IPE Guide No. 2: IPE를 위한 센터 개발과 운영(J Interprof Care, 2015)

Interprofessional Education and Practice Guide No. 2: Developing and implementing a center for interprofessional education
Valentina Brashers1, John Owen2 and Julie Haizlip




도입

Introduction


보건의료전달 시스템의 노력을 교육 프로그램과 일치시키는 것은 두 가지 모두의 품질과 효율성을 증가시킬 잠재력을 가지고 있다(Cox & Naylor, 2013). 그러나, 보건 전문학교들은 포괄적인 IPE 커리큘럼을 구현하는 데 있어 수많은 장벽에 계속 직면하고 있으며, 새로운 이니셔티브는 자주 유지되지 못하고 있다. 또한, 학교들이 졸업생들이 팀워크 역량을 얻었다는 것을 증명해야 한다는 인증 기관의 지시에도 불구하고(미국 간호대학 협회, 2008; 의학교육연락위원회, 2014), 객관적인 역량 평가 클리닉 활동을 하는 기관은 거의 없다. 마지막으로, 병원과 다른 의료 제공 기관들은 졸업생들이 업무 협업을 준비하기를 원하지만(Cox & Naylor, 2013), 종종 의료 제공 사이트의 우선순위와 함께 학문적 환경에서 IPE 활동을 거의 조정하지 않는다.

Aligning the efforts of care delivery systems with educational programs has the potential to increase the quality and efficiency of both (Cox & Naylor, 2013). Yet, health professions schools continue to confront numerous barriers to implementing comprehensive IPE curricula and new initiatives are frequently not sustained. Furthermore, despite direction from accrediting agencies that schools must document that graduates have obtained teamwork competencies (American Association of Colleges of Nursing, 2008; Liaison Committee on Medical Education, 2014), few institutions engage in objective competency assessment clinics activities. Finally, hospitals, and other care delivery organizations want graduates to start work collaboration ready (Cox & Naylor, 2013), yet there is often little coordination of IPE activities in academic settings with the priorities of healthcare delivery sites.


주요 교훈

Key lessons learned


과거의 성공에 기초하여

Build upon past successes


센터를 설립하는 데 있어서 중요한 요소는 비공식적인 전문가간 서비스 학습 기회의 역사적 토대를 구축할 수 있는 기회였다. 지역 및 해외의 저소득층에게 서비스를 제공하는 것과 같은 혁신적인 전문직 간 프로젝트는 긍정적인 학생 평가를 얻고 서로에 대해, 서로로 부터, 서로와 함께 배우는 것에 대한 높은 수준의 감사를 유발할 수 있다(Larese, Goman, Snyder, &Syverud, 2012). 성공적인 활동에 대한 설명은 미디어 보고서와 지역 프레젠테이션에 배포될 수 있다. 더 많이 발표된 보고서가 더 공식적인 IPE의 필요성을 나타내듯이, 이러한 긍정적인 결과는 강조될 수 있으며, 이러한 종류의 활동을 공식적인 커리큘럼으로 확장하는 것이 가능하고 바람직하다는 중요한 증거를 제공할 수 있다.

An important factor in creating a center was the opportunity to build upon a historical foundation of informal interprofessional service learning opportunities. Innovative interprofessional projects, such as providing services to rural underserved populations both locally and abroad, can garner positive student evaluations and create a high level of appreciation for learning about, from and with each other (Larese, Goerman, Snyder, &Syverud, 2012). Descriptions of successful activities can be disseminated in media reports and local presentations. As more published reports indicate the need for more formal IPE, these positive outcomes can be highlighted and provide significant evidence that it is both possible and desirable to expand these kinds of activities into the formal curricula.


최고 수준의 지원 제공

Engage support at the highest levels


IPE 센터를 설립하는 데 장기적인 성공을 거두려면 고도의 관리 지원과 자원 투자가 필요하다(Brazeau, 2013; Craadock, O'Halloran, McPherson, Hean & Hammick, 2013). UVA IPE 활동은 흔히 있는 일이지만, 처음에 각자의 연습에서 팀워크의 가치를 인정하면서도 공식적인 IPE 훈련을 받지 않은 개별 교수진들에 의해 시행되었다. 또한, 학습 연속체를 통한 목표와 역량의 논리적 진행을 제공하는 것이 불가능하도록 하는 활동들 간에 조정이 부족했다. 마지막으로, 전문직 간 교육의 가치에 대한 행정적 인식이 거의 없었기 때문에, 대부분의 교수진 챔피언들은 다른 책임을 다하는 맥락에서 이러한 노동집약적인 활동을 지속하는 것이 불가능하다는 것을 알았다. Deans와 Administrators의 지속적인 높은 수준의 지원을 통해, 전체 센터를 개발하지 않고도 이 작업을 조정하기 위한 초기 구조를 만들 수 있었다. 

