전문직간교육(IPE): 설계와 도입을 위한 팁(BMC Med Educ, 2020)

Interprofessional education: tips for design and implementation
Christie van Diggele1,2*, Chris Roberts2,3, Annette Burgess2,3 and Craig Mellis4

 

 

 

배경

Background

 


세계보건기구(WHO)는 "2010년 세계보건기구(WHO)의 "두 명 이상의 전문가가 효과적인 협업을 가능하게 하고 건강 결과를 개선하기 위해 서로에게서, 그리고 서로에 대해 배울 때 직업간 교육이 발생한다"고 명시하고 있다. 점점 더 복잡해지는 의료 시스템에서, 의료 서비스 전달 팀의 구성원들은 환자의 경험과 결과를 개선하기 위한 공동의 목표를 달성하기 위해 서로 협력해야 합니다 [2, 3]. 보건전문학생들이 국제전문교육(IPE)을 체험해 실습에 대비해야 한다는 국제 협약이 있다. 많은 국제 보건 기구는 고령화 인구, 제한된 재정 자원, 그리고 분야 간의 팀워크 개선, 환자 진료의 질 향상 및 건강 결과 개선을 위해 의료 시스템을 재설계할 필요성을 인식하여 IPE를 촉진하였다 [2, 4]. 대학들은 모든 코호트를 포함하는 진정한 IPE 활동을 만들고 유지해야 하는 과제를 안고 있습니다 [4]. 보건 전문가 학생과 졸업생이 사전 자격 및 사전 등록 수준에서 다양한 임상 환경에서 제공되는 IPE 기회에 참여하는 것은 매우 중요하다[5]. 
The World Health Organisation (WHO) Framework for Action on Interprofessional Education and Collaborative Practice (2010), states that Interprofessional education occurs when two or more professionals learn about, from and with each other to enable effective collaboration and improve health outcomes” [1]. In an increasingly complex healthcare system, members of the health service delivery team need to collaborate with each other to accomplish common goals to improve the patient’s experience and outcomes [2, 3]. There is international agreement that health professional students should be prepared for practice by experiencing Interprofessional Education (IPE). Many international health organisations have promoted IPE in the context of an aging population, limited financial resources, and the recognition of a need to redesign the healthcare system to improve teamwork between disciplines, enhance quality of patient care, and improve health outcomes [2, 4]. Universities have been challenged to create and maintain authentic IPE activities that are inclusive of all cohorts [4]. It is critical for health professional students and graduates to engage with the IPE opportunities that they are presented with across various clinical environments at the level of pre-qualification and pre-registration [5]. 

직원staff을 대상으로 한 IPE 리뷰가 풍부함에도 불구하고, 촉진자로서 적극적으로 IPE 활동을 하고자 하는 학생들을 위한 안내가 부족하다. 본 논문은 보건 전문직 학생과 주니어 보건 전문가에게 공식적인 강의실 및 비공식 임상 환경에서 학생 간 그룹을 계획, 설계 및 촉진하는 전략을 제공한다. 

Despite the abundance of IPE reviews targeting staff, there is a paucity of guidance for students wishing to actively engage in IPE activities as a facilitator. This paper provides health professional students and junior health professionals with strategies for planning, designing and facilitating interprofessional groups of students within formal classroom and informal clinical settings. 

 

직업간 교육: 무엇과 그 이유는?
Interprofessional education: what and why?

