유급 위험에 있는 의과대학생들을 찾아내기 위한 도구 개발: 후향적 탐색적 사례 연구(BMC Med Educ, 2011)

Development of a ‘toolkit’ to identify medical students at risk of failure to thrive on the course: an exploratory retrospective case study

Janet Yates





배경

Background


매년 노팅엄 의과 대학의 소수의 학부생이 코스에서 만족스러운 진전을 이루지 못합니다. 그 이유로는 다양한 원인들의 조합이 있다: 학업량을 다루기 어려워함, 건강 문제, 사회적 문제(대학에 정착하지 못했거나 불리한 개인 또는 가족 상황을 겪음). 일부 학생들은 개인의 선택보다는 가족의 압력으로 의학을 신청했을 수 있으며 따라서 동기 부여가 부족하거나 비현실적인 기대를 가질 수 있습니다.

Every year, a small number of undergraduate students at the University of Nottingham Medical School fail to make satisfactory progress on the course. There is often a combination of causative factors, including difficulty in coping with the academic workload, health problems, and social issues such as not settling at university or having adverse personal or family circumstances. Some students may have applied for medicine as a result of family pressures rather than personal choice and may therefore lack motivation, or have unrealistic expectations.


코스에서 번성하지 못하거나 최악의 경우에 어려움을 겪고있는 상황이 우려의 원인입니다.

  • 첫째, 학생에 대한 우려이다. 시험 실패나 건강 악화, 유급할 경우 추가로 등록금을 내야 해서 재정적으로 어려움을 겪을 수있는 경우, 완전한 실패 후 낙인이 찍히거나 수치스러워 하는 것.

  • 둘째, 학부모와 대학에 부담이 가중됩니다. 고충을 겪고있는 학생을 만나고 조언하고, 추가 시험을 치르며, 경우에 따라 실습을 위한 휘트니스 (Fitness to Practice) 심리 또는 termination에 대한 항의를 처리하는 데 소요되는 시간이 너무 길어집니다.

  • 셋째, 공적 자금을 지원받은 후 탈락 한 학생에게 부과된 사회적 비용이다. 일부 poor 학생들은 poor한 의사가되어 결과적으로 직업 생활에 실패한다는 증거가 있습니다 [2-4]. 따라서 어려움에 처한 학생들을 지원하고 충고하는 격렬한 시도가 있습니다.

Failure to thrive on the course, or ‘struggling’ in the case of the worst-affected, is a cause for concern. 

  • Firstly it is a concern for the student, who may suffer considerable personal distress as a result of exam failures or poor health, with possible financial hardship if their course has to be extended, and perhaps stigma or shame after total failure. 

  • Secondly there is an increased load on the Faculty and the university, with a disproportionate amount of time spent on meeting and advising the struggling students, setting additional exams, and in some cases dealing with Fitness to Practise hearings or Appeals against termination. 

  • Thirdly, there is a societal cost attached to the student who drops out after receiving public funding. There is evidence that some poor students may become poor doctors, subsequently failing in professional life [2-4]. Strenuous attempts are therefore made to support and advise students in difficulty.


노팅엄 입학 절차는 4 단계로 진행됩니다.

  • 최소 학업 표준을위한 UCAS 양식 심사;

  • 후보자의 과외 활동과 적성을 조사하기위한 컴퓨터로 채점 된 온라인 설문지.

  • 숙련 된 교수진 직원의 개인 진술서 선별, 업무 경험 등의 요소 확인. 과

  • 마지막으로 동기 부여, 공감, 의사 소통 기술에 대해 문의하는 반 구조적 인터뷰.

The admissions process at Nottingham is a 4-part process: 

  • screening of UCAS forms for a minimum academic standard; 

  • an online, computer-marked questionnaire to explore the candidate’s extra-curricular activities and aptitudes; 

  • screening of the personal statement by experienced Faculty staff, to check for factors such as work experience; and 

  • finally a semi-structured interview which enquires about motivation, empathy, and communication skills.


그러나 supportive 메커니즘에 대한 engage의 실패는 여전히 발생하며, thrive를 실패하는 것에도 크게 기여할 수 있습니다. 의료 전문가의 도움을 구하기를 머뭇거리는 기밀성과 경력 및 평판에 대한 잠재적, 장기적 영향에 대한 우려에서 기인합니다. 자신의 단점에 대한 통찰력이 부족한 학생들은 피드백을 받고 도움을 청하고 [11-13] 구제불능의irremediable 의사가 될 가능성이 있습니다 [14].

However, failure to engage with these supportive mechanisms still occurs and may well contribute to failure to thrive. Reluctance to seek help from medical professionals has been attributed to concerns about confidentiality and the potential longer-term effects on career and reputation [7-10]. Students who lack insight into their own shortcomings may decline to accept feedback and help [11-13] and have the potential to become irremediable doctors [14].



