미래의 의과대학 만들기(Acad Med, 2017)

Creating the Medical Schools of the Future

Susan E. Skochelak, MD, MPH, and Steven J. Stack, MD




미국의 의료 체계가 전례 없는 변화를 겪고 있다.

The U.S. health care system is experiencing unprecedented change.


(그러나 국가 전문 기관, 고용주, 재단 및 advocacy 단체들은) 현재 의사들의 훈련 방식과 미래의 의료 시스템의 요구 사이에 격차가 존재한다는 데 광범위하게 동의한다.

Yet national professional organizations, employers, foundations, and advocacy groups widely agree that a gap exists and continues to widen between how physicians are trained and the future needs of our health care system.


21세기의 의대생, 의사, 의료 전문가, 그리고 환자들의 요구를 더 직접적으로 충족시키면서 우리 나라가 필요로 하는 자원의 관리 및 의료 제공의 개선을 촉진하는 의학교육에 대한 새로운 모델과 접근법이 필요한 시점이다.

It is time for a new model and approach to medical education in the United States—one that will facilitate the improvements in care delivery and stewardship of resources that our nation requires while more directly meeting the needs of medical students, physicians, health professionals, and patients in the 21st century.


의과대학이 필요한 방향으로 진화하는 것을 혁신에 대한 중대한 장벽이 가로막고 있는 것은 분명하다. 이러한 장벽에는 다음이 있다.

  • 혁신을 위한 가용 자원 부족, 

  • 실제 또는 인지된 인증 및 규제 제한, 

  • 기관의 경직성, 

  • 기관 내 및 기관 간 테크놀로지 저발달, 

  • 의료 시스템 리더와 학술 시스템 리더 간의 역사적 분단 

It is clear that significant barriers to innovation are prohibiting medical schools from evolving in needed directions. These barriers include 

  • lack of available resources for innovation, 

  • real or perceived accreditation and regulatory restrictions, 

  • institutional rigidity, 

  • underdeveloped technology support within and across institutions, and 

  • historical divides between health care system and academic system leaders.


의학교육의 변화를 촉진하기 위해서는 새로운 아이디어, 새로운 모델, 그리고 새로운 파트너십이 필요하다.

New ideas, new models, and new partnerships are needed to catalyze change in medical education.


의학교육에서 변화의 가속

Accelerating Change in Medical Education


AMA는 미래의 의대 설립 과정을 촉진하기 위해 2013년에 1,100만 달러의 경쟁적 보조금 기회를 개시했다.

To facilitate the process of creating the medical school of the future, the AMA launched an $11 million competitive grant opportunity in 2013


AMA는 이니셔티브에 대한 다음 목표를 개괄적으로 설명하였다. 

  • (1) 모든 교육 수준에서 의사를 위한 핵심 역량을 측정하고 평가하는 새로운 방법을 개발하여 보다 유연하고 개별화된 학습 계획을 수립하고, 

  • (2) 환자 안전, 성과 개선 및 환자 중심 팀 관리를 달성하기 위한 모범적 방법을 촉진한다. 

  • (3) 헬스케어 시스템에 대한 이해를 높이고, 의료 훈련에서 자금 조달 향상

  • (4) 학습 환경을 최적화한다.

The AMA outlined the following goals for the initiative: 

  • (1) develop new methods for measuring and assessing key competencies for physicians at all training levels to create more flexible, individualized learning plans; 

  • (2) promote exemplary methods to achieve patient safety, performance improvement, and patient-centered team care; 

  • (3) improve understanding of the health care system and health care financing in medical training; and 

  • (4) optimize the learning environment.


2013년 6월, AMA는 최종 기금 상을 발표하고 11개의 일류 의과대학과 제휴하여 5년 동안 각 학교에 100만 달러를 지급하였다.

In June 2013, the AMA announced the final funding awards and partnered with 11 leading medical schools, awarding $1 million to each over a five-year period


의료 교육 컨소시엄의 변화를 가속화하는 AMA

the AMA Accelerating Change in Medical Education Consortium.



미래의 의과대학을 위한 혁신

Innovations for the Medical Schools of the Future


미래의 의과대학은 [미래의 의사들이 지속적인 의료 개선에 필요한 시스템 혁신을 주도할 수 있도록 만반의 준비를 갖추도록 하기 위해서] 다음을 필요로한다.

  • 학습 성과를 표준화하고 학습 프로세스를 개별화하기 위해 역량 기반 커리큘럼으로의 재설계와 완전한 구현 

  • 평생 학습자를 배출하기 위한 탐구 습관의 확립, 

  • 커리큘럼에 헬스케어 딜리버리 통합 

  • 의료 제공 시스템 속으로 새로운 몰입 경험의 개발 


The medical schools of the future require 

  • full implementation of competency-based curriculum redesign to standardize learning outcomes and individualize learning processes, 

  • establishment of habits of inquiry to produce master lifelong learners, 

  • integration of health care delivery science into the curriculum, and 

  • development of new immersion experiences within the health care delivery system 

...to ensure that our future physicians are fully prepared to lead the system innovations that are required for continuous improvement of health care. 