 

 

대부분의 건강전문교육은 단일전문직 교육으로, 신입 졸업생이 실습을 준비하는 데 필요한 학문의 지식의 깊이를 키우는 것이 목표다. 다른 건강 전문가 학생들로부터 그리고 다른 건강 전문가 학생들과 함께 배우는 것은 큰 수업, 작은 그룹 튜토리얼, 시뮬레이션 및 임상 설정을 포함한 많은 환경에서 발생할 수 있다. IPE의 학습 목표 충족은 계획된 협업 학습 경험을 통해 발생할 수 있지만, 학생들이 임상 장소에 함께 위치한 계획되지 않은 만남을 통해서도 발생할 수 있다. 전문가 간 협업을 지원하는 기관은 학습자, 실무자, 환자/고객, 가족 및 지역사회와 효과적인 전문가 간 업무 관계를 개발하고 유지하는 작업을 수행한다[6]. 의료 팀과 함께 일하는 리더십 팀은 우수한 의료 서비스를 제공하기 위한 핵심인 의료 전문가 관행의 요구 사항으로 IPE를 채택합니다 [7, 8].

Most health professional education is uniprofessional, where the goal is developing the depth of disciplinary knowledge necessary for the newly qualified graduate to be prepared for practice. Learning from and with other health professional students can occur in many environments, including large classes, small group tutorials, simulation and the clinical setting. Meeting the learning goals of IPE can occur through planned collaborative learning experiences, but also through the unplanned encounters where students are co-located in clinical placements. Institutions that support interprofessional collaboration work on developing and maintaining effective interprofessional working relationships with learners, practitioners, patients/clients, families and communities [6]. The leadership teams working alongside healthcare teams embrace IPE as a requirement of health professional practice, that is key to delivering good healthcare [7, 8].

 

전문가 간 역량 개발
Interprofessional competency development

 

모든 IPE 활동의 학습 목표는 기존의 IPE 역량 프레임워크에서 도출하는 것이 가장 좋다. Canadian Interprofessional Health Collaborative[6] 및 Interprofessional Education Collaborative(2016)를 포함하여 선택할 수 있는 몇 가지가 있습니다 [9]. IPE의 핵심 역량은 5가지 테마로 요약할 수 있습니다 [9]:
The learning goals of any IPE activity are best drawn from existing interprofessional competency frameworks. There are several of these to choose from, including the Canadian Interprofessional Health Collaborative [6] and Interprofessional Education Collaborative (2016) [9]. The core competencies for IPE can be summarised into five themes [9]:

 

  1. 역할 및 책임
  2. 윤리실천
  3. 분쟁해결
  4. 커뮤니케이션
  5. 협업 및 팀워크

 

  1. Roles and responsibilities

  2. Ethical practice

  3. Conflict resolution

  4. Communication

  5. Collaboration and teamwork

이러한 주제 중 하나 이상을 전문가 간 활동을 설계할 때 그리고 가능한 경우 평가 과제와 일치하는 결과로 간주해야 한다 [9, 15, 16]. 표 1은 팀워크 활동을 설계 및/또는 촉진하거나 피드백을 제공할 때 고려해야 할 이 다섯 가지 주제를 뒷받침하는 주요 이슈 중 일부를 요약한다[10,11,12,13,14,15,16].
One or more of these themes should be considered as an outcome when designing an interprofessional activity and where possible matched to an assessment task [9, 15, 16]. Table 1 summarises some of the key issues underpinning each of these five themes to take into account when designing and/or facilitating or providing feedback on teamwork activities [10,11,12,13,14,15,16].

 

 

 

전문가 간 학습 활동 준비
Preparing for Interprofessional learning activities

 

IPE에는 공식적 및 비공식적 학습 경험의 기회가 있다. 비공식 경험은 학생들의 의사소통과 그들의 전문 분야에 대한 자신감을 도울 수 있지만, 구조화된 공식 경험은 학생들이 그들의 학습을 결정짓는 데 더 유익하다[2]. 예를 들어, 제약 병동 회진pharmaceutical ward round에 참가하는 의료 및 약대 학생 경험(비공식), 학생 주도 클리닉에서의 환자 관리 계획 경험을 비교할 수 있다(공식). 공식적인 계획된 학습 경험으로서 IPE에 참여하는 것은 학생들의 태도, 지식, 기술 및 전문적인 행동을 개발하는 목표를 향해 나아간다[2].
In IPE, there are opportunities for both formal and informal learning experiences. While informal experiences can assist students in their communication and confidence in their area of expertise, structured formal experiences are more beneficial for beginning students to scaffold their learning [2]. For example, one might compare the medical and pharmacy student experience of participating in a pharmaceutical ward round (informal), with their experience of patient management planning in an interprofessional student-led clinic (formal). Participation in IPE as a formal, planned learning experience works towards the goal of developing students’ attitudes, knowledge, skills and professional behaviours [2].


