의학교육의 사회적 미션: 순위 매기기(Ann Intern Med, 2010)

The Social Mission of Medical Education: Ranking the Schools

Fitzhugh Mullan, MD; Candice Chen, MD, MPH; Stephen Petterson, PhD; Gretchen Kolsky, MPH, CHES; and Michael Spagnola, BA





미국의 의과 대학은 여러 가지 기능을 수행하지만, 가장 기본적인 목적 중 하나는 의사가 전 인구를 돌보도록 교육하는 것입니다. 20 세기 후반에 연방 및 주정부의 지원을 받아 의학 교육이 인구 필요를 충족시키기 위해 확대되었습니다 (1). 그러나 의학 교육자와 정책 입안자가 해결해야 할 문제는 다음의 세 가지 이다.

  • 1 차 진료 의사 부족, 

  • 의사의 지리적 편재 

  • 의과대학생 및 의사 중 인종적 소수 민족 소수의 부족

Medical schools in the United States serve many functions, but one of their most basic purposes is to educate physicians to care for the national population. During the latter half of the 20th century, with federal and state support, medical education expanded to meet population needs (1). However, 3 specific interrelated issues challenged medical educators and policymakers: an insufficient number of primary care physicians, geographic maldistribution of physicians, and the lack of a representative number of racial and ethnic minorities in medical schools and in practice.


그럼에도 불구하고이 세 영역의 문제는 여전히 남아 있습니다. 1 차 진료가 개선 된 진료의 질 및 의료 비용의 감소와 관련된다는 증거가 점차 많아지고 있습니다 (5, 6). 그러나 주치의가 부족하여 매사추세츠 주와 같은 주에서 의료 서비스 확대를위한 노력이 방해 받고있다 (7)

Nevertheless, problems in these 3 areas remain. Evidence increasingly shows that primary care is associated with improved quality of care and decreased medical costs(5, 6). However, an insufficient number of primary care physicians has hampered efforts to provide expanded health care access in states, such as in Massachusetts (7)


농촌 지역 사회는 만성적 인 의사 부족 (9, 10)을 가지고 있으며, 연방 정부가 지원하는 지역 사회 보건 센터는 의사 모집을 하는데 major deficit이 있음을 보고한다(11, 12). 아프리카 계 미국인, 히스패닉계, 아메리카 원주민 의사는 계속 미국의 workforce에서 과소 대표됩니다. 저소득층 소수 민족은 2006 년 일반 인구의 28 %를 차지했지만 (13 세), 의대 학생의 15 %, 의사의 8 % 만 차지했다 (14). 이 소수인종 내과 의사는 결국 증가하는 소수민족 인구에게 disproportionate한 비중만큼의 헬스케어를 제공합니다.

Rural communities have a chronic shortage of physicians (9, 10), and federally supported community health centers report major deficits in physician recruitment (11, 12). African-American, Hispanic, and Native-American physicians continue to be severely underrepresented in the U.S. workforce. Underrepresented minorities made up 28%of the general population in 2006 (13) but accounted for only 15% of medical students and 8% of physicians in practice (14). These minority physicians provide a disproportionate share of health care to the growing minority U.S. population (15).


그러나 의과 대학은 우리 사회에서 의사를 배출 할 수있는 유일한 기관입니다. 아직 잘 알려진 US News & World Report 순위 시스템과 같은 의과 대학 평가는 특히 졸업생 수에 대한 연구 자금 지원, 학교 평판 및 학생 선발 관련 요소를 중요시하며, 각 학교의 실제 교육 결과 - 일차 진료를 하는지, 취약지역에서 진료를 하는지 - 를 중요시하지 않는다.

Medical schools, however, are the only institutions in our society that can produce physicians; yet assessments of medical schools, such as the well-known U.S. News & World Report ranking system, often value research funding, school reputation, and student selectivity factors (16) over the actual educational output of each school, particularly regarding the number of graduates who enter primary care, practice in underserved areas, and are underrepresented minorities.


시민과 정책 입안자가 미국 헬스케어 시스템을 재고하고 "모든 미국인에게 양질의 저렴한 의료 서비스"를 추구함에 따라 의사 인력의 본질이 주요 관심사가되고 있습니다 (18, 19). 많은 사람들은 의대가 그들의 행동과 성취에 대해 사회적 책임이 있다고 믿습니다 (20-22). 그들의 일반적인 교육 임무 외에도, 의대는 일차 의료, 열악한 지역 및 노동력 다양성 (23-26)과 같은 문제를 고려하여 인구 전체를 돌보는 의사를 교육하도록 사회적 사명을 가질 것으로 기대됩니다.

