지난 한 세기의 의예과 교육(Perspectives in Biology and Medicine, 2011)

A Century of Premedical Education

Donald A. Chambers,* Rhonna L. Cohen,† and Jorge Girotti‡








지식 있고, 숙련되고, 자비로운 의사가 될 수있는 잠재력을 지닌 사람을 가려내어서 의학 교육을 받기 위해 최선을 준비하는 방법을 결정하는 것은 1800 년대 중반 이후 계속되고있는 도전 과제였습니다 (Ludmerer, 1985). 의학 교육이 거의 전적으로 proprietary이었을 때, 입학을 위한 우선적인 고려 사항은 적절한 재원을 확보하는 것이었습니다. 그러나 1800 년대 후반에 두 명의 남성이 미국에서 의학 및 의예과 교육을 구조화하는 원동력이 되었습니다.  Daniel Coit Gilman, of Yale and the University of California, later the founding President of Johns Hopkins University, and Charles W. Eliot, President of Harvard는 Flexner Report (1910)에 나오는 두 가지 급진적인 목표를 분명히 밝혔습니다. (1)의학교육을 대학에 두는 것, (2)물리학 및 생물학 연구 및 실험실 경험을 포함하여 엄격한 예비 교육을 정의 및 구현하는 것. Gilman과 Eliot는 독일과 영국 의학의 사례에 크게 영향을 받았으며 유럽의 주요 의료계 리더 (Barr 2010, Ludmerer 1985)의 조언을 받았다.

IDENTIFICATION OF THOSE who have the potential to become knowledgeable, skilled, and compassionate physicians, and determining how best to prepare them for medical education has been an on ongoing challenge since the mid- 1800s (Ludmerer 1985). When medical education was almost exclusively pro- prietary, the primary consideration for admission was having adequate financial resources. However, in the late 1800s, two men became the driving forces for structuring medical and premedical education in the United States. Daniel Coit Gilman, of Yale and the University of California, later the founding President of Johns Hopkins University, and Charles W. Eliot, President of Harvard, articulated two radical objectives that would later appear in the Flexner Report (1910): to place medical education in universities and to define and implement a rigorous premedical education including the study of chemistry, physics, and biology and encompassing laboratory experience. Gilman and Eliot were influenced greatly by the examples of German and British medicine and were advised by major European medical leaders (Barr 2010; Ludmerer 1985).


그 당시 대학 학위는 드물었습니다. 하버드 의대 학생들 중 단 20 %만이 학위를 소지했으며 (Ludmerer 1985), 의대에 지원 한 대부분의 학생들은 자격 시험을 통과했거나 적어도 1 년의 대학을 졸업했습니다. 1874-75 년 하버드는 물리학 (자연 과학)과 언어, 바람직하게는 라틴어로 대학 학위 또는 시험을 요구하는 최초의 의과 대학이었습니다. 존스 홉킨스 대학교 (Johns Hopkins University)의 존 쇼 교수 (John Shaw Billings)는 1877-78 년에 의학 연구를위한 선행 조건으로 "liberal scientific education"을 요구했다 (Fishbein 2001). 의학의 과학적 기반이 커짐에 따라 의학 교육자들은 개혁의 필요성을 인식하게되었습니다. 향후 20 년 동안 스탠포드, 캘리포니아 - 샌프란시스코, 미시건, 코넬 등의 대학교는 의과대학 수학에 필요한 필수 준비 과정을 지원하고 시행했습니다. 1893 년에 뉴욕 주 리전트 (Regents of New York)주는 뉴욕 주립대의 의대생이 최소 1 년의 대학 및 산수술, 미국사, 영어 작문 및 자연 과학의 연구를 포함하여 준비를해야한다고 입법했습니다 Barr 2009).