전문가 간 활동을 설계할 때, 건설적인 정렬은 학습 결과가 활동과 관련 평가 과제에 직접 정렬되도록 보장한다. 이것은 활동을 시작할 때 참가 학생들에게 분명히 해야 한다. 학생들로 구성된 전문가 그룹들을 촉진하는 것은 계획 및 활동 설계에서 기본이 동일하게 유지되는, 이론과 실제가 학생들로 구성된 단일 전문가 그룹들과 유사하다. 그러나 문헌에 따르면 촉진자는 서로 다른 직업에 대해 학생 학습을 상호 작용하고 지시하기 위해 교육 전략을 조정할 필요가 있다[17]. 결과적으로, 이것은 더 엄격한 준비와 지침을 필요로 한다[17]. 표 2는 학생 간의 전문 그룹과 비교하여 단일 전문가 그룹을 위한 학습 활동을 계획할 때 고려해야 할 항목을 표시한다 [17, 18].

When designing interprofessional activities, constructive alignment ensures learning outcomes are directly aligned with the activity, and to relevant assessment tasks. This must be made evident to the participating students at the start of an activity. Facilitating interprofessional groups of students is similar in theory and practice to that of uniprofessional groups of students, with the fundamentals remaining the same in planning and activity design. However, literature suggests that facilitators need to adjust their teaching strategies to interact and direct student learning for different professions [17]. In turn this requires more rigorous preparation and guidance [17]. Table 2 displays items to consider when planning learning activities for uniprofessional groups in comparison to interprofessional groups of students [17, 18].

 

 

전문직간 교육 활성화
Facilitating interprofessional education

 

다양한 분야의 학생을 포함한 대표자representative가 [공동 기획, 시간 투자, 책임 및 전문가 간 학습 촉진에 대한 헌신을 통해] IPE 프로그램과 활동에 기여해야 한다[19]. 촉진자에 의한 '전문직간IP 리더십'의 역할 모델링은 학생들이 공동 리더십의 협력적 성격을 목격하고, 전문간 관행에 대한 신뢰와 수용을 촉진할 수 있게 한다. 학생 학습의 발판을 마련하고, 학생들의 학습 '소유권'을 지원하는 것이 중요하다. 학생들은 현재의 지식과 기술을 구축하고, 그들의 교수-학습 형성에 대한 책임을 나누도록 장려되어야 한다.
Representatives including students from various disciplines should contribute to IPE programs and activities through joint planning, the investment of time, accountability, and a commitment to the facilitation of interprofessional learning [19]. Role modelling of ‘interprofessional leadership’ by facilitators, allows students to witness the collaborative nature of joint leadership, promoting trust and acceptance of interprofessional practice. It is important to facilitate the scaffolding of student learning, and support students’ ‘ownership’ of learning. Students should be encouraged to build on their current knowledge and skills, and share the responsibility for shaping their teaching and learning.