Long-term success in creating an IPE center requires high-level administrative support and an investment of resources (Brazeau, 2013; Craddock, O’Halloran, McPherson, Hean, & Hammick, 2013). As is so often the case, UVA IPE activities were first implemented by individual faculty members who recognized the value of teamwork from their own practices, but did not have formal IPE training. In addition, there was a lack of coordination among activities making it impossible to provide a logical progression of objectives and competencies through the learning continuum. Finally, there was little administrative recognition of the value of interprofessional education, so that the majority of faculty champions found it impossible to sustain these laborintensive activities in the context of meeting their other responsibilities. With sustained high-level support from deans and administrators, it was possible to create an initial structure for coordinating this work without developing a full center. 


UVA 인터프로페셔널 교육 이니셔티브(IPEI)는 IPE 챔피언이 만든 것으로, 의과대학과 간호학과에서 모두 교수로 임용되었다. 자원 봉사 관리자, 교수, 직원 및 국가적으로 인정되는 IPE 전문가가 IPE의 조직과 향상을 지원하는 초기 비전과 구조를 개발하기 위해 채용되었다. 이 초기 개발 단계에서 핵심 관리자와 수석 교직원의 채용이 결정적이었다. IPEI 회원들은 그들의 관심, 프로젝트에 시간을 할애할 수 있는 능력, 그리고 학교 내의 학문적 우선순위와 자원에 영향을 미치는 그들의 전략적 역할에 근거하여 채용되었다. 그 후 그들은 커리큘럼, 제도적 문화 및 자금 조달 자원(Brashers, Peterson, Tullmann & Schmitt, 2012)의 세 가지 주요 분야에 초점을 맞춘 하위 그룹으로 구성되었다

The UVA Interprofessional Education Initiative (IPEI) was created by an IPE champion who had a faculty appointment in both the Schools of Medicine and Nursing. Volunteer administrators, faculty, staff and a nationally-regarded IPE expert were recruited to develop an initial vision and structure that would support organizing and enhancing IPE efforts. The recruitment of key administrators and senior faculty at this initial developmental stage was crucial. IPEI members were recruited based on their interest, their ability to commit time to the project and their strategic roles in influencing academic priorities and resources within the schools. They were then organized into subgroups focused on three primary areas: curriculum, institutional culture and funding resources (Brashers, Peterson, Tullmann, & Schmitt, 2012). 


다양한 관점에서 주요 이해관계자를 고위행정이 뒷받침하는 전략적으로 설계된 구조로 통합함으로써, 각 구성원이 자신의 헌신적인 공헌을 확인할 수 있는 공유 사명을 만들었다. 기관 내에서 IPE를 조정하고 촉진하기 위한 초기 구조와 공유된 사명을 확립하는 것은 IPE가 점점 더 이해되고 가치 있게 될 수 있는 보건 시스템 및 의료 시스템에 문화 변화를 가져오기 위한 강력한 첫 번째 단계가 될 수 있다.

By bringing together key stakeholders from diverse perspectives into a strategically designed structure that is supported by high-level administration, a shared mission was created toward which each member can identify his or her committed contribution. Establishing an initial structure and shared mission for coordinating and promoting IPE within an institution can be a powerful first step for bringing culture change to health profession schools and associated such healthcare systems that IPE can become increasingly understood and valued.


외부보조금 신청

Apply for external grant funding


유의미한 규모의 외부 자금을 조달하는 것은 제도적 가시성을 높이고, 교수 장학금을 장려하고, 프로그램을 확대하고, 새로운 IPE 챔피언을 모집하는 데 있어 중요한 단계가 될 수 있다. 예를 들어, 그것은 요시야 메이시 주니어의 후한 지원을 통해서였다. UVA가 국가적으로 인정받고 IPE가 UVA의 교육 우선순위 중 하나로 부상한 것이다. UVA ‘메이시팀’은 핵심 교수 4명과 공동 투자자 14명으로 구성됐으며, 아직 자료 분석이 끝나지 않았지만, 이들 조사관들은 이미 국내외 회의에서 20여 건의 학술발표회를 갖고 있으며, 높이 평가받는 학술지에 여러 권의 논문을 게재했다.

Garnering significant external funding can be a key step in increasing institutional visibility, promoting faculty scholarship, expanding programs and recruiting new IPE champions. For example, it was through the generous support of the Josiah Macy Jr. Foundation that UVA has become nationally recognized and IPE has emerged as one of the UVA’s educational priorities. The UVA ‘‘Macy Team’’ consisted of four core faculty members and 14 co-investigators, and although data analysis is not yet complete, these investigators have already given over 20 scholarly presentations at national and international meetings and have multiple publications in highly regarded journals. 


이 업적은 승진과 정년보장 심사에서 행정기관에서 인정받고 있으며, 새로운 사업과 보조금을 위한 많은 기회를 창출했다. 공공 및 민간 보조 기관은 이제 신청 요청의 대부분에 전문직 간 교육, 실습 및/또는 연구를 포함하므로, 교직원의 참여를 늘리고 센터를 설립하기 위한 제도적 지원을 확립하기 위한 이러한 강력한 메커니즘을 추구할 수 있는 많은 기회를 제공한다.