At that time a college degree was a rarity. Only 20% of Harvard medical stu- dents had degrees (Ludmerer 1985), and most applicants to medical school either passed qualifying examinations or had had at least one year of college. In 1874– 75, Harvard was the first medical school to require a college degree or exami- nation in physics (natural science) and language, preferably Latin. John Shaw Billings, at Johns Hopkins University, called for a “liberal scientific education” as the prerequisite for the study of medicine in 1877–78 (Fishbein 2001). As the scientific basis of medicine grew, medical educators recognized the need for re- form. Over the next two decades, universities including Stanford, University of California–San Francisco, Michigan, and Cornell supported and implemented defined requisite preparation for medical studies. In 1893, the Regents of New York State legislated that all medical students in NewYork State had to have cer- tification of preparation, including a minimum of one year of college and the study of arithmetic, American history, English composition, and natural science (Barr 2009).


1889 년에서 1893 년은 결정적이었습니다. Gilman은 Johns Hopkins Hospital and Medical School 개업으로 의학 교육 목표를 달성했습니다. Johns Hopkins Hospital and Medical School은 미국에서 의학 및 의예과 교육을 위한 모델이자 Gold standard가 되었습니다. 존스 홉킨스 (Johns Hopkins)가 모은 기부금은 여성 학생의 입학을 보장하는 의대 입학 정책을 형성하고 확고히 하는 데 도움이되었습니다 (Barr 2009, Fleming 1954). 존스 홉킨스 (Johns Hopkins)의 최초의 전임 의학 교수이자 학장 인 윌리엄 헨리 웰치 (William Henry Welch)는 의대에 지원하는 사람들이 잘 이해하고 분석 할 수있는 비판적 사고와 논리 기술을 갖추고 있어야한다는 우려를 표명했다. 의학 중심의 자연 과학에 대한 지식을 확대했다 (Fleming, 1954, Flexner and Flexner, 1941, Fishbein 2001). 20세기 초, AMA 교육위원회 (CME)는 의사에게 특화된 교육을 받을 수 있도록 학생들을 준비시키는 방법에 대한 질문을 받았다. 1905 년 Johns Hopkins와 Harvard만이 입학을 위해 대학 학위를 요구했습니다. 미국 인구가 급격히 증가함에 따라 대학에 다니는 청년 인구가 늘어나고 의대 지원자 수가 증가했다. 1905 년에 AMA와 AAMC는 화학, 물리학 및 생물학을 포함하여 1 년에서 2 년 동안의 대학 과정이 모든 의료 훈련을위한 절대적 요건이라는 것에 합의를 이루었다.

The years 1889 to 1893 were pivotal. Gilman achieved his goal for medical education with the opening of the Johns Hopkins Hospital and Medical School, which became the model and gold standard for medical and premedical educa- tion in the United States. A critical endowment to Johns Hopkins helped shape and solidify their medical school admissions policy guaranteeing the inclusion of female students (Barr 2009; Fleming 1954). William Henry Welch, the widely influential academic physician-educator, who was Johns Hopkins’ first full-time medical faculty member and dean, expressed concern that applicants to medical school must have well-developed critical thinking and logic skills as a basis for understanding and expanding knowledge of the natural sciences central to med- icine (Fleming 1954; Flexner and Flexner 1941; Fishbein 2001). By the turn of the century, the AMA Committee on Education (CME) had taken on the ques- tion of how best to prepare students for specialized education necessary for phys- icians. In 1905, only Johns Hopkins and Harvard required college degrees for admission. As the population of the United States increased rapidly, there was a parallel increase in the number of young people attending college and an in- crease in the number of applicants to medical schools. By 1905, the AMA and AAMC were in agreement that a one- to two-year college course including chemistry, physics, and biology were absolute requisites for all medical training.


Flexner 보고서는 Gilman 및 CME의 의학적 연구에 대한 "적합성"에 대한 전반적인 견해를 통합하면서, 실험실 경험을 포함한 물리학, 생물학 및 화학이 미국 및 캐나다의 거의 모든 의과 대학에서 요구되는 의예과 교육 과정의 핵심으로 받아들여지게 되었다.

The Flexner Report consolidated the prevailing views of Gilman and the CME about “fitness” for medical studies as physics, biology, and chemistry including laboratory experience became the accepted core of the premedical curriculum required by almost all medical schools in the United States and Canada.


