임상교육자에서 교육적 학자, 그리고 리더: HPE분야에서 커리어 개발(Clin Teach, 2020)

From clinical educators to educational scholars and leaders: strategies for developing and advancing a career in health professions education
Subha Ramani1 , Judy McKimm2 , Harish Thampy3 , Patricia S. O’Sullivan4, Gary D Rogers5 , Teri Lee Turner6, Margaret S Chisolm7, Rashmi A Kusurkar8, Richard Hays9 , Alice Fornari10 , Elizabeth K Kachur11, Keith W Wilson12, Helena P Filipe13 and Daniel J Schumacher14

 

 

 

 

도입

INTRODUCTION

 

다만 보건직의 교육자 역할이 범위, 책임, 명명법(표 1)에 따라 다르듯이, 다른 추진위원회의 학력진행 및 해석 기준도 다르다.1–4
however, just as health professions educator roles vary in scope, responsibilities and nomenclature (Table 1), so do the criteria for academic progression and interpretation by different promotion committees.1–4

 

 



권장 사항은 4가지 범주(그림 1),

The recommendations, listed under four categories (Figure 1),

 

 

 

HPE의 학자로서의 경력 시작
BEGIN A CAREER AS A SCHOLAR IN HPE

 

모든 교육자가 학술활동scholarship과 리더십을 추구하는 것은 아니지만, 학술활동에 참여하는 초보 교육자의 경우, 관심분야를 파악하고, 연구자와 학자로 구성된 팀에 합류하고, 자신의 작품이 적절한 독창적인지를 인식하고, 첫 발표나 논문을 완성하는 것을 포함한다. 이것은 압도적으로 느낄 수 있지만, 인내심, 멘토쉽 그리고 초기 실패로부터 배우는 것은 성공적인 학술활동으로 이끌 수 있다. 4,5 우리는 교육 발전의 인식을 높이기 위해, 우리는 관심있는 주제에 관한 문헌을 읽고, 저널의 이메일 알림에 가입하고, 전문 협회나 온라인 커뮤니티에 가입하고, 그리고 자신이 속한 교육 환경에서 연구가능한 잠재적인 영역을 성찰할 것을 제안한다. 이를 통해 학부, 대학원 및 지속적인 전문 개발 교육에서 해결해야 할 격차를 파악할 수 있습니다.

Not every educator wants to pursue scholarship and leadership; however, for novice educators who wish to engage in scholarship, strategies that can help you get started include identifying areas of interest, joining a team of researchers and scholars, recognising whether your work is adequately original and completing that first presentation or paper. This can feel overwhelming, but perseverance, mentorship and learning from initial failures can guide successful scholarship.4,5 To raise awareness of educational developments, we suggest reading literature on topics of interest, subscribing to e-mail alerts from journals, joining professional associations or online communities and reflecting on potential areas for inquiry in one’s educational setting. This helps to identify gaps that need to be addressed in undergraduate, postgraduate and continuing professional development education. 

 

여러 아이디어를 추구하는 것이 유혹적이지만 관심의 Niche(예: 평가, 전문적 정체성 형성, 시뮬레이션)를 찾는 것은 전문지식의 개발을 가속화할 수 있다. 만약 여러분이 교육자나 연구자로서 자신을 더 발전시키고 싶다면, 공식적인 학습은 매우 가치 있을 수 있습니다. 이를 통해 HPE에서 사용되는 전문 용어, 이론 및 개념(실용 전략)을 활용할 수 있습니다. 도서관 관리자와 함께 작업하는 방법을 배우거나 온라인 리포지토리를 사용하여 관심 영역에서 최신 정보를 유지하기 위해 문헌 검색을 실행하는 것이 유용합니다.4
Although it is tempting to pursue multiple ideas, finding a niche of interest (e.g. assessment, professional identity formation, simulation) can accelerate the development of expertise. If you are keen to develop yourself further as an educator or researcher, then formal learning can be invaluable. This will equip you with the jargon, theories and concepts (as well as practical strategies) used in HPE. It is useful to learn how to work with a librarian or use an online repository to run literature searches to stay updated in your area of interest.4


중견 교육 학자로서의 지속적인 발전
CONTINUE TO ADVANCE AS MIDCAREER EDUCATIONAL SCHOLARS


문헌을 읽고, 회의에 참석하고, 연구결과를 발표 및 출판함으로써 교육학자들의 공동체에 가입한 후, 여러분의 학문적 관심사를 공고히 하는 것에 대해 생각해 보세요. 주변으로부터 학계의 중심으로 나아가고 학문적 생산의 모멘텀을 유지하려고 노력하라. 만약 여러분이 임상적 의무와 교육적 의무를 모두 가진 교육자라면, 여러분의 교육적인 일을 두 번 세어 보도록 노력하세요.