학업 성취도가 추후 성과를 예측하는 것으로 알려져 있고, 쉽게 모니터링 할 수 있는 것이나, 다른 많은 요소도 중요합니다. 의대생은 특히 코스가 시작될 때 높은 스트레스와 우울증을 겪는 것으로 알려져 있으며, 우리 자신의 연구는 고군분투하는 학생들에게 우울병 유형의 발병률이 높다는 것을 시사하고 있습니다 [20]. Underperformance의 또 다른 중요한 측면은 unprofessional한 행동인데, 이는 의대생과 의사를 위해 점점 더 중요합니다 [6,21]. 측정하기는 어렵지만, 학생으로서의 행동의 lapse는 performance가 저조한 것과 관련이 있을 수 있고, 후기 직업 생활에서의 deficiencies 와도 관련된다는 증거가있다 [4]. Unprofessional한 행동을 감지하기위한 낮은 임계값과 이를 다루기위한 명확한 전략이 권장됩니다 [24,25].

Although academic achievement is known to predict later performance [15-17] and is the easiest to monitor, many other factors are important. Medical students are known to suffer high rates of stress and depression, especially at the start of the course [18,19], and our own research has suggested a high incidence of depressive-type illness in struggling students [20]. Another significant aspect of underperformance is unprofessional behaviour, which is increasingly important for both medical students and practising doctors [6,21]. Although difficult to measure, there is evidence that lapses in behaviour as a student may be associated with poorer performance [22,23] and with deficiencies in later professional life [4]. A low threshold for detecting unprofessional behaviour, and clear strategies for dealing with it, are recommended [24,25].


Nottingham에서는 불만족스러운 행동을 신고하기 위해 학생이나 교직원이 사용할 수있는 '우려 양식'을 최근 도입했습니다 (추가 파일 1 참조).

At Nottingham we have recently introduced a ‘Concerns Form’ which may be used by students or staff to report unsatisfactory behaviour (see Additional file 1).


어려움이 가능한 한 빨리 확인 될 수 있다면 분명히 모든 관계자에게 더 낫습니다. 이것은 학습 기술에 대한 조언이든, 병후 회복과 회복을위한 시간 초과, 또는보다 적절한 비 임상 경력으로 학생을 조심스럽게 조종 할지라도 치료 요법에 가장 좋은 기회를 제공합니다.

It is obviously better for all concerned if difficulties can be identified as early as possible. This would provide the best chance for remedial help, whether that be advice on study skills, time out for recovery and recuperation after illness, or even gently steering a student towards a more appropriate non-clinical career.



방법

Methods


우리는 학생을 다음으로 분류

We categorised students as:


○ 코스 전반에 걸쳐 여러 문제로 어려움을 겪고있는 'struggler'

○ '전임상': 문제가 주로 초기에 국한되어 나타나는 경우

○ '임상': 문제가 주로 후기에 국한 됨

○ 건강과 관련된 '건강 관련'문제를 겪는 경우

○ '경계선 퍼포먼스': 약한 학생, 전반적으로 낮은 점수

○ '실질적인 문제 없음'. 예를 들어 APC 출석을 통해 확인 된 일부 학생들은 실제로 성능면에서 사소하거나 일회성 저하만을 겪었으며 이후 데이터베이스에서 제거되었습니다

○ 자발적으로 course를 떠난 경우.

○ (비자발적으로) course 종료


○ ‘struggler’ with multiple problems throughout the course


○ ‘preclinical’ problems largely confined to the early years


○ ‘clinical’ problems largely confined to the later years


○ ‘health-related’ problems largely related to ill health


○ ‘borderline performance’ weak student, generally low marks throughout


○ ‘no substantial problems’. Some students who were identified, for example, via APC attendance, had actually suffered only a minor or one-off drop in performance, and were subsequently eliminated from the database


○ left the course voluntarily


○ course terminated



결과

Results


1 데이터베이스의 학생

1 Students on the database


In total there were 1188 students admitted to the course over the five years. Table 1 illustrates the categorisation of 194 (16%) students identified by the means described above.



2 자격요건과 인구사회학적 특성

2 Socio-demographic characteristics and qualifications


과목 이수자와 미이수자 사이의 차이는 없음.

Table 2 shows the socio-demographics of the study group. There were no major differences between the course-completers and non-completers.



3 전반적 성과

3 Overall outcomes


Figure 1 shows the overall outcomes, in terms of normal or abnormal progress and attrition, at each stage of the course.



4 Thrive하지 못한 학생의 초기 마커

4 Potential early markers of students who fail to thrive


   3 회 이상 모듈 시험에서의 실패 -

   1 학년과 2 학년의 모든 전체 평가에 대한 전반적인 점수가 50%미만

   열악한 출석

   Unprofessional한 행동

   건강 문제

   사회적 문제

   B 형 간염 예방 접종 일정을 지키지 못한 경우.


  Failure in three or more modular examinations -

  An overall mark <50% for all summative assessments in Year 1 and 2 (Part I).

  Poor attendance

  Unprofessional behaviour

  Health problems

  Social problems

  Failure to complete Hepatitis B vaccination schedules on time.



We totalled this selection of ‘flags’ for the entire group and also by the overall outcome (struggler, borderline etc), as shown in Table 3.



각 학생별 flag의 숫자를 합산

We therefore totalled the flags for each student, for Year 1, and for Year 1 plus Year 2 with or without the flag for <50% in Part I, to see if this might be predictive. The results are shown in Table 4.