인문학에 대한 연구와 광범위한 인문 교양 교육은, 의사들이 잘 교육 받고 사회 구성원으로 참여할 것으로 기대되기 때문에 (예 : Cooke 2010, Dienstag 2008, Nuland 1999), 의예과 교육의 필요하고 가치있는 요소로 간주되어왔다. . 그러나 과거 대부분의 사회에서는 의과대학에 진학하는 학생이 알아야 할 것이 무엇인지, 끊임없이 확장되는 과학적 기초에 대한 지식을 언제(의과대학 입학 전인지 후인지) 가르쳐 져야하는지에 대한 토론이 진행되어왔다 . Flexner는 물리학, 생물학 및 화학이 의학의 기초라고 생각하고 이러한 과목에서 성과가 열악한지를 기준으로, 자격이없는 지원자를 식별하고 이들을 제거 할 수있었습니다. 


더 최근에, 의과대학생들의 화학과 물리학은 지원자를 제적시키는 역할만을 할 뿐, 의료 실무와 관련이 없기 때문에 덜 배워도 되고, 오히려 통계, 윤리 및 심리학 등이 의과대학 과정을 위한 의예과 커리큘럼에 더 중요하다는 주장도 있다 (Barr 2010, Emanuel 2006). 의예과 교육 개혁을 추구하는 대부분의 사람들은 코스 내용과 강조점의 변화를 모색하고 있으며, 경쟁이 치열한 환경이 예비 학생과 학부모에게 미치는 영향에 대한 우려를 표명했습니다. 캔터 (Kanter, 2008)는 학부 교육이 "더 나은 의사"가 될 수있는 근거인지 또는 의대에 더 나은 지원자인지에 대한 근거를 제공하는지 여부에 관한 중요한 질문을 제기했다.

Study of the humanities and a broader liberal arts education have been as- sumed to be a necessary and valuable component of premedical education, as physicians are expected to be well-educated, participatory members of society (Cooke 2010; Dienstag 2008; Nuland 1999). However, for most of the past cen- tury there has been ongoing discussion and debate about what an entering med- ical student needs to know and whether knowledge of the ever-expanding sci- entific basis of medicine should be taught before or during medical school. Flexner considered physics, biology, and chemistry to be the foundations of medical science, and that a poor performance in these subjects could identify un- qualified applicants and weed them out. More recently, others would have less chemistry and physics for premedical students, arguing that these courses only serve to weed out applicants, or that they are irrelevant to medical practice, and that there is greater need in the undergraduate premedical curriculum for foun- dation courses in statistics, ethics, and psychology (Barr 2010; Emanuel 2006). Most who seek reform of premedical education have sought changes in course content and emphasis and have expressed a concern for the effects of the highly competitive environment on prospective students and their undergraduate expe- rience. Kanter (2008) has raised the critical question of whether undergraduate education is to provide the basis for being a “better doctor” or a better applicant for medical school.


1972 년 뉴 잉글랜드 저널 오브 메디신 (New England Journal of Medicine, 1978)에 루이스 토마스 (Lewis Thomas)는 의예과 교육에서 급진적 변화를 제안하면서, 모든 과학을 제거하고 고전, 역사, 문학 및 철학으로 복귀 할 것을 촉구하였다. 이유는 우리의 premedical 문화가 모든 것과 관련된 모든 것을 "먹어"버린다는 것이 이유였다.  Thomas는 이러한 똑똑한 학생이 "인간이 항상 삶을 살았던 방법"에 대해 가능한 많은 것을 배운다면 "사회는 그러한 변화의 궁극적 인 수혜자가 될 것"이라고 믿었습니다. 의과학에 필요한 것들은 의과대학에서 그 이후에 배울 수 있으며, 의대에서 인간 생물학과 의학에 새로이 노출 된 학생들이 excited될 것이라고 보았다. Thomas, Gunderman and Kanter (2008)는 다음과 같이 결론을 맺었습니다.