지지적이고 포용적인 학습 환경의 구축은 모든 교육 활동의 시작부터 분명해야 합니다 [20, 21]. 그것이 없다면, 학생들은 제공되는 학습 경험에 참여할 의향과 적극적으로 참여할 의향이 낮아질 것이다. 소규모 그룹 교육은 교실에서 IPE를 용이하게 하기 위한 효과적인 메커니즘을 제공한다. 소규모 그룹 교육의 이점으로는 교수 유연성 향상, 학생 학습을 위한 차별화, 학생 참여 증가, 적극적인 학생 참여 등이 있으며, 학습에 대한 보다 독립적인 접근 방식을 제공한다[20, 21]. 그룹 구성원의 긴밀한 상호 작용은 환경, 사회적 상호 작용 및 공유된 정체성과 같은 커뮤니티를 제공하여 보다 의미 있는 학습 경험을 이끌어 낸다[20, 21].
The establishment of a supportive and inclusive learning environment should be evident from the onset of any teaching activity [20, 21]. Without it, students are less willing to participate and actively engage in the learning experiences offered. Small group teaching offers an effective mechanism to facilitate IPE in the classroom. The benefits of small group teaching include increased teaching flexibility, differentiation for student learning, increased student engagement, and active student involvement [20, 21], providing a more independent approach to learning. Close interaction of group members provides a community like environment, social interaction, and a shared sense of identity, leading to a more meaningful learning experience [20, 21].


다양한 그룹의 학생이 guide를 위한 촉진자를 찾기 때문에, [학생들로 구성된 IP 그룹]을 촉진하는 것은 보람 있을 뿐만 아니라 도전적일 수 있다. 조언과 지침이 제공될 수 있지만, 특정 '모자'를 제거하는 것은 어려울 수 있으며, 모든 건강 전문가의 반응을 고려합니다. 좋은 촉진의 핵심은 [학생 학습 성과와 관련된 깊이 있는 지식을 공유하고, 전문직 간 협업 결과에 초점을 맞추는 것]이다. IPE 활동 촉진에 필수적인 다른 요소로는 다른 보건 전문가의 역할에 대한 감사와 존중, 팀 구성 및 갈등 해결 촉진, 자신의 전문적 관행에 대한 통찰력 등이 있다[17]. 또한, IPE를 전달하기 위해 온라인 미디어를 사용하는 것이 점점 더 보편화되고 있습니다 [22, 23]. 이는 IPE의 대면 제공과 관련된 다양한 시간적 가능성과 지리적 어려움을 극복하는 데 필요한 조정을 반영합니다 [22, 23]. 이 분야에 많은 연구가 필요하지만, 최근의 리뷰는 온라인 IPE 토론 게시판에서 학습자가 자신의 전문적 관점을 공유하도록 유도하는 데 있어 촉진자가 능동적으로 행동해야 할 필요성을 강조했다[22].

Facilitating interprofessional groups of students can be rewarding as well as challenging, as the diverse group of students look to the facilitator for guidance. While advice and guidance may be offered it can be difficult to remove the discipline specific ‘hat’, and consider all health professional responses. Key to good facilitation is a shared depth of disciplinary knowledge around student learning outcomes, and a focus on the interprofessional collaborative outcomes. Other elements essential to facilitation of IPE activities include demonstration of appreciation and respect for the roles of other health professionals, promotion of team formation and conflict resolution, and insight into one’s own professional practice [17]. Additionally, the use of online media to deliver IPE is becoming increasingly prevalent [22, 23]. This reflects the adjustment needed to overcome a range of timetabling and geographical difficulties associated with the face-to-face delivery of IPE [22, 23]. Although there is much research needed in this area, a recent review highlighted the need for facilitators to be proactive in guiding learners to share their professional perspectives on the online IPE discussion boards [22].

 

임상 환경에서 IPE 촉진
Facilitating IPE in the clinical setting

 

촉진자들은 보통 같은 전문직종의 직업의 학생들에게 가르치는 것에는 능력도 있고 준비가 잘 되어 있다고 느끼지만, 다른 보건전문직 학생을 가르치는 것에 대해서는 그렇지 않다고 느낀다. Egan-Lee 등(2011년)은 임상 환경에서 학생들 간의 전문가 그룹을 촉진하는 것은 특정한 기술 세트를 필요로 하며, 자신감, 직업 충돌 관리의 유연성 및 IPE에 대한 약속을 포함한 다양한 속성을 통합한다고 진술한다. 건강 전문가들 간의 신뢰를 북돋우기 위한 팁 [25,26,27]:

Facilitators often feel they are capable and well prepared to teach students of their own profession, but not those of other health professions. Egan-Lee et al. (2011) state that facilitating interprofessional groups of students in the clinical setting requires a specific skill set, and incorporates a range of attributes, including: confidence, flexibility in managing professional conflict, and a commitment to IPE [24]. Tips to encourage trust between health professions [25,26,27]:

 

  • 신뢰는 시간이 지남에 따라 발전하고, 인내심을 가지며, 대인관계의 발전에 힘쓴다.
  • 역할 또는 위치가 아닌 학생 이름을 사용
  • 의견 불일치는 무례로 해석되어서는 안 된다. 단지 다른 의견일 뿐이다.
  • 여러분의 기술과 지식을 여러분의 성공을 통해 발전하는 신뢰와 함께 제공하세요.

 

  • Trust develops over time, be patient and work on the development of interpersonal relationships

  • Use students’ names, not role or location

  • A disagreement should not be interpreted as disrespect, just differing opinion

  • Offer your skills and knowledge, with trust developing through your successes.

 

 

IPE 촉진의 주요 과제
Key challenges of IPE facilitation

 

팀 구성원은 소규모 팀에서도 발생할 수 있는 잠재적인 문제에 영향을 주고 전파할 수 있는 기회를 가지고 있지만, 촉진자의 역할은 그룹 역학을 중재하는 데 있어 핵심적인 역할을 한다. 촉진자는 학생 중심 학습과 마찬가지로 '팀워크'를 지원하는 것이 어려운 경우가 많으며, 촉진자는 팀을 지원해야 하지만 독립적으로 작업할 수 있어야 한다[26]. 효과적인 팀워크에 대한 일반적인 장벽은 다음과 같다.

The role of the facilitator is central in mediating group dynamics, although team members also have opportunities to influence and diffuse potential issues that may arise in small teams. Facilitators often find it a challenge to support ‘teamwork’, as with student centred learning, facilitators are required to support the team, but also need to allow them to work independently [26]. Common barriers to effective teamwork include [33]:

 

  • 커뮤니케이션 능력 부족
  • 전문직마다 다른 문화
  • 전통적인 위계 구조 및 가정된 리더십
  • '역할이 흐려지고' '경계 및 책임에 대한 혼란'

 

  • Lack of communication skills

  • Differing professional cultures

  • Traditional hierarchies and assumed leadership

  • ‘Role blurring’, confusion over boundaries and responsibilities.

 

계획된 IPE 활동
Planned IPE activities

 

일부 활동 설계는 더 효과적이고 IPE 제공에 더 적합합니다. 소그룹 교육은 전문 학생 그룹 간 원활한 진행을 위한 효과적인 방법이며 효과적인 학생 학습을 위해 준비가 필수적입니다 [34]. 전문가 간 활동 설계에 사용되는 교육 방법의 예로는 팀 기반 학습(TBL), 시뮬레이션 및 학생 주도 전문 클리닉이 있다[35, 36]. 특히 주니어 시절에는 TBL이 학습 과정에 참여자들의 관심을 끌 수 있는 역량을 갖추고 있으며, 팀워크 향상과 커뮤니케이션 개선과 연계되어 있다[35].

Some activity designs are more effective and better suited to the delivery of IPE. Small group teaching is an effective method for facilitating interprofessional student groups and preparation is essential for effective student learning [34]. Examples of methods of teaching used in design of interprofessional activities include Team-based learning (TBL), simulation and student led interprofessional clinics [35, 36]. In particular, in the junior years, TBL has the capacity to draw participants’ attention to the process of learning, and has been correlated with encouraging better teamwork skills and improved communication [35].