  • 즉, 여러분이 디자인하고 있는 교육 자원을 출판하고
  • 그 결과 여러분의 직업 (당신이 돈을 받고 하는 일)을 여러분의 전문직업적 천직 (당신이 어떻게 영향을 주고 싶은가)과 맞추려고 노력하세요.

After joining a community of educational scholars by reading the literature, attending meetings and presenting and/ or publishing your work, think about consolidating your scholarly interests. Seek to move from the periphery towards the centre of a scholarly community and sustain the momentum of scholarly outputs. If you are an educator with both clinical and educational obligations, try to make your educational work count twice, i.e. 

  • try to publish the educational resources that you are designing and thus 
  • align your occupation (what you are paid to do) with your professional vocation (how you want to make an impact).8 

 

단지 독창적인 연구만이 학술활동은 아니다.

Scholarship is not just original research.

 


상자 1. Glassick의 교육 학술활동 우수성 기준 9
Box 1. Glassick’s standards of excellence in educational scholarship9

• 명확한 목표: 현장에서 중요한 질문을 식별하고, 작업의 목적을 명확히 설명하며, 현실적이고 달성 가능한 목표를 설정한다.
• Clear goals: identify important questions in the field, clearly state the purpose of the work, and establish objectives that are realistic and achievable

• 적절한 준비: 현장에서의 기존 연구에 대한 이해도를 보여주고, 프로젝트 수행에 필요한 기술과 자원을 개발한다.
• Adequate preparation: show an understanding of existing scholarship in the field, and develop the necessary skills and resources to conduct the project

• 적절한 방법: 목표에 적합한 방법을 사용하고, 이를 효과적으로 적용하며, 상황 변화에 대응하여 수정
• Appropriate methods: use methods appropriate to the goals, apply them effectively and modify them in response to changing circumstances

• 유의미한 결과(이 단계는 교육 목표의 달성을 의미하며, 통계적 유의성을 의미하지 않음): 목표를 적절히 달성해야 하며, 현장에 추가해야 하며, 추가 탐사를 위해 영역을 개방해야 한다.
• Significant results (this step refers to the achievement of educational goals and not to statistical significance): goals should be achieved adequately, should add to the field and should open areas for further exploration

• 효과적인 프레젠테이션: 효과적인 스타일, 조직, 명확성과 무결성으로 작업 제시
• Effective presentation: present work using effective style, organisation, and with clarity and integrity

• 성찰적 비평: 자신의 작업을 비판적으로 평가하고, 향후 작업의 품질을 개선하기 위해 성찰 사용

• Reflective critique: critically evaluate your own work, and use reflections to improve the quality of future work

 

 

교육 기관의 교육 승진 기준을 숙지하고(가능한 경우 위원회에 봉사), 장학금/학업 활동 선택에 대해 전략적으로 행동하고, 활동을 문서화하고, 영향을 미치는 증거를 수집하십시오. 많은 기관에서는 교육 포트폴리오를 유지 관리해야 합니다. 예는 https://www.mededportal.org/publication/626/ 에서 확인할 수 있습니다. 멘토와 동료는 경력 개발에 대한 조언과 CV 및 교육 포트폴리오에 대한 피드백을 제공할 수 있습니다. 많은 교육자들은 그들의 시간과 충고에 관대하다; 여러분이 이미 알고 있는 학자들과 지도자들에게 연락하는 것이나 여러분이 알지 못하는 사람들에게 이메일을 보내 지도를 받는 것을 주저하지 마시오

 

Try to familiarise yourself with your institution’s educational promotion criteria (serve on the committee if possible), and be strategic about your choice of scholarship/academic activities, document your activities and gather evidence of their impact. Many institutions require staff to maintain a teaching portfolio: an example can be found at https://www.mededportal.org/publication/626/. Mentors and colleagues can provide advice on career development and feedback on your CV and educational portfolio. Many educators are generous with their time and advice; do not hesitate to reach out to scholars and leaders you already know and to e-mail people you don’t know for guidance. 