The peerless Lewis Thomas, writing in the New England Journal of Medicine (1978), proposed a radical change in premedical education, calling for the elim- ination of all science from premedical study and a return to the classics, history, literature, and philosophy, on the grounds that our premedical culture “eats away” at everything and everyone involved. Thomas believed that “Society would be the ultimate beneficiary” of such a change as these bright students would have learned as much as possible “about how human beings have always lived out their lives.” All necessary learning of medical science could then be done in medical school, where students newly exposed to human biology and medicine would be excited to learn. In their reflection on Thomas, Gunderman and Kanter (2008) conclude that:


토마스는 두 가지 더 깊은 포인트를 만들고있었습니다. 첫째, 학부 커리큘럼은 의대 자체보다는 의학의 미래에 중요한 것으로 간주해야합니다. 둘째, 학부생들을 조기에 전문화 되지 않도록 안내하고, 대신에 그들이 의학 교육에 들어가기 전에 가능한 한 인간으로서 최대한 발전하도록 장려해야합니다. 내일의 의사가 의학, 지역 사회 및 환자의 직업에 봉사한다면, 오늘날 의학의 학생들은 인간이라는 것이 무엇을 의미하는지 깊이 있고 깊게 반영해야합니다. (1161 쪽)


Thomas was making two more profound points. First, we should regard the undergraduate curriculum as no less vital to the future of medicine than medical school itself. Second, we should guide undergraduate students away from the path of premature specialization, instead encouraging them to develop as fully as possible as human beings before they enter medical training. If the physicians of tomorrow are to serve the profession of medicine, their communities and their patients, it is vital that today’s medical students arrive having reflected broadly and deeply on what it means to be human. (p. 1161)





2009 년 Dienstag는 뉴 잉글랜드 의학 저널 (New England Journal of Medicine)에서 특히 "화학 및 수학 분야의" Premedical Education에서 Relevance and Rigor를 요구했습니다. 그는 

  • 학생들이 정보를 종합하고 분석 할 수있는보다 학제 간 과정, 

  • 그러한 변화를 반영하기위한 MCAT의 개정, 

  • premedical 학생들이 의사에게 기대되는 리더십과 시민권 역할을 준비 할 수 있도록, 더 넓고 의미있는 교양 교육을받을 수있는 시간과 지원을 주장했다. 

In 2009, Dienstag, in the New England Journal of Medicine, called for “Rele- vance and Rigor in Premedical Education,”especially in chemistry and math. He argued for 

  • more interdisciplinary courses in which students would synthesize and analyze information, 

  • revision of the MCAT to reflect such changes, and 

  • time and support for premedical students to have a broader, more meaningful liberal arts education to prepare them for the leadership and citizenship roles expected of physicians.



가장 최근에 그리고 강력하게 HHMI-AAMC (2009) 보고서는 미래의 의사를위한 과학 기초에 관한 보고서에서 어떤 예비 학습 과정의 예비 의학 학생들에게도 "과학과 수학의 주요 개념과 기술을 배우고 의과 대학에 이 과학 기반 위에 과학 기반 의학을 실천할 수있는 능력을 제공하는 과학적 역량을 구축해야한다"고 기술했다. 이 역량 기반 커리큘럼은 학생들이 "수학의 기본 원리를 사용하는 지식과 능력을 모두 보여줄 수 있도록 설계된 학습 목표를 제시합니다 인간 건강과 질병에 과학을 적용하는 데 필요한 통계, 물리학, 화학, 생화학 및 생물학; 관측 및 분석 기술과 그러한 기술과 원리를 생물학적 상황에 적용 할 수있는 능력을 보여줍니다. "

Most recently and compellingly, an HHMI-AAMC (2009) report on the Sci- entific Foundations for Future Physicians calls for premedical students of whatever primary course of study to “learn the major concepts and skills of science and mathematics, leaving to medical schools the task of building on this scientific foundation the further scientific competencies that provide them the ability to practice science-based medicine.” This competency-based curriculum suggests learning objectives designed so that students will “Demonstrate both knowledge of and ability to use basic principles of mathematics and statistics, physics, chem- istry, biochemistry, and biology needed for the application of the sciences to human health and disease; demonstrate observational and analytic skills and the ability to apply those skills and principles to biological situations.”