This work is recognized by administration with regard to promotion and tenure, and has created many opportunities for new projects and grants. Public and private granting agencies now include interprofessional education, practice and/or research in the majority of their requests for applications, thus providing many opportunities to pursue this powerful mechanism for increasing faculty engagement and establishing institutional support for creating a center.


핵심 커리큘럼에 필요한 IPE를 통합하고, 효과적인 증거를 제공하며, 새로운 IPE 활동 개발을 위한 커리큘럼 프레임워크를 작성한다.

Integrate required IPE into the core curricula, provide evidence that it is effective, and create a curriculum framework for developing new IPE activities


IPE에 대한 일반적인 비판은 임상적으로 관련이 없고, 보건 직업 교육의 핵심 학습 외부에서 자주 수행되며 제한된 시간과 자원의 할당을 지원하기 위한 가시적 결과 데이터를 산출하지 않는다는 것이다(Thistlethwaite, 2012). 이것은 새로운 IPE 센터가 그것의 학계 및 임상 기관의 업무와 관련이 있다고 인식되기 위해서는, 그것이 지원하는 IPE 활동이 임상 우선순위와 일치하고, 핵심 커리큘럼에 완전히 통합되어야 하며, 학습자 성과에 측정 가능한 영향을 끼쳐야 한다는 것을 암시한다

Common criticisms of IPE are that it is not clinically relevant, is frequently conducted outside of the core learning of health professions education and does not yield tangible outcomes data to support the allocation of limited time and resources (Thistlethwaite, 2012). This suggests that in order for a new IPE center to be perceived as relevant to the work of its academic and clinical institutions, the IPE activities it supports must 

    • align with clinical priorities, 

    • be fully integrated into the core curricula and 

    • have measurable impacts on learner performance. 


임상 관련 활동 및 관련 객관적 평가 도구의 IPE 창조는 도전적인 노력이며, 국립전문간 실천교육센터(www.nexusipe.org)는 복수의 기관에 보급할 수 있는 모델을 만들기 위해 노력하고 있다. 하지만 각 기관마다 우선순위와 목표가 있을 가능성이 높다. 

The IPE creation of clinically-relevant activities and associated objective assessment tools is a challenging endeavor, and the National Center for Interprofessional Practice and Education (www.nexusipe.org) is working hard to create models that can be disseminated to multiple institutions. However, each institution is likely to have its own priorities and goals. 


새로운 IPE 프로젝트를 개발하기 위한 UVA의 원래 활동은 National Center에 앞서 있었기 때문에, 초기 메이시 재단의 자금 지원은 우리의 임상 관련 IPE 활동과 객관적인 관찰 평가 도구(Blackhall, Erickson, Brashers & Owen; Brashers, Owen, Blackhall, Erickson, & Peterson, 2012; 오웬, 브래셔스, 피터슨, 블랙홀, 2012). 모든 3학년 의대 및 간호학과 학생들에게 필요한 4개의 새로운 IPE 시뮬레이션이 개발되어 임상/직업 연도에 통합되었다. 이러한 시뮬레이션은 다양한 환자 모집단(성인, 소아, 노인, 삶의 끝), 질병(세종, 암, 근위축증 및 알츠하이머병) 및 관리 설정(급성 입원, 집중 치료, 클리닉 및 가정)을 다루었다. 또한 각 학생은 이 네 가지 시뮬레이션 전후에 두 가지 서로 다른 전문가간 팀워크 목표 구조화된 임상시험(ITOSCE)에 참여해야 한다. ITOSCE 전/후 데이터가 분석되고 있으며, 예비 결과는 학생들이 이러한 유형의 교육을 사용하여 팀워크 역량을 크게 향상시킨다는 것을 보여준다. 이러한 측정 가능한 결과는 학술 행정 지도부의 긍정적인 관심을 얻었다

UVA’s original activities to develop new IPE projects predated the National Center, so initial Macy Foundation-funded work was focused on developing and implementing our own clinically-relevant IPE activities and objective observational assessment tools (Blackhall, Erickson, Brashers, & Owen, 2014; Brashers, Owen, Blackhall, Erickson, & Peterson, 2012; Owen, Brashers, Peterson, Blackhall, &Erickson, 2012). Four new IPE simulations that are required for all third-year medical and nursing students were developed and integrated into the clinical/clerkship year. These simulations addressed multiple different patient populations (adult, pediatric, geriatric, end of life), illnesses (sepsis, cancer, muscular dystrophy and Alzheimers disease), and care settings (acute inpatient, intensive care, clinic and home). Each student is also required to engage in two different Interprofessional Teamwork Objective Structured Clinical Examinations (ITOSCEs) before and after these four simulations. Pre and post ITOSCE data are now being analyzed, and preliminary results indicate that students achieve significant improvements in their teamwork competencies using this type of training. These measurable outcomes have gained the positive attention of the academic administrative leadership. 