 

 

 

IPE의 동료 교육
Peer teaching in IPE

 

IPE 활동 내에서, [동료 교육]은 공식적인 전문적 맥락에서 촉진되는 학생 상호 작용의 한 가지 형태를 제공한다[20, 21]. 이러한 맥락에서 배우는 것은 사회화의 과정을 제공하는데, 학생들은 [다른 분야의 학생들]과 자신의 분야 내에서 자신의 경험을 공유할 기회를 갖는다. 학생들의 사회적, 인지적 일치성은 그들이 서로에게서 배우는 것처럼 모방하기 어려운 질을 제공한다. IPE 활동은 학생들에게 서로의 직업의 다양한 언어와 과제에 익숙해질 수 있는 기회를 제공한다. 동시에, 이 과정은 학생 자신의 전문적 정체성과 다양한 전문적 책임에 대한 이해에 기여합니다 [29].

Within IPE activities, peer teaching provides a form of student interaction facilitated within formal professional contexts [20, 21]. Learning in this context provides a process of socialisation, where students have the opportunity to share their experiences within their own discipline, with students from other disciplines. The social and cognitive congruence of students provides a quality that is difficult to emulate, as they learn from each other. IPE activities provide students with opportunities to familiarise themselves with the different language and tasks of each others’ professions. Concurrently, this process contributes to the development of students’ own professional identity, and their understanding of different professional responsibilities [29].

 

IPE 활동 중 평가 및 피드백
Assessment and feedback during IPE activities

 

학습자가 IPE 결과 달성을 향해 나아가는 과정에 대해 정확하고 시기 적절한 피드백을 제공하는 것은 건강 전문가 교육 프로그램의 중요한 구성요소이다[37]. 피드백은 학습자가 성과를 개선할 수 있는 기반에서 피드백을 적극적으로 찾는 사람으로서 학습자의 기관을 강조하는 능동적인 과정으로 보아야 한다. 전문가 간 맥락에서 동료 피드백을 주고 받는 것은 강력할 수 있다. 자신의 전공과 다른 전공의 보건전문직의 견해는 종종 의미 있는 것으로서, 자아 성찰을 증가시킨다. 다원적 피드백은 의사소통에 대한 성찰과 용어 사용을 촉진할 수 있는 능력을 가지고 있다 [24].

The provision of accurate, timely feedback to learners on their progress towards achievement of IPE outcomes is a critical component of health professional education programs [37]. Feedback should be seen as an active process that emphasises the agency of the learner as an active seeker of feedback on the basis of which they can improve their performance. Giving and receiving peer feedback within the interprofessional context can be powerful. The views of health professionals outside of one’s own discipline is often meaningful, increasing self-reflection. Multidisciplinary feedback has the ability to promote reflection on communication and the use of terminology [24].

 

IPE 활동 이행 평가
Evaluating the implementation of IPE activities

 

Cochrane의 체계적인 검토는 IPE 평가와 연구가 엄격한 설계가 부족하다는 증거를 제공하며, 현재까지 IPE가 의료 프로세스 및 환자 결과의 변화에 어떻게 영향을 미치는지에 대한 통찰력을 효과적으로 제공하지 못하고 있다[38]. 저자들은 연구가 명시적으로 IPE에 초점을 맞추고 비교 연구 및 큰 표본 크기를 포함하도록 제안한다. 리브스 외 연구진(2015)은 [양질의 IPE 평가]에는 다음 단계가 포함된다고 제안한다[38].

A Cochrane systematic review provides evidence that IPE evaluation and research lacks rigorous design, and to date has not effectively provided insight into how IPE affects change in healthcare processes and patient outcomes [38]. The authors suggest research be explicitly focused on IPE, include comparative studies, and large sample sizes. Reeves et al. (2015) suggest that high quality evaluations of interprofessional education include the following steps [38]:

 

  • 커리큘럼 개발 시 평가 계획 수립 및 고려
  • 평가를 위한 명확한 목적을 가지고 간결한 평가 질문을 형성합니다.
  • 의도된 이해 관계자와 학습 결과에 대한 이해
  • 평가를 강화하기 위해 이론적 관점을 사용하는 것을 고려하라.
  • 포괄적인 접근 방식을 채택하고 학습 활동과 관련된 프로세스를 탐색하는 평가 모델을 사용합니다.
  • 정량적 또는 정성적 평가 설계가 필요한지, 혼합적 방법 평가가 필요한지 등을 고려하여 연구 질문이 반영된 평가 설계를 선택한다.