 

교육 회의에 참석하고 자원봉사를 하며, 교육 기관 외부의 교육자들과 워크숍을 지원하고, 소셜 미디어에 참여하면 국내외 협력자 및 조직과 연계하는 데 도움이 될 수 있습니다. 네트워크를 구축할 수 있는 기회에는 워크샵에 일찍 도착하고, 모르는 사람과 나란히 앉아 공통 관심사와 프로젝트를 탐색하는 것이 포함됩니다. 여러분의 작업과 전문 지식을 간결하게 설명할 수 있는 설득력 있는 요약인 '엘리베이터 피치'를 준비하는 것을 고려해보세요.10

Attending and volunteering at educational meetings, facilitating workshops with educators outside your institution and engaging in social media can help you to connect with national and international collaborators and organisations. Opportunities to network include arriving early at workshops, sitting next to someone you do not know and exploring common interests and projects. Consider preparing an ‘elevator pitch’, a persuasive summary of your work and expertise that can be described succinctly.10

 


HPE의 리더십 역할 모색
SEEK LEADERSHIP ROLES IN HPE


리더십은 독특한 기술, 조직적 사명감, 그리고 여러분이 일하는 맥락과 시스템에 대한 이해를 필요로 한다.3 임상적 역할에서 교육적 리더십 역할로 옮기기 위해서는 정체성의 전환과 여러분 자신의 강점과 약점을 재평가해야 한다. 달성하고자 하는 직책이나 자격, 교육 철학과 비전, 그리고 이를 추진하는 방법이 포함된 5년 계획은 어떤 이니셔티브와 프로젝트에 참여할지, 어떤 프로젝트를 연기할지 결정하는 것을 더 쉽게 할 수 있습니다.
Leadership requires a unique set of skills, a sense of organisational mission, and an understanding of the context and systems within which you work.3 Moving to an educational leadership role from a clinical role requires an identity shift and a reappraisal of your own strengths and weaknesses. A 5year plan that includes positions or qualifications you would like to achieve, your educational philosophy and vision, and how to pursue it can make it easier for you to decide which initiatives and projects to engage in and which to defer.


효과적인 리더십은 교육 및 리더십, 관리 및 팔로어십(리더와 긴밀히 협력하고 정의된 목표 달성을 위해 적극적으로 기여하는 높은 효과의 팀 구성원)에 대한 문헌을 연구하고 새로운 아이디어를 발견하여 적용하려는 의지를 포함한다.3 효과적인 리더는 또한 기술도 있다. 심리적으로 안전한 환경, 관계 구축, 팀 전체의 제안을 존중하고 초대합니다. 전문적 개발 활동은 

  • 학문적 리더십, 
  • 변화 관리, 
  • 회의 주재하기,
  • 위임 및 권한 부여,
  • 협상,
  • 공개 연설,
  • 재무 관리,
  • 프로젝트 계획 및 관리,
  • 감성 지능

...등의 특정 기술을 개발하는 데 도움이 될 수 있습니다.11
Effective leadership involves studying the body of literature on education and leadership, management and followership (highly effective team members who work closely with leaders and actively contribute towards the accomplishment of defined goals), and a willingness to discover and apply new ideas.3 Effective leaders are also skilled at creating a psychologically safe environment, relationship building, and respecting and inviting suggestions from the whole team. Professional development activities can help to develop specific skills in: academic leadership, change management, leading meetings, delegation and empowerment, negotiation, public speaking, financial management, planning and project management, and emotional intelligence.11

지역 및 국가 교육 위원회와 태스크포스(TF)에 참여할 수 있도록 지원 또는 추천을 요청합니다. 지역 및 지역 사회에 참여하고, 지역 지도자들과 네트워킹하며, 서서히 국가 및 국제 사회 위원회로 여러분의 시야를 넓힐 것을 권합니다. 소규모 프로젝트를 관리하거나 집중적인 평가 방법을 개발 및 구현하는 등 작은 리더십 역할을 기꺼이 맡으십시오. 열정, 마감 시간, 편안한 영역의 여백에 있는 업무를 포함하여 기꺼이 업무를 맡으려는 의지는 다른 사람들이 여러분의 리더십 잠재력을 인식하고 미래의 기회에 대해 생각해 볼 수 있도록 도와줄 수 있습니다.
Volunteer or solicit nominations to serve on local and national education committees and task forces. We recommend getting involved with local and regional societies, networking with regional leaders, and slowly expanding your horizon to national and international society committees. Be willing to take on small leadership roles, such as managing small projects or developing and implementing a focused assessment method. Enthusiasm, meeting deadlines and a willingness to take on tasks, including those at the margins of your comfort zone, can help others to recognise your leadership potential and think about you for future opportunities.