이러한 이니셔티브가 엄격한 연구 및 결과 분석의 맥락에서 생성되었다는 사실은 IPE를 의료 및 간호 커리큘럼의 중요한 구성 요소로 확립하기 위한 증거를 제공했다. Macy Team의 성과에 대한 가시성을 바탕으로 IPE 커리큘럼 "threads"를 연구의 간호 및 의료 프로그램에 통합하고, IPE 활동은 학습 연속체 전반에 걸쳐 확립되었다. 현재의 IPE 활동을 커리큘럼 프레임워크에 매핑함으로써 팀워크 역량의 논리적 진전을 달성하고, 학습의 격차를 파악할 수 있으며, 새로운 IPE 활동을 올바른 학습 수준에서 적절하게 설계하고 구현할 수 있도록 학습 목표와 결과 평가와 연계할 수 있다. 이러한 종류의 성공을 기관 전체의 이해관계자들과 공유함으로써, 모든 학습 수준에서 추가 활동을 조정하고 강화하기 위한 IPE 센터에 대한 지원을 훨씬 쉽게 할 수 있다.

The fact that these initiatives were created in the context of rigorous research and outcomes analysis provided the evidence to establish IPE as a serious component of the medical and nursing curricula. Building on the visibility of the Macy Team accomplishments, IPE curriculum ‘‘threads’’ were integrated into the nursing and medical programs of study, and IPE activities have been established across the learning continuum. By mapping current IPE activities into a curricular framework, links can be made to learning objectives and outcomes evaluations so that a logical progression in teamwork competencies can be achieved, gaps in learning can be identified, and new IPE activities can be appropriately designed and implemented at the right learning level. By sharing these kinds of successes with stakeholders from across the institution, garnering support for an IPE Center to coordinate and enhance additional activities at all learning levels can be made much easier.


지속적인 혁신에 참여하고 쓰기 지원

Engage in continuous innovation and grant writing


IPE 노력에 학생, 교수, 임상의의 수가 증가함에 따라, 혁신적인 프로그램과 연구 연구에 대한 새로운 아이디어가 등장할 수 있다. 이러한 새로운 이니셔티브를 지원하고 센터의 업무를 확장하기 위해 필요한 자원을 확보하려면, 제안서 작성을 허가하는 것이 센터 리더쉽의 핵심 활동이 되어야 한다. UVA에서는 평가 도구 개선, 웹사이트 개발, 프로젝트 관리 지원, 컨설턴트, 교수진 개발 워크숍 및 시뮬레이션 비용 등 다양한 요구를 지원하기 위해 새로운 교내 보조금을 획득했다. 보건 시스템에서 함께 일하는 대학원생, 거주자 및 임상의에게 초점을 맞춘 새로운 보조금 제안이 검토되고 있다. 

With the involvement of increasing numbers of students, faculty and clinicians in IPE efforts, new ideas for innovative programs and research studies can emerge. To obtain needed resources to support these new initiatives and expand the work of a center, grant proposal writing must become a core activity of the center leadership. At UVA, new intraand extramural grants were obtained in support of a variety of needs including assessment tool refinements, website development, project administrative support, consultants, faculty development workshops and simulation expenses. Additional new grant proposals focused on graduate students, residents and clinicians working together in the Health System are in review. 


아마도 가장 흥미로운 것은 팀워크에 관심이 있는 전문가간 학생들에 의해 획득된 성공적인 보조금이다. 학생이 주도하고 실행한 IPE 프로그램은 IPE 활동이 학습자 자신의 이익과 요구에 기초하고 특별한 자원이 되도록 보장한다. 미디어에 대한 관심 온라인에 성공적인 자금후원 발표가 게시되고 이벤트, 회의, 미디어 매체에 배포됨에 따라 IPE 센터를 설립하기 위한 지역 지원이 증가할 수 있다.

Perhaps most exciting has been the successful grant funding obtained by interprofessional groups of students interested in teamwork. Student-initiated and run IPE programs ensure that IPE activities are grounded in the interests and needs of the learners themselves and are of special resources. interest to media As successful funding announcements are posted online and disseminated at events, meetings and media outlets, local support for creating an IPE center can grow.


작업 구조를 제공하고 적절한 리소스를 보호하는 IPE 센터 생성

Create an IPE center that provides a working structure and secure adequate resources


IPE 활동의 급속한 확장은 IPE 역량을 충족하기 위한 적절한 멘토, 교수진 개발, 조정 활동 및 학습자 결과의 적절한 평가를 가능하게 하는 행정 구조와 자원 기반을 갖춘 센터의 필요성을 조성한다. 지속 가능한 센터 구조와 자원 기반을 마련하기 위해서는 학장, 보건 시스템 관리자, 대학 수준의 리더십이 공동으로 리더십과 자원을 배분하는 것이 중요하다. UVA ASPIRE 센터는 2013년 7월에 공식적으로 설립되었으며, 한 기관에서 성공한 센터 구조와 자원 기반을 보여주는 예를 제공한다.