As citizens and policymakers reconsider the U.S. health care system and seek “quality, affordable health care for every American” (17), the nature of the physician workforce is becoming a key concern (18, 19). Many people believe that medical schools are accountable to society for their actions and accomplishments (20–22). Beyond their general educational mission, medical schools are expected to have a social mission to train physicians to care for the population as a whole, taking into account such issues as primary care, underserved areas, and workforce diversity (23–26).



METHODS


Our analysis is based on the percentage of medical school graduates who practice primary care, work in health professional shortage areas (HPSAs), and are underrepresented minorities.



Primary Care Measure



HPSA Measure



Underrepresented Minority Measure


Composite Index and Aggregate Analysis



Role of the Funding Source


RESULTS


상위 20개와 하위 20개 학교

Table 1 shows the 20 schools with the highest and lowest social mission scores and the primary care, HPSA,and underrepresented minority measures on which the schools’ composite scores were based. The ranking of all141 schools is in the Appendix (available at www.annals.org). 






여러 요인에 따른 비교

Aggregate analyses (Table 2) suggest differences in social mission score and components by geographic region and the size of the metropolitan area in which the schools are located.




DISCUSSION


대학 순위는 새로운 것이 아닙니다. U.S. News & World Report는 1983 년 이래로 학교에서 후원 연구의 수를 기준으로 한 대학 순위와 대학원 순위를 발표했습니다 (33). 의대 선택 시험 점수 및 학점 평균과 같은 학생 선택 기준; (34)의 주관적인 평가가 포함됩니다. 1995 년 US News & World Report는 1 차 진료 레지던트로 진학하는 졸업생의 비율을 고려한 1 차 진료 등급 시스템을 추가했습니다. 그러나 그들의 1 차 진료 등급에는 교수의 의견과 학생 선택도 측정이 계속 포함됩니다 (17). 또한 이 시스템은 수련을 마친 후 일차의료에 종사하는 졸업생의 실제 수를 측정하지도 못하고, 취약지역에서 일하거나 underrepresented minority 졸업생 수를 기록하지 않습니다. 이러한 차이로 인해 우리의 결과는 U.S. News & World Report의 순위와 크게 다릅니다. 우리의 발견은 공공 정책 입안자와 의학교육자가 새로운 의과 대학의 디자인과 현재의 의과대학의 확장에 대해서 고려할 때 생각해 봐야 할 여러 분야를 제안합니다.

Ranking schools is not new. Since 1983, U.S. News & World Report has published rankings of colleges and graduate schools (33) that are based on the amount of sponsored research at the schools; student selectivity criteria, such as Medical College Admission Test scores and grade point averages; and subjective assessments made by medical school deans and residency directors (34). In 1995, U.S. News & World Report added a primary care rating system that takes into account the percentage of graduates entering primary care residencies. However, their primary care rating continues to include faculty opinion and student selectivity measures (17). Moreover, this system does not measure the actual number of graduates entering primary care practice after completing their residencies or score the number of graduates who practice in underserved areas or are underrepresented minorities. Because of these differences, our results vary considerably from the U.S. News & World Report’s rankings. Our findings suggest numerous areas that are relevant to public policymakers and medical educators as they consider the design of new medical schools and the expansion of current ones.


(의과 대학을 갖춘) 역사적으로 흑인 3 개 대학(Morehouse School of Medicine, Meharry Medical College 및 Howard University)이 사회 임무 순위의 최상위 점수를받습니다. 이러한 결과는 예상치 못한 것은 아니며,이 학교의 졸업반 중 70 %에서 85 %가 소수 집단으로 나타났습니다

The 3 historically black colleges and universities with medical schools (Morehouse School of Medicine, Meharry Medical College, and Howard University) score at the top of the social mission rankings. These results are not unexpected, as 70%to 85%of each of these schools’ graduating classes were underrepresented minorities


이전의 연구에 따르면 URM 의사들은 non-URM 의사에 비해 소수 민족과 취약계층에게 상대적으로 더 많은 치료를 제공합니다 (35, 36).

Previous studies have shown that underrepresented minority physicians provide relatively more care to minority and underserved populations compared with nonminority physicians (35, 36).


공립학교는 일차 진료 의사의 비율을 높입니다. 공립학교는 또한 사립 학교보다 빈곤 지역 및 소수민족 의사를 더 많이 담당하는 것으로 보인다.

Public schools graduate higher proportions of primary care physicians. Public schools also seem to graduate greater proportions of physicians practicing in underserved areas and of minority physicians than private schools;


또한 지역사회기반 의과대학의 높은 사회임무점수는 지역 사회의 필요와 양립 할 수있는 직업을 추구 할 의사를 교육하려는 학교의 명시적인 약속이 졸업생의 진로 선택에 장기적인 영향을 미침을 제안합니다.