리더십 역할을 하는 코치, 멘토, 동료, 친구들을 관찰하는 것은 풍부한 경험이 될 수 있다. 그들과 가까운 동료들에게 여러분이 다른 사람들에게 어떻게 영향을 미치는지, 여러분의 강점과 발전을 위한 영역, 그리고 여러분의 리더쉽 스타일을 어떻게 기를 수 있는지에 대해 정직하고 건설적인 피드백을 줄 것을 요청하세요. 상사와 효과적인 관계를 유지하고(관리) 성공과 과제에 대해 상사와 계속 연락하는 것은 중요하며, 심지어 어떤 계층에서든 최고에 근접해 있을 때도 마찬가지입니다. 문제 해결 기술을 입증하고 더 나은 결과를 얻을 수 있도록 돕는다면 더 큰 리더십 자리에 적합한 후보자로 간주될 수 있습니다.
Observing coaches, mentors, colleagues and friends in their leadership roles can be a rich experience. Ask them as well as near peers to give you honest, constructive feedback on how you impact others, your strengths and areas for development, and how you can cultivate your leadership style. Maintaining an effective relationship with your supervisors (‘managing up’) and keeping them informed about your successes and challenges are important, even when one is near the top of any hierarchy. You may be regarded as a sound candidate for larger leadership positions if you demonstrate problemsolving skills and help to deliver better outcomes.

 

 

업무 관계를 종료해야 할 때는 갈등 없이 종료하는 것이 중요하다. 리더십 역할을 맡은 후에도 경력 개발은 계속되며, 한 번 관리했던 동료와 함께 일하거나 이전에 업무 관계를 맺었던 동료에게 보고하는 자신을 발견할 수 있습니다.

When working relationships need to be terminated, it is important to do so without conflict. Career development continues even after taking on leadership roles, and you may find yourself working alongside or reporting to colleagues you once managed or with whom you had a prior working relationship.

 

보건 전문가 교육자로서 성찰적 실천에 참여
ENGAGE IN REFLECTIVE PRACTICE AS A HEALTH PROFESSIONS EDUCATOR


모든 직업 단계에서 자기 인식, 긍정적인 사고방식, 그리고 성찰적 실천은 성장에 매우 중요하다. 성찰적 관행은 다음의 능력을 포함한다.

  • (활동 중, 즉각적인 행동 변화를 초래하는), 
  • (활동 후, 행동 계획의 미래 변화를 위한) 그리고 
  • (개인적, 전문적 및 제도적 성장을 위한) 

At all career stages, self-awareness, a positive mindset and reflective practice are critical for growth. Reflective practice includes the ability to reflect

  • in (during an activity, resulting in immediate change in action),
  • on (after an activity, for future change in action plans) and
  • for (towards goals for personal, professional and institutional growth) action.12


호기심, 협업, 진정성, 창의성, 일관성, 겸손함, 자신의 가치를 기관의 가치관과 일치시키는 능력은 성찰적 실천에 필수적인 자질이다. 이러한 특성은 조직적/제도적 차원에서 의미 있고 지속 가능한 변화를 위한 길을 닦으며, 효과적인 학자이자 리더가 되는 것의 일부입니다. 다른 사람들에게 영감을 주고 멘토링하는 능력, 동료, 후배, 선배들과 기꺼이 협력하려는 의지, 그리고 그들의 전문지식과 경험에 대한 인정 등이 다른 중요한 자질이다.
Curiosity, collaboration, authenticity, creativity, consistency, humility and the ability to align your own values with those of the institution are essential qualities for reflective practice. These characteristics pave the way for meaningful and sustainable change at the organisational/institutional level, and are part of being an effective scholar and leader. Other important qualities include the ability to inspire and mentor others, the willingness to collaborate with peers, juniors and seniors, and the acknowledgement of their expertise and experience.

경험이 풍부한 학자와 리더는 새로운 실무 영역을 탐색하고 새로운 기술을 개발하기 위한 활동을 지속적으로 모색합니다. 이러한 활동을 통해 조직 외부에 피어 멘토링 그룹을 구축할 수 있습니다. 중후반 경력 교직원의 경우 컨퍼런스 프레젠테이션, 오디오북, 웨비나, 워크샵, 팟캐스트 및 문학 독서의 선택을 통한 자기정리는 최신 상태를 유지하고 새로운 아이디어를 발견하는 데 적절한 수단이다. 이는 단순히 편견이 될 수 있는 기존의 신념을 강화시키는 것이 아니라 개방적이고 호기심을 갖는 것을 요구한다.
Experienced scholars and leaders continually seek out activities to explore new areas of practice and to develop new skills. Such activities can build a peer-mentoring group outside your own organisation. For the midto latecareer faculty member, selfcuration through the selection of conference presentations, audiobooks, webinars, workshops, podcasts and literature reading is an appropriate means for staying current and discovering new ideas. This requires staying open and curious, rather than merely reinforcing existing beliefs that could become prejudices.