Rapid expansion of IPE activities creates a need for a center with an administrative structure and resource base that allow for of adequate mentorship, faculty development, coordination activities to meet IPE competencies, and appropriate assessment of learner outcomes. Shared leadership and resource allocation by deans, health system administrators, and University-level leadership is crucial to creating a sustainable center structure and resource base. The UVA Center for ASPIRE was officially established in July 2013 and provides an example of a center structure and resource base that has been successful in one institution:


개요: 센터는 교육 프로그램, 연구 센터, 교수진, 학생, 레지던트 및 임상의와 협력하여 모든 학습 수준에 걸쳐 통합된 연속체로 전문직 간 교육을 개발, 구현 및 평가한다. 이 임무에 포함된 것은 학습자가 높은 수준의 환자 치료 경험을 제공하고, 인구의 건강을 개선하며, 의료 비용을 절감하도록 훈련시키기 위해 UVA 보건 시스템의 치료 전달 우선순위와 일치하는 임상적으로 관련된 IPE 활동을 만드는 것이다. 센터는 또한 강의실, 시뮬레이션 및 임상 환경에 대한 새로운 모델, 학생 결과 측정을 위한 검증된 도구, 그리고 IPE와 지속적인 실습 및 환자 결과의 변화를 연결하는 데이터를 포함한 최첨단 IPE 연구를 지원하는데 전념하고 있다.

Overview: The Center works collaboratively with academic programs, research centers, faculty, students, residents and clinicians to develop, implement and evaluate interprofessional education in an integrated continuum across all learning levels. Embedded in this mission is a commitment to create clinicallyrelevant IPE activities whose goals and learning objectives are aligned with the priorities of care delivery in the UVA Health System in order to train learners to provide a high quality patient experience of care, improve the health of populations, and reduce the cost of healthcare. The Center is also committed to supporting cutting-edge IPE research including (but not limited to) new models for classroom, simulation and clinical settings; validated instruments for measuring student outcomes; and data that links IPE with sustained changes in practice and patient outcomes.


구조: ASPIRE 센터의 행정구조는 간호학교(SoN)와 의과대(SoM)의 공동디렉터 2명, 부원장, 임상프로젝트 매니저, 행정프로젝트 매니저(표 I)로 구성된다.

Structure: The administrative structure of the Center for ASPIRE consists of two Co-Directors from the School of Nursing (SoN) and School of Medicine (SoM), an Associate Director, a clinical project manager, and an administrative project manager (Table I).


운영 위원회: 센터의 우선순위와 전략이 UVA 학술 및 임상 임무와 일치하도록 하기 위해 ASPIRE 운영 위원회를 반년마다 소집하였다. 위원회 회원은 SoN과 SoM의 관리자, 연구원, 교직원, 동문 및 학생, UVA 보건 시스템의 의사, 간호사, 약사 및 치료사, 도서관, 미디어, 개발 요원, 의료 시스템 책임자, 최고 안전 책임자 등 의료 시스템 리더를 대표한다. 전문 간병 조직, 임상 약국 서비스 책임자의 책임이다.

Steering Committee: A Center for ASPIRE Steering Committee was recruited for semiannual meetings to ensure that the Center’s priorities and strategies remain consistent with both UVA academic and clinical missions. Membership in the Committee represents administrators, researchers, faculty, alumni, and students from the SoN and SoM; physicians, nurses, pharmacists and therapists from the UVA Health System; library, media, and development personnel; and Health System leaders such as the president of the clinical staff, the chief safety officer, the president of the professional nursing organization, and the director of clinical pharmacy services.


리소스: ASPIRE 시설은 간호학교에 위치한 회의실과 인접한 행정지원인력을 위한 2개의 교직실과 2개의 사무소로 구성되어 있다. 센터 예산은 SOM, SON, 보건과학 도서관의 연간 고정 기부금과 교내 및 교외 보조금으로 지원된다. 이 기금은 행정구조를 지원하고 IPE 프로젝트의 개시와 지속을 위한 자원을 제공한다. 간호연구센터, 의학교육연구실, 보건과학도서관 등에서 통계 전문지식과 보조금 준비 등 추가 지원을 실시한다. Deans의 재량기금의 간헐적인 지원과 함께 기부자들의 기부는 격차를 해소하고 국가 회의로의 여행을 지원한다. SoN은 새로운 IPE 활동에 대한 미디어 보고를 용이하게 하기 위해 그것의 통신 조정자의 시간을 기부한다. 마지막으로, SoN IT 팀은 센터 웹 사이트(www.ipe)의 개발 및 유지관리에 대한 기술적 전문지식을 제공한다. virginia.edu)