의료 교육 컨소시엄의 변화를 가속화하는 AMA의 의과대학들은 이러한 모든 분야에서 혁신하고 있다. 미시간대 의대, 오리건대 보건과학대, 밴더빌트대 의과대학, 캘리포니아대 샌프란시스코 의과대학 등에서 역량 기반 커리큘럼 재설계 및 시행이 진행 중이다.

The medical schools in the AMA Accelerating Change in Medical Education Consortium are innovating in all these areas. Competency-based curriculum redesign and implementation is under way at the University of Michigan Medical School, Oregon Health and Sciences University, Vanderbilt University School of Medicine, and the University of California San Francisco School of Medicine.


의과대학은 환자 중심 및 팀 관리 접근법을 통해 건강 관리를 경험할 수 있도록 학생들을 건강관리 전달 시스템에 담그는 새로운 경험을 개발하고 있다. 펜실베이니아 주 허쉬 의과대학에서 1학년 학생들은 patient navigator가 될 수 있도록 훈련되어, 환자와 가족들이 치료 제공 시스템에 대한 자신의 경험을 최적화하는 데 도움을 준다. 이를 통해 환자에게는 소중한 서비스를 제공하고, 학생들에게는 케어 딜리버리의 잠재적 개선영역에 대한 독특한 관점을 제공한다.

Medical schools are developing new experiences for students that immerse them in the health care delivery system to experience health care through patient- centered and team care approaches. At Penn State Hershey College of Medicine, first-year students are trained to be patient navigators, assisting patients and families in optimizing their experiences with the systems of care delivery, both providing a valued service and giving students a unique view of potential areas for improvement in care delivery.


Mayo Medical School, Warren Alpert Medical School, Warren Alpert Medical School, Penn State Hershey College of Medicine, 그리고 Brody of Medical School of East Carolina University에서 종합적이고 통합된 새로운 커리큘럼이 개발되었다. 이 새로운 콘텐츠에는 의료 시스템 구성 및 재정, 환자 안전 및 품질 개선, 의료 정보 및 임상 의사 결정, 인구 건강 관리, 건강의 사회적 결정 요인, 팀 기반 관리 및 만성 질병 관리 등이 포함된다.

New comprehensive, integrated curricula for health system science have been developed at Mayo Medical School, the Warren Alpert Medical School of Brown University, Penn State Hershey College of Medicine, and the Brody School of Medicine at East Carolina University. This new content includes 

  • health care system organization and financing, 

  • patient safety and quality improvement, 

  • medical informatics and clinical decision making, 

  • population health management, 

  • social determinants of health, 

  • team-based care, and 

  • chronic disease management, among other topics.


새로운 테크놀로지를 사용하여 학습을 향상시키는 것은 많은 학교에서 핵심 주제다. 뉴욕대 의대 학생들은 빅데이터를 분석해 건강관리 결과에 대한 질문에 답하고 있다.

Enhancing learning through new uses of technology is a core theme at many schools. At the New York University School of Medicine, students are answering questions about health care outcomes by analyzing big-data


일반적으로 11개 설립 컨소시엄 학교는 이러한 새로운 모델을 만드는 두 가지 경로를 따라왔다. 대부분은 주요 커리큘럼 개정 작업에 착수하여, 의료 제공 과학에 새로운 내용을 대폭 추가하고, 그들이 추정하는 새로운 자료를 위한 공간을 마련하기 위해 4년간의 모든 교육에서 필수 자료를 제거했다.

In general, the 11 founding consortium schools have followed two pathways in building these new models. Most have embarked on major curriculum revisions, 

  • making major additions of new content in the science of health care delivery and 

  • removing required material in all four years of training to make room for what they have estimated to be 25% to 30% new material.


컨서시엄 확장

Expanding the Consortium


2015년, 2013년 AMA 혁신 보조금을 적용했지만 선정되지 않은 의대를 대상으로 실시한 후속 조사에서는, 학교 사업에 대한 자금의 제공 여부에 관계없이 의과대학 컨소시엄에 가입하는 것에 강한 관심을 나타냈다.

In 2015, a follow-up survey conducted with medical schools that had applied, but not been selected for, the 2013 AMA innovation grants indicated strong interest in joining the medical school consortium without regard for whether funding was provided for school projects.


학교는 6개 주제 영역 중 하나 이상의 프로젝트를 선택하도록 요청받았다. 