20 세기에 표준적인 의학교육은 4년의 학부와 4년의 의과대학으로 정착하였으나, 중간중간 약간의 variation은 있었다. 예를 들어, 세계 대전 Ⅰ과 Ⅱ에서 의사에 대한 수요가 늘어남에 따라 의과대학은 3 년으로 단축되었으며 학부 요구조건이 감소되었습니다. 이 프로그램의 성공으로 인해 종종 6 년으로 진행되는 병합된 의예과/의학과 프로그램이 생겼는데, 현재 미국에는 약 46 개의 학사-MD 연계 프로그램이 있으며 다양한 missions와 형식이 있습니다. 이 프로그램의 졸업생은 성공적인 의사가 될 수 있고 성공적인 의사이지만, 이러한 프로그램 중 일부는 엄격하고 다양하며 완전한 학부 경험을 희생함으로써 생존한다는 공통적인 우려가 있습니다.

For the major part of the 20th century, the standard premedical/medical cur- riculum required a four-year undergraduate degree followed by four years of medical school, culminating in a medical degree, with some variations on this theme. For example, to meet the enhanced demand for physicians during World Wars I and II, the medical school experience was accelerated to three years, and the undergraduate prerequisite was diminished.The apparent success of this pro- gram suggested the concept of shortened combined premedical/medical school programs, often to six years. At present, there are approximately 46 baccalaure- ate/MD programs in the United States, with a variety of missions and formats. While graduates of these programs can be and are successful physicians, a com- mon concern is that some of these programs survive at the expense of a rigor- ous, varied, and complete undergraduate experience.


시카고 일리노이 대학 (University of Illinois Chicago) (UIC)의 의학 분야에서 GPPA (Guaranteed Professional Program Admission)는 1996 년 UIC에 우수한 학생을 끌어 들이기 위해 대학의 총장 David Broski의 지시에 따라 시작되었습니다. 이것은 학생이 고작 3.5 평점을 유지하고 마지막 점수의 평균 점수와 동일한 MCAT 점수를 획득 한 경우, 재능있는 고등학교 졸업자를 받아 들여 우리의 의과 대학에서 한 곳을 보장하는 학사 학위 / MD 프로그램입니다 올해의 M1 학급 수업.

The Guaranteed Professional ProgramAdmissions (GPPA) in Medicine at the University of Illinois at Chicago (UIC) was initiated in 1996 at the direction of David Broski, the chancellor of the university, in order to attract superior stu- dents to UIC. This is a baccalaureate/MD program that accepts highly talented high-school graduates and guarantees them a place in our College of Medicine, provided that the student maintains a minimal 3.5 GPA and achieves a score on the MCAT equal to the average score of the last year’s matriculated M1 class.


연간 20 명에서 30 명까지의 학생들에게 약 400 건의 신청서가 접수됩니다. 입학 전형 프로그램은 지원자 수를 약 75 명으로 줄이고 각 최종 후보는 GPPA 전문 대학의 인터뷰 대상자와 인터뷰합니다. 일반 면접 질문은 다음과 같습니다. 내가 너에 대해 알고 싶다면 해야 하는 질문은 무엇입니까? 당신은 어떤 면에서 흥미로운 사람입니까? "왜 당신은 의사가되고 싶니?"라고 자주 묻는 질문은 절대로하지 않는다. 매년 입학하는 학생들은 ACT 점수가 평균 34 점이나 SAT가 1400을 넘습니다. 모든 학생들은 고등학생 중 상위 5 %에 ​​속하며 최상위 학급 기관 (학생을 잃은 학교를 대표 함)에 경쟁력이 있습니다. 우리 수업의 75 %가 아시아계 미국인입니다.

For an annual intake of 20 to 30 students, we receive approximately 400 appli- cations. The admissions screening program narrows the number of applicants to approximately 75, and each finalist is interviewed by a GPPA College of Med- icine faculty member.Typical interview questions include: what are the questions I could ask you that will tell me what you want me to know about you? and why are you an interesting person? We never ask the