Resources: The Center for ASPIRE facilities consist of two faculty offices and two offices for administrative support personnel that are contiguous with a conference room located in the School of Nursing. The Center budget is funded by a fixed yearly contribution from the SOM, the SON, and the Health Sciences library as well as intramural and extramural grants. This funding supports the administrative structure and provides resources for initiating and sustaining IPE projects. Additional support such as statistical expertise and grant preparation is provided by the Center for Nursing Research, the Office of Medical Education Research, and the Health Sciences Library. Contributions from donors along with occasional support from the Deans’ discretionary funds helps fill gaps and supports travel to national meetings. The SoN contributes time from its Communications Coordinator to facilitate media reporting on new IPE activities. Finally, the SoN IT team provides technical expertise in developing and maintaining the Center website (www.ipe. virginia.edu)



교수진 개발을 높은 우선순위로 삼으십시오.

Make faculty development a high priority


교수개발은 학생과 임상의에게 수준 높은 전문직 간 교육의 필수 요소로서 존경받는 IPE 센터를 설립할 수 있는 기반을 제공한다. 교수개발 및 지속적인 교육 프로그램이 효과적이 되려면, 전통적인 교수진/클리닉 지속 교육 프로그램과 비교하여 전문직 간 교육을 지속하는 것 사이의 중요한 차이를 인식해야 한다(Owen & Schmitt, 2013). 또한 교수진 개발 활동은 프로그램이 대상 학습자의 우선순위와 관심사에 적응할 수 있도록 하는 건전한 이론적 기반에 기초해야 한다(Owen et al., 2014). IPE를 위한 교수진 개발은 다양한 형태를 취할 수 있다. UVA에서, IPE 활동의 설계에 교직원을 참여시키는 것은 이러한 프로그램들을 유지하려는 그들의 헌신을 증가시키고, 강력한 형태의 교수진 개발의 역할을 한다.

Faculty development is an essential component of high-quality interprofessional education for students and clinicians and provides the foundation for establishing a respected IPE center. In order to be effective, faculty development and continuing education programs must recognize the important differences between continuing interprofessional education as compared to traditional faculty/clinician continuing education programs (Owen & Schmitt, 2013). In addition, faculty development activities should be based on sound theoretical underpinnings that allow programs to adapt to the priorities and concerns of target learners (Owen et al., 2014). Faculty development for IPE can take many forms. At UVA, engaging faculty in the design of IPE activities increases their commitment to sustaining these programs, and serves as a powerful form of faculty development. 


UVA의 독특한 형태의 교수진 개발은 소규모 전문직 간 교수진들이 IPE와의 경험에 대한 논의를 용이하게 하고 그들 자신의 교육 및 실습 행동의 변화에 대한 약속을 구두로 말하는 "제퍼슨 디너"이다. UVA 감사실습1 센터는 슈워츠 센터 라운즈(Lown & Manning, 2010)와 같은 리더십 개발 세미나 및 프로그램을 통해 전문가 간 교수진 개발 및 대화를 제공한다. 많은 교직원들이 국경 건너 협업 III와 IV 컨퍼런스를 포함한 전국 회의에서 그들의 작품을 발표하고 다른 사람들로부터 배웠다. 

A unique form of faculty development at UVA is the ‘‘Jeffersonian Dinner’’ in which small interprofessional groups of faculty engage in a facilitated discussion of their experiences with IPE and verbalize their commitment to changing their own teaching and practice behaviors. The UVA Center for Appreciative Practice1 also provides interprofessional faculty development and conversation through leadership development seminars and programs such as Schwartz Center Rounds (Lown & Manning, 2010). Many faculty members have presented their work and learned from others at national meetings including the Collaborating Across Borders III and IV conferences. 


마지막으로, 핵심 IPE 교수진들은 워싱턴 대학교와 미주리 대학교가 공동으로 개최한 일년 동안 지속된 메이시 교수진 개발 프로그램에 참여했으며, 이들 교수진들은 IPE 교수진 개발을 위한 지역 센터로서의 UVA의 새로운 역할을 개발하는데 리더십을 발휘할 것이다.

Finally, core IPE faculty members participated in the year-long Macy Faculty Development Program Washington presented jointly by the University of and the University of Missouri; these faculty members will provide leadership in developing UVA’s new role as a regional center for IPE Faculty Development.



국가 및 지역 보건 시스템 우선 순위에 맞춰 센터 목표 조정 및 비즈니스 사례 제시

Align center goals with national and local health systems priorities and make a business case


새로운 센터에 대한 관심과 지원을 지속하려면 새로운 IPE 활동을 강의실 및 시뮬레이션 설정에서 멀어지게 하고 보건 시스템의 우선순위를 해결하기 위해 임상현장에 다시 집중해야 한다. 많은 기관들이 Accountable Care Organization2로 이전함에 따라 정부 및 자선 기금 기회와 마찬가지로 품질과 안전을 위한 팀워크에 초점을 맞추게 된다. 