가능할 때마다 전문적 발전을 위해 실천 공동체(CoP; 관심, 열정, 약속을 공유하는 그룹)에 참여하라.13 초보 교육자로서 여러분은 CoP의 주변부에서 시작할 수 있지만, 여러분이 경력을 쌓으면서, 커뮤니티와 더 많이 참여하고 중앙으로 더 가까워질 것이다. 리더로서 공동의 가치와 공유된 약속과 자원에 이상적으로 고정된 CoP의 개발을 육성하고, 커뮤니티에 새로운 구성원이 들어오는 것을 환영하며, 모든 사람이 커뮤니티 내에서 지속적인 학습과 성장에 기여할 수 있도록 한다.
Whenever feasible, engage in a community of practice (CoP; a group with shared interests, passion and commitment who learn from each other) for professional development.13 As a novice educator, you may start at the periphery of a CoP; however, as you advance in your career, you will engage more with the community and will move closer to the centre. As a leader, nurture the development of CoPs, ideally anchored in common values and shared commitments and resources, welcome new members into the community, and allow everyone to contribute to continuing learning and growth within the community.

긍정탐구는 프로그램 개발 및 구현에 도움이 되는 프레임워크이다.14 문제 해결에 초점을 맞추는 것과 대조적으로, 긍정탐구는 고장난 것을 고치려고 하기보다는 긍정적인 결과를 파악하고 미래에 잘 될 수 있는 것을 상상함으로써 스스로 결정한 변화에 관여한다. 마지막으로 멘티와 멘토에게 혜택을 극대화하기 위해 멘토링 스킬 개발에 힘써야 합니다.15 이러한 능력은 연공서열만으로 자동으로 개발되는 것이 아니며, 이를 위해서는 전문적 개발에 대한 협업적인 휴머니즘적 접근법이 필요합니다.

Appreciative inquiry is a helpful framework for programme development and implementation.14 In contrast to a focus on problem solving, appreciative inquiry engages in selfdetermined change by identifying the positive outcomes and envisioning what might work well in the future, rather than trying to fix what is broken. Finally, work on mentorship skill development in order to maximise the benefits to the mentee and the mentor.15 You do not automatically develop these capabilities just by seniority, and this requires a collaborative humanistic approach to professional development.


 

 

 

 

 

 


Clin Teach

  •  
  •  
  •  

. 2020 Oct;17(5):477-482.

 doi: 10.1111/tct.13144. Epub 2020 Feb 19.

From clinical educators to educational scholars and leaders: strategies for developing and advancing a career in health professions education

Subha Ramani 1Judy McKimm 2Harish Thampy 3Patricia S O'Sullivan 4Gary D Rogers 5Teri Lee Turner 6Margaret S Chisolm 7Rashmi A Kusurkar 8Richard Hays 9Alice Fornari 10Elizabeth K Kachur 11Keith W Wilson 12Helena P Filipe 13Daniel J Schumacher 14

Affiliations collapse

Affiliations

  • 1Harvard Medical School, Boston, Massachusetts, USA.

  • 2Swansea University Medical School, Swansea, UK.

  • 3University of Manchester, Manchester, UK.

  • 4University of California San Francisco School of Medicine, San Francisco, California, USA.

  • 5Griffith University School of Medicine, Gold Coast Campus, Queensland, Australia.

  • 6Baylor College of Medicine, Texas Medical Center, Houston, Texas, USA.

  • 7Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, Maryland, USA.

  • 8Faculty of Medicine, Vrije Universiteit Amsterdam, Amsterdam, the Netherlands.

  • 9James Cook University, Townsville, Queensland, Australia.

  • 10Donald and Barbara Zucker School of Medicine at Hofstra/Northwell, Hempstead, New York, USA.

  • 11Medical Education Development, Global Consulting, New York, USA.

  • 12Dalhousie University, Halifax, Nova Scotia, Canada.

  • 13Department of Medical Education, University of Lisbon, Lisbon, Portugal.

  • 14University of Cincinnati College of Medicine, Cincinnati, Ohio, USA.

    • PMID: 32072757

 

+ Recent posts