(출처 : http://www.nature.com/news/2008/080611/full/453840a.html)







현격한 발전에도 불구하고, 기초과학 연구결과를 임상 현장에 적용하는 것은 아직도 상당한 난관인데, 지식의 발견으로부터 환자 진료의 기준으로 자리잡는 데 까지 걸리는 시간은 15~20년 정도라고 알려져 있다.

Despite extensive advancements, translating science into clinical practice remains a challenge as evidenced by the 15- to 20-year gap between development of new knowledge and established standards for patient care.1


그렇지만 의사-과학자를 양성하는 것은 독립적인 연구자로서 키우는 과정이 점차 더 경쟁이 심해지고 불확실성이 높아지면서 예전보다도 더욱  길고 지루한 과정이 되었다. 의사-과학자는 일반적으로 학위를 받고 7년에서 9년이 지나서야 NIH의 진로 발전 기금(career development awards)를 받게 되는데, 이는 일반 PhD 들이 학위 수여 후 3년에서 5년에 받는 것에 비하면 무척 느린 것이다.

However, the trajectory for physician–scientists has become increasingly arduous and lengthy as the process for becoming an independent investigator has become more competitive and uncertain.2 Physician–scientists generally apply for NIH career development awards seven to nine years after receiving their degrees, in contrast to their PhD counterparts, who apply between three to five years post degree.


게다가 그 R01 기금을 받게 되는 평균 연령도 40대가 되었다.

In addition, the average age of awardees receiving their first R01 is now in the 40s.3


의사-과학자는 기존의 레지던트 과정에서 연구 커리어를 새로 시작해나가야 하는 상황에 마주치는데, 의사-과학자를 키우는 통합된 프로그램도 없고, 레지던트 기간동안의 이러한 진로 개발 수요에 대해 신경을 쓰지않는 상황에서는 독립적인 연구자가 되는 것은 더 지연될 수 밖에 없다. 또한 능력있는 과학자가 될 수 있는 사람들이 다른 진로를 선택할 가능성마저 높아진다.

Moreover, physician–scientists are often faced with having to restart their research careers in the context of traditional residency programs. Lack of integration and attention to the unique developmental needs of these physicians during residency contributes to significant delays in attaining independence and increases the risk that talented scientists will choose other career paths


이러한 상황에 대해 콜럼비아의 정신과 레지던트 수련 과정에서는 정식적인 연구트렉 프로그램을 (RTP) 만들어서 중개연구 분야의 연구에 관심이 있고 경험을 쌓고자 하는 레지던트들의 준비 과정을 도와주고자 하였다.

In response, Columbia’s Residency Training Program in Psychiatry developed a formalized Research Track Program (RTP) to better support and prepare residents with demonstrated interest and experience in research for careers in translational and clinical research.


직접 연구에 대한 경험을 쌓는 것은 연구에 대한 역량과 자신감을 쌓는데 중요하다. 하지만 레지던트 기간의 제한된 시간은 종종 임상 수련 요건에만 따라 분절되어서 연구에 집중할 기회를 주지 않는다. 어느 정도의 유연성이 있는, 통합된 프로그램이 있어야 연구와 임상 목표가 서로가 서로를 해하지 않고 부드럽게 연계될 수 있을 것이다.

Hands-on research experience fosters competence and confidence critical to stoking and maintaining interest in research.7 However, protected time within residency training is often fragmented by clinical training requirements, limiting the opportunity to develop or cultivate a research focus.5,8 A consolidated structure that allows flexibility may foster a seamless integration of research and clinical goals, without compromising one for the other.


멘터링은 과학자로서의 훈련 과정에 필수적일 뿐만 아니라, 아카데미아에서 확실한 발전을 이뤄가는 과정에 반드시 필요한 것이다. 생의학에 관한 연구나 행동과학 연구의 결과에 따르면 성공한, 독립적인 연구자일수록 더욱 확장된(extended) 멘토링을 받은 것으로 되어 있다. 이런 것은 특히 여성이나 소수인종(minorities)일 경우에 더욱 그렇다.

Mentorship is not only a crucial part of training for scientists but also perhaps the single most important element in securing progression in academia.9,10 Studies in biomedical and behavioral research in general, and in mental health and psychiatry in particular, have demonstrated that individuals who become successful, independent investigators are more likely to have had extended mentoring.9 This is especially true for women and minorities.11


기초과학 훈련을 받는 동안 임상 연구에 일찍 노출되는 것은 중개연구에 대한 아이디어를 더 촉진시켜준다. 이런 경험은 입원 환자를 대상으로 한 연구를 직접 실습 해 봄으로서 얻을 수 있다. 연구 프로토콜에 들어오기 전, 연구 과정, 연구 과정 후의 환자를 매일매일의 관리해보는 경험을 통해서 레지던트들은 임상 스킬을 익힐 수 있다. RTR(Research Track Resident, 연구 트렉 레지던트)은 임상 시험 프로토콜을 공부하고, 그 경험을 직접 쌓음으로서 연구를 디자인 하는 법을 배울 수 있다.

Early exposure to clinical research is key to stimulating ideas for translational research among basic science trainees.

This is provided through clinical rotations on inpatient research services. While participating in clinical day-to-day management of patients before, during, and after their participation in research protocols, residents develop their clinical skills. Simultaneously, RTRs learn about research design by studying active clinical protocols and gain firsthand experience in their execution.


경제적 어려움은 연구 커리어를 쌓는 것에 있어서 중대한 장애물이다. 2002년부터의 데이터에 따르면 80%이상의 의대생들이 평균적으로 104,000달러의 빚을 지고 있으며, 연구 펠로우십을 하고 있는 레지던트들은 그렇지 않은 동료들에 비해서 수입이 더 적다고 한다. 게다가 이런 상황은 연구를 계속 하기 위해서는 반드시 필요한 미래의 연구비 대한 불확실성 때문에 더욱 심각해진다.