Sustaining interest and support for a new center requires moving new IPE activities away from the classroom and simulation settings and refocusing on the healthcare delivery site to address the priorities of the health system. The transition of many institutions into Accountable Care Organizations2 facilitates a focus on teamwork for quality and safety, as do governmental and philanthropic funding opportunities. 


환자 안전 및 품질 향상을 위한 팀워크에 대한 ASPIRE 접근방식은 개선을 위한 핵심 영역을 식별하고, 최적의 환자 관리를 위한 팀워크 전략을 설계 및 구현하며, 학습자/의료인/환자성과를 위한 포괄적인 데이터 수집에 참여하도록 모든 단위 이해관계자(관리자, 임상의사, 지원 직원, 거주자 및 학생)를 참여시킨다. 

The ASPIRE approach to teamwork for patient safety and quality improvement engages all unit stakeholders (administrators, clinicians, support staff, residents, and students) in 

    • identifying key areas for improvement, 

    • designing and implementing teamwork strategies for optimal patient care, and 

    • engaging in comprehensive data collection for learner, provider and patient outcomes. 


이것은 점점 더 많은 수의 임상의들이 팀으로 일하는 것을 보장하고, 따라서 학생에게 효과적인 역할 모델링을 제공하는 동시에 환자 관리를 개선한다. 새로운 IPE 센터가 진료 전달 시스템과 관련성을 확립하는 데 일하기 때문에 환자와 임상의사에 대한 낭비 감소와 팀워크의 부가가치 증대를 문서화하는 엄격한 결과 연구가 센터 활동의 비즈니스 사례를 제공하며, IPE 이니셔티브가 bedside에서 유지되도록 하는 데 필수적이다.

This ensures that a growing number of clinicians are working in teams, thus improving patient care while providing effective role-modeling for students. As a new IPE center works to establish its relevance to the care delivery system, rigorous outcomes research that documents the reduction in waste and the value added benefits of teamwork to patients and clinicians provides the business case for Center activities and is essential to ensure that IPE initiatives are sustained at the bedside.


학술회의, 협의, 매체 및 웹사이트에서 조사 결과를 널리 배포한다.

Disseminate findings widely at scholarly meetings, consultations, media and website


센터의 업무로 국가적인 인정을 받는 것은 관리자, 교직원 그리고 학생들의 지지를 얻는 데 많은 도움이 될 수 있다. ASPIRE 센터는 학문적 작업에 대한 포괄적인 접근방식을 취하며 프레젠테이션과 출판물에 대한 모든 관련 기여자의 참여를 환영한다. 센터 업무의 핵심 요소로서 장학금을 강조하고 국가 회의에 대한 여행 지원을 함으로써 교직원과 학생들은 높은 수준의 품질과 측정 가능한 결과에 대한 관심을 유지하는 증거 기반 연구 중심의 IPE 작업에 참여하도록 동기를 부여 받는다. 또한, 연구 조사 결과의 보급은 다른 국가적으로 인정받는 프로그램과 협력할 수 있는 기회로 이어질 수 있으며, 매우 귀중한 새로운 관점, 기술 및 연결성을 얻을 수 있다.

Gaining national recognition for the work of a center can do much to garner support from administrators, faculty and students. The Center for ASPIRE takes an inclusive approach to scholarly work and welcomes the participation of all relevant contributors in presentations and publications. By emphasizing scholarship as a key component of a center’s work and by providing support for travel to national meetings, faculty and students are incentivized to participate in evidence-based research-focused IPE work that maintains a high level of quality and attention to measurable outcomes. In addition, dissemination of research findings can lead to opportunities to work with other nationally-recognized programs and gain invaluable new perspectives, skills and connections.


고찰

Discussion


  • 혁신적 교육 프로그램과 고품질 보조금 지원 결과 연구에 동료들을 참여시킴으로써, 학술 및 관리 제공 기관에서 교수진, 관리자, 임상의사 및 학생 IPE 챔피언을 성장시킬 수 있다. 

  • 학습 수준에 걸쳐 지식, 기술 및 태도를 점진적으로 구축하는 IPE 활동을 위한 커리큘럼 프레임워크의 개발을 통해 새로운 프로그램이 제안될 때 격차를 파악하고 강점을 구축하기 위한 지속적인 논리적 기반이 만들어질 수 있다. 

  • 학습자 역량에 대한 객관적인 문서는 교육과정 인가를 책임지고 센터에 대한 지속적인 자원 배분에 필수적인 사람들 사이에서 신뢰를 얻고 지원을 구축한다. 

  • 교육과 의료제공 목표를 align하면 IPE가 관련성을 유지하고 학습자가 임상 환경에서 자신의 기술을 적용할 수 있도록 지원된다. 