5 미이수자

5 The non-completers


졸업하지 못한 75명은 별도의 논문. 동일한 flag조합으로 평가 불가

The 75 students who did not graduate will be the subject of a separate paper. They could not be assessed by the same combinations of flags, for the following reasons:



고찰

Discussion


우리의 연구는 여러 가지 간단한 기준에 대한 일상적인 모니터링이 잠재적으로 고생하는 학생들의 다수를 식별 할 수있는 좋은 수단을 제공 할 수 있음을 시사합니다. 조기 학업 실패가 문제의 첫 번째 sign일지도 모르지만, 비학업 기준을 고려함으로써 더 넓은 차원을 추가하고 adverse한 건강, 사회, 행동 사건을 기록하는 가치를 입증합니다.

Our study suggests that routine monitoring of a number of simple criteria could provide a good means of identifying many of the students potentially at risk of struggling. Although early academic failure may be the first sign of trouble, the consideration of non-academic criteria adds a wider dimension and demonstrates the value of recording adverse health, social and behavioural events.


우리가 서로 다른 범주의 학생들을 정의하는 방식은 분명 객관적 분류와 주관적인 분류의 조합이며, struggler과 borderline 학생 사이에는 확고한 구분선이 없습니다. 따라서 우리는 잠재적인 모든 struggler을 탐지하는 완벽히 fail-safe한 수단을 찾지 않을 것으로 기대합니다. 그럼에도 불구하고 고위험 학생을 조기에 발견하고 치료할 수있는 실행 가능한 시스템이 중요 할 수 있습니다.

The way in which we defined the different categories of students is obviously a combination of objective and subjective classification and there are no firm dividing lines between, say, a struggler and a borderline student. We would therefore not expect to find a totally fail-safe means of detecting all potential strugglers. Nevertheless, a workable system for the early detection and remediation of high-risk students may be valuable.


흥미로운 점은 첫 2 년 동안 학업 어려움이 적어도 어려움을 겪었으나 후속 과정에서 회복되고 잘 수행 된 '전임상'그룹의 학생들이 있다는 것이다. 그들은 여성인 경우가 더 많았고, 태도나 행동에서 문제를 보이는 경우가 더 적었다.

It was interesting that we identified a number of students, the ‘preclinical’ group, whose academic difficulties were at least as severe as the strugglers’ in the first two years but who subsequently recovered and performed well in the later course. They appeared more likely to be female and less likely to exhibit poor attitude or behaviour.


'건강 관련'그룹은 코스 초반에서는 underperformance의 근거가 거의 없었지만 임상 과정에서 정신 건강이 크게 떨어지는 등 중대한 문제가 발생했습니다. 몇몇은 이 단계에서 불안, 우울증 또는 섭식 장애의 오랜 역사를 밝힙니다.

The ‘health-related’ group displayed little evidence of underperformance in the early course but developed significant problems, largely mental ill-health, during the clinical course. Several disclosed a long-standing history of anxiety, depression or eating disorders at this stage.


Limitations of the study


Conclusions











 2011 Nov 18;11:95. doi: 10.1186/1472-6920-11-95.

Development of a 'toolkit' to identify medical students at risk of failure to thrive on the course: an exploratory retrospective case study.

Author information

1
Medical Education Unit, B94 Medical School, Queen's Medical Centre, Nottingham NG7 2UH, UK. janet.yates@nottingham.ac.uk

Abstract

BACKGROUND:

An earlier study at Nottingham suggested that 10-15% of the medical student intake was likely to fail completely or have substantial problems on the course. This is a problem for the students, the Faculty, and society as a whole. If struggling students could be identified early in the course and additional pastoral resources offered, some of this wastage might be avoided. An exploratory case studywas conducted to determine whether there were common indicators in the early years, over and above academic failure, that might aid the identification of students potentially at risk.

METHODS:

The study group was drawn from five successive cohorts. Students who had experienced difficulties were identified in any of four ways: from Minutes of the Academic Progress Committee; by scanning examination lists at key stages (end of the first two years, and finals at the end of the clinical course); from lists of students flagged to the Postgraduate Deanery as in need of extra monitoring or support; and from progress files of those who had left the course prematurely. Relevant data were extracted from each student's course progress file into a customised database.

RESULTS:

1188 students were admitted over the five years. 162 (14%) were identified for the study, 75 of whom had failed to complete the course by October 2010. In the 87 who did graduate, a combination of markers in Years 1 and 2 identified over half of those who would subsequently have the most severe problems throughout the course. This 'toolkit' comprised failure of 3 or more examinations per year, an overall average of <50%, health or social difficulties, failure to complete Hepatitis B vaccination on time, and remarks noted about poor attitude or behaviour.

CONCLUSIONS:

A simple toolkit of academic and non-academic markers could be used routinely to help identify potential strugglers at an early stage, enabling additional support and guidance to be given to these students.

PMID:
 
22098629
 
PMCID:
 
PMC3229499
 
DOI:
 
10.1186/1472-6920-11-95


+ Recent posts