PMID:
- 28394072
- DOI:
- 10.1111/medu.13316