Furthermore, the higher social mission score of community-based medical schools suggest that a school’s explicit commitment to educate physicians who will pursue careers compatible with community needs has long-term effects on the career choices of its graduates.


의대가 받은 NIH 지원 수준은 취약지역에서 일하는 의사, 일차진료의사에 대한 결과와 반비례 관계가 있습니다. 높은 수준의 연구 기금은 연구에 대한 제도적 의지를 분명하게 나타내 주며, 일차진료 및 취약지역의 수련보다는 테크놀로지와 전문화를 중요시하는 임무를 나타낼 것입니다.

The level of NIH support that medical schools received was inversely associated with their output of primary care physicians and physicians practicing in underserved areas. High levels of research funding clearly indicate an institutional commitment to research and probably indicate missions that value technical medicine and specialization rather than training in primary care and practice in underserved areas.


다른 미국 지역과 비교할 때 북동부 지역은 사립, 전통적, 연구 집중형 의과 대학이 압도적이었고, 일차 진료 및 취약지역 요소에서 가장 낮은 점수를 받았으며 사회적 임무 점수가 현저히 낮았다.

Compared with other U.S. regions, the Northeast, with its preponderance of private, traditional, and research intensive medical schools, had the lowest scores in the primary care and underserved areas components and a distinctly lower social mission score.


우리의 연구 결과에 따르면, 정골 의학 학교는 지속적으로 일차 진료에 진출했고, 졸업생은 빈곤 지역으로 변함없이 많아졌으며, 이는 정골 의학이 일차 진료 및 농촌 진료에 대한 전통적인 집중의 영향을 계속 받았다는 것을 의미합니다 (37-39). 그러나, 동종 요법 학교는 정골 의학 학교보다 소수의 소수 민족을 모집했다. Osteopathic 의학은 Pikeville, Kentucky, Harlem, New York과 같은 비 전통적 위치에 새로운 학교를 설립하고 A.T.와 같은 혁신적인 지역 사회 기반 프로그램을 개발하는 데 창조적이었습니다.

Our findings indicate that osteopathic schools continue to place substantially more graduates into primary care and marginally more graduates into underserved areas, suggesting that osteopathic medicine has continued to be influenced by its traditional focus on primary care and rural practice (37–39). However, allopathic schools have recruited more underrepresented minorities than osteopathic schools. Osteopathic medicine has been creative in establishing new schools in nontraditional locations, such as Pikeville, Kentucky, and Harlem, New York, and in developing innovative community-based programs, such as A.T.



 2010 Jun 15;152(12):804-11. doi: 10.7326/0003-4819-152-12-201006150-00009.

The social mission of medical educationranking the schools.

Author information

1
Department ofHealth Policy, George Washington University, 2121 K Street NW, Washington, DC 20037, USA. fmullan@gwu.edu

Erratum in

  • Ann Intern Med. 2010 Aug 3;153(3):212.

Abstract

BACKGROUND:

The basic purpose of medical schools is to educate physicians to care for the national population. Fulfilling this goal requires an adequate number of primary care physicians, adequate distribution of physicians to underserved areas, and a sufficient number of minority physicians in the workforce.

OBJECTIVE:

To develop a metric called the social mission score to evaluate medical school output in these 3 dimensions.

DESIGN:

Secondary analysis of data from the American Medical Association (AMA) Physician Masterfile and of data on race and ethnicity in medical schools from the Association of American Medical Colleges and the Association of American Colleges of Osteopathic Medicine.

SETTING:

U.S. medical schools.

PARTICIPANTS:

60 043 physicians in active practice who graduated from medical school between 1999 and 2001.

MEASUREMENTS:

The percentage of graduates who practice primary care, work in health professional shortage areas, and are underrepresented minorities, combined into a composite social mission score.

RESULTS:

The contribution of medical schools to the social mission of medical education varied substantially. Three historically black colleges had the highest social mission rankings. Public and community-based medical schools had higher social mission scores than private and non-community-based schools. National Institutes of Health funding was inversely associated with social mission scores. Medicalschools in the northeastern United States and in more urban areas were less likely to produce primary care physicians and physicians who practice in underserved areas.

LIMITATIONS:

The AMA Physician Masterfile has limitations, including specialty self-designation by physicians, inconsistencies in reporting work addresses, and delays in information updates. The public good provided by medical schools may include contributions not reflected in the social mission score. The study was not designed to evaluate quality of care provided by medical school graduates.

CONCLUSION:

Medical schools vary substantially in their contribution to the social mission of medical education. School rankings based on the social mission score differ from those that use research funding and subjective assessments of school reputation. These findings suggest that initiatives at the medical school level could increase the proportion of physicians who practice primary care, work in underserved areas, and are underrepresented minorities.


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