Schools were asked to identify projects in one or more of six thematic areas: 


  • (1) 의학교육에서 유연하고 역량 기반 경로 개발 

  • (2) 보건의료시스템 과학의 새로운 내용을 가르치고 평가

  • (3) 새로운 방식으로 의료서비스 제공시스템과 협력

  • (4) 학습 및 평가를 지원하는 기술 제작

  • (5) 적응형 마스터 학습자 양성

  • (6) 미래 리더를 형성

(1) developing flexible, competency-based pathways in medical education; 

(2) teaching and assessing new content in health system science; 

(3) working with health care delivery systems in novel ways; 

(4) making technology work to support learning and assessment; 

(5) envisioning the master adaptive learner; and 

(6) shaping tomorrow’s leaders.



미래를 위한 비전

A Vision for the Future


5년간의 수상 주기가 끝나면, 우리는 졸업하는 의대생들이 다음과 같은 방법으로 준비될 것으로 기대한다.

At the end of the five-year award cycle, we expect graduating medical students to be prepared in the following ways:


• 기초, 임상 및 의료 제공 과학 마스터 핵심 교육

• 학습 기반 기술을 통해 학습 경험을 맞춤화하고 차별화하며, 순위의 시간이 아닌 역량 성취에 기반하여 잠재적으로 고급 교육으로 이동한다.

• 급변하는 의료 시스템 이해

• 의료 시스템에서 의사의 새로운 역할을 수용한다.

• 책임 있는 방식으로 의료 비용을 부담해야 한다.

• 의료 서비스 제공에 있어 리더 및 팀원으로 효과적으로 참여

• 환자, 가족 및 커뮤니티의 건강 결과를 최적화할 수 있도록 의료 제공의 지속적인 개선을 위한 리더십 제공


• Master core education in basic, clinical, and health care delivery sciences;

• Customize and differentiate their learning experience, through learning- based technology, potentially moving to advanced training on the basis of achievement of competencies rather than time in rank;

• Understand our rapidly changing health care system;

• Embrace the physician’s new roles in the health care system;

• Steward health care costs in a responsible manner;

• Participate effectively as leaders and members of teams in health care delivery; and

• Provide leadership for ongoing improvements in delivery of health care to optimize health outcomes for patients, families, and communities.


AMA 가속화 의료 교육 이니셔티브를 위해 경쟁하는 의대의 엄청난 반응은 의과대학들이 진화하는 의료 환경에 대응하기 위해 필요한 변화된 변화를 구현하는 데 열심이라는 분명한 신호다.

The tremendous response of medical schools interested in competing for the AMA Accelerating Change in Medical Education initiative is a clear signal that medical schools are eager to implement the transformative changes needed to respond to the evolving health care environment.


미래의 의과대학은 [급격한 변화에 준비된, 적응능력이 있는 시스템]과 [의사가 평생 적응적 학습자가 될 수 있도록 준비시키는 환경 제공]으로 특징지어질 것이다. 급격한 변화란 기술 변화, 정보와 데이터의 보급, 케어 딜리버리 등이다.

Medical schools of the future will be characterized by systems ready for and adaptable to rapid change—change in technology, in dissemination of information and data, in care delivery— and by providing environments that prepare physicians to be lifelong adaptive learners





 2017 Jan;92(1):16-19. doi: 10.1097/ACM.0000000000001160.

Creating the Medical Schools of the Future.

Author information

1
S.E. Skochelak is group vice president, Medical Education, American Medical Association, Chicago, Illinois. S.J. Stack is an emergency physician residing in Lexington, Kentucky, and president, American Medical Association, Chicago, Illinois.

Abstract

Despite wide consensus on needed changes in medical education, experts agree that the gap continues to widen between how physicians are trained and the future needs of our health care system. A new model for medical education is needed to create the medical school of the future. The American Medical Association (AMA) is working to support innovative models through partnerships with medical schools, educators, professional organizations, and accreditors. In 2013, the AMA designed an initiative to support rapid innovation among medical schools and disseminate the ideas being tested to additional medical schools. Awards of $1 million were made to 11 medical schools to redesign curricula for flexible, individualized learning pathways, measure achievement of competencies, develop new assessment tools to test readiness for residency, and implement new models for clinical experiences within health care systems. The medical schools have partnered with the AMA to create the AMA Accelerating Change in Medical Education Consortium, working together to share prototypes and participate in a national evaluation plan. Most of the schools have embarked on major curriculum revisions, replacing as much as 25% of the curriculum with new content in health care delivery and health system science in all four years of training. Schools are developing new certification in quality and patient safety and population management. In 2015, the AMA invited 21 additional schools to join the 11 founding schools in testing and disseminating innovation through the consortium and beyond.

PMID:
 
27008357
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0000000000001160


+ Recent posts