  • 연구 결과의 보급을 통해 동료들과 지속적으로 지역, 지역, 국가적 대화를 유지하는 것은 교수진의 노력에 실질적인 보상을 제공하고 미래 혁신을 위한 많은 새로운 연결과 기회를 열어준다. 

  • IPE 센터 내에 업무 구조를 만들어, 행정 프로세스를 정의하고 개선할 수 있고, 자원 활용을 최적화할 수 있고, 교직원을 양성할 수 있으며, 문화, 교육 및 실천의 지속 가능한 변화를 향한 장기적인 관점을 가질 수 있게 된다. 

  • 성공적인 IPE 센터는 모든 수준의 학습자가 팀 기반 환자 중심 치료 제공에 보다 효과적으로 참여할 수 있도록 환자 관리의 질을 개선하고 교육 및 임상 목표를 일치시키는 임무를 추구하기 위해 헌신하는 센터다.

  • By engaging colleagues in innovative educational programs and highquality grant funded outcomes research, it is possible to grow a cadre of faculty, administrator, clinician and student IPE champions in both academic and care delivery institutions. 

  • Through the development of a curricular framework for IPE activities that progressively builds knowledge, skills and attitudes across learning levels, an ongoing logical basis for identifying gaps and building on strengths as new programs are proposed can be created. 

  • Objective documentation of learner competencies engenders credibility and builds support among those who are responsible for curriculum accreditation and who are integral to continued resource allocation to the center. 

  • Aligning educational and care delivery goals ensures that IPE remains relevant and that learners will be supported in applying their skills in the clinical setting. 

  • Keeping an ongoing local, regional and national dialogue with colleagues through dissemination of research findings provides tangible rewards for faculty efforts and opens many new connections and opportunities for future innovation. 

  • By creating a working structure within an IPE center, administrative processes can be defined and improved, resource utilization can be optimized, faculty can be trained, and it becomes possible to take the long view toward sustainable changes in culture, education and practice. 

  • A successful IPE center is one that is committed to pursuing a mission to improve the quality of patient care and to aligning educational and clinical goals such that learners at all levels can more effectively engage in team-based patient-centered care delivery.


Table I. Center structure and staff responsibilities.

Co-Directors (0.125 position each for one SoM and one SoN faculty member)

1. Maintain a focus on center’s mission and long-term goals

2. Coordinate educational and research projects to optimize efficiency and prevent redundancy

3. Engage in continuous grant development, evaluation and dissemination of findings

4. Identify additional fund-raising opportunities, e.g. gifts, scholarships, endowments

5. Ensure that adequate interprofessional faculty development is implemented

6. Identify IPE collaboration opportunities with internal and external teams

7. Serve on internal and external educational, research and clinical committees as appropriate

8. Act as the primary representative for IPE center to school, university, state, and national administrative/legislative bodies, organizations, and foundations

9. Consult on IPE to other academic, clinical, philanthropic and legislative organizations


Associate Director (0.50 faculty position)

1. Provide direct oversight of educational and research IPE projects to ensure quality

2. Support the implementation and evaluation of new interprofessional courses and experiences

3. Provide consultation to IPE project teams in the development of IPE grant proposals, research projects, and scholarly publications

4. Assist Co-Directors in grant development, implementation, evaluation and dissemination

5. Work with Co-Directors to provide and evaluate interprofessional faculty development

6. Ensure adequate technology infrastructure for interprofessional activities

7. Provide oversight, approval, and accurate management of all fiscal aspects


Projects Managers (0.50 staff position divided between Clinical and Administrative Roles)

1. Support activities of Co-Directors and Associate Director as needed

2. Schedule meetings with agenda and minutes

3. Schedule students from both Schools for IPE activities

4. Keep the IPE website updated

5. Facilitate the implementation of interprofessional courses and experiences

6. Provide support to project teams in the implementation of IPE grants

7. Facilitate communication between clinical healthcare teams and SON and SOM students

8. Manage budget and recordkeeping of all related IPE funding sources







, 29 (2), 95-9
 

Interprofessional Education and Practice Guide No. 2: Developing and Implementing a Center for Interprofessional Education

Affiliations 

Affiliation

  • 1Department of Medicine and Nursing, UVA School of Nursing, University of Virginia , Charlottesville, VA , USA .

Abstract

The complexity of implementing interprofessional education and practice (IPEP) strategies that extend across the learning continuum requires that institutions create a structure to support effective and organized coordination among interested administrators, faculty and staff. The University of Virginia Center for Academic Strategic Partnerships for Interprofessional Research and Education (UVA Center for ASPIRE) was formally established in 2013 following five years of dramatic growth in interprofessional education at the School of Nursing, School of Medicine and the UVA Health System. This guide briefly describes the steps that led to the creation of the Center and the key lessons learned that can guide other institutions toward establishing their own IPE centers.

Keywords: Collaboration; education; faculty development; interprofessional collaboration; interprofessional evaluation; interprofessional research; partnership.


+ Recent posts