Financial strain is also a significant impediment to pursuing a research career. Data from 2002 indicate that over 80% of medical students have loans with an average debt of $104,000.8 On graduation, residents committing to research fellowship training are faced with a reduced income compared with their peers. As an example, 2012 T32 stipends for fourth- through seventh year fellows range between $47,820 and $54,180,16 in contrast to a median annual salary of $154,500 for beginning psychiatrists in 2011 according to the Association of American Medical Colleges.17 This is compounded by the uncertainty of future grant funding necessary to sustain research endeavors.


비록 RTP가 정신과 레지던트를 위해서 개발되긴 했지만, 핵심적 요소는 임상과에 상관없이 적용 가능하다. 최근 소아과 레지던트를 대상으로 한 조사에서 연구를 할지 말지 결정하는 것에 영향을 주는 가장 흔한 요소는 시간과, 멘토쉽과 기회라는 응답이 나왔다.

Although this RTP has been developed for a psychiatry residency, the key components are likely applicable across disciplines. In a recent survey of pediatric residents, the most commonly identified influences on the decision to conduct research during residency training included the availability of time, mentorship, and opportunity.20 


유사하게 가정의학과의 연구 프로그램 중에서도 성공적인 프로그램은 연구를 할 시간, 교수들의 참여, 연구 교과과정, 전문적인 지원, 그리고 연구를 직접 해볼 기회가 더 많았다고 보고되어 있다.

Similarly, a review of research programs within family medicine training noted that successful programs combined time for research, faculty involvement, a research curriculum, professional support, and opportunities for presenting research.10


이러한 프로그램의 핵심 요건은 훈련받는 사람들, 특히 MD/PhD들이 NIMH의 목표인 "pipeline"을 확대하는 것에 맞추어 연구 분야에 계속 남아 과학적 도전을 계속 이어나가는 것이다. 

The key goal of this program is to enhance the likelihood that trainees, especially MD/PhDs, will stay in research and tackle vexing scientific challenges facing psychiatry, in line with NIMH goals of augmenting the “pipeline.”21


기본적으로 연구 훈련과정은 자원이 많이 드는 사업이다. 연구자들이 연구비를 따고 각 과에 추가적인 수입을 보전해 줄 때까지 오랜 시간이 걸린다. 그럼에도 이것의 핵심은 trainee들에게 시간과 돈을 투자하는 것이다.

Fundamentally, research training is a resource-intensive enterprise. It can pay back over time as researchers obtain grants and bring additional income to the department. However, at its core, it requires investment in trainees, with both money and time


가장 좋은 성과를 올리고 있는 프로그램은 구체적인 연구 커리큘럼 내에서 연구에 대한 시간을 확실하게 확보해주는 프로그램이고, 연구를 할 수 있는 기회를 주고, 연구에 대한 굳건한 기대를 하는 프로그램들이다. 따라서 RTP를 개발하는 것은 연구에 고관심을 가지고 있는 의대생들을 모집하는데 매우 중요하다. 


"길이 생기면, 사람이 다닐 것이다."

Programs with the best track record in recruiting trainees who pursue research careers are those that provide protected time for research within a specific research curriculum and have concrete expectations and opportunities to present research.10,22 Thus, developing a RTP is an important step toward recruiting research-oriented medical students. As noted by others, “If you build it, they will come.”2












 2013 Jun;88(6):759-765.

Bridging the Gap: Supporting Translational Research Careers Through an Integrated Research Track Within Residency Training.

Source

Dr. Arbuckle is associate professor of clinical psychiatry and associate director of residency training, Department of Psychiatry, Columbia University Medical Center and New York State Psychiatric Institute, New York, New York. Dr. Gordon is associate professor and director of neuroscience education within residency training, Department of Psychiatry, Columbia University Medical Center and New York State Psychiatric Institute, New York, New York. Dr. Pincus is professor and vice chair for strategic initiatives, Department of Psychiatry, and codirector, Irving Institute for Clinical and Translational Research, Columbia University, New York, New York; director of quality and outcomes research, New York-Presbyterian Hospital, New York, New York; and senior scientist, RAND Corporation, Pittsburgh, Pennsylvania. Dr. Oquendo is professor of clinical psychiatry and vice chair for education, Department of Psychiatry, Columbia University Medical Center and New York State Psychiatric Institute, New York, New York.

Abstract

In the setting of traditional residency training programs, physician-scientists are often limited in their ability to pursue research training goals while meeting clinical training requirements. This creates a gap in research training at a critical developmental stage. In response, Columbia University Medical Center's Department of Psychiatry, in partnership with the New York State Psychiatric Institute, has created a formal Research Track Program (RTP) for psychiatry residents so that interested individuals can maintain their attention on research training during formative residency years. Clinical and research training are integrated through core clinical rotations on research units. With protected research time and clear developmental milestones for each year of training, the RTP allows research track residents to meet both clinical and research training goals while maintaining a healthy work-life balance. In coordination with existing postdoctoral research fellowship programs, research track residents can effectively jump-start fellowship training with advanced course work and consistent, continuous mentorship bridging residency and fellowship years. A key element of the program is its provision of core training in research literacy and extensive research opportunities for all residents, stimulating research interest across the whole residency program. Supported by the National Institutes of Health and a private foundation, this RTP capitalizes on a unique academic-private partnership to address many of the challenges facing physician-scientists. By integrating clinical and research exposures and offering protected research time, careful mentoring, and financial resources, the program aims to further the development of those most poised to establish careers in translational research.

PMID:

 

23619070

 

[PubMed - as supplied by publisher]







+ Recent posts