 

  1. Plan and consider the evaluation early on during curriculum development

  2. Have a clear purpose for the evaluation and form concise evaluation questions

  3. Have an understanding of the intended stakeholders and the learning outcomes

  4. Consider the use of a theoretical perspective to strengthen the evaluation

  5. Use an evaluation model that adopts a comprehensive approach, and explores the processes related to the learning activity

  6. Select an evaluation design that reflects the research question, considering whether quantitative or qualitative evaluation design, or a mixed methods evaluation is required.

결론

Conclusion

 

IPE는 미래지향적 대학 보건 교육 프로그램의 필수적 특징이지만, 적절한 커리큘럼 공간과 기금을 포함한 많은 기존 과제와 함께 종종 적자로 제기된다[39]. 전문가 간 학습 계획, 설계 및 촉진은 어렵지만, 보건 전문가 학생을 위한 진정한 IPE 활동의 창출을 통해 달성할 수 있다. IPE의 초기 훈련과 경험은 의료 팀 간의 리더십, 협업 및 커뮤니케이션을 향상시켜 궁극적으로 환자 안전을 개선할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다 [39,40,41].

Although IPE is an integral feature of forward thinking university health education programs, it is often raised as deficit, with many existing challenges, including adequate curriculum space and funding [39]. Planning, design and facilitation of interprofessional learning is challenging, but achievable through the creation of authentic IPE activities for health professional students. Early training and experiences of IPE have the potential to lead to improved leadership, collaboration and communication between healthcare teams, ultimately improving patient safety [39,40,41].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


BMC Med Educ. 2020 Dec 3;20(Suppl 2):455. doi: 10.1186/s12909-020-02286-z.

Interprofessional education: tips for design and implementation

Christie van Diggele 1 2Chris Roberts 3 4Annette Burgess 3 4Craig Mellis 5

Affiliations collapse

Affiliations

  • 1The University of Sydney, Faculty of Medicine and Health, The University of Sydney, Edward Ford Building A27, Sydney, NSW, 2006, Australia. christie.vandiggele@sydney.edu.au.

  • 2The University of Sydney, Faculty of Medicine and Health, Sydney Health Professional Education Research Network, The University of Sydney, Sydney, Australia. christie.vandiggele@sydney.edu.au.

  • 3The University of Sydney, Faculty of Medicine and Health, Sydney Health Professional Education Research Network, The University of Sydney, Sydney, Australia.

  • 4The University of Sydney, Faculty of Medicine and Health, Sydney Medical School - Education Office, The University of Sydney, Sydney, Australia.

  • 5The University of Sydney, Faculty of Medicine and Health, Sydney Medical School - Central Clinical School, The University of Sydney, Sydney, Australia.

    • PMID: 33272300

 

 

Free PMC article

Abstract

Interprofessional education (IPE) is a critical approach for preparing students to enter the health workforce, where teamwork and collaboration are important competencies. IPE has been promoted by a number of international health organisations, as part of a redesign of healthcare systems to promote interprofessional teamwork, to enhance the quality of patient care, and improve health outcomes. In response, universities are beginning to create and sustain authentic and inclusive IPE activities, with which students can engage. A growing number of health professionals are expected to support and facilitate interprofessional student groups. Designing interprofessional learning activities, and facilitating interprofessional groups of students requires an additional layer of skills compared with uniprofessional student groups. This article outlines the key points for planning and practicing interprofessional facilitation within the classroom and clinical setting.

Keywords: Collaboration; Facilitation; Interprofessional education; Multidisciplinary; Teamwork.

+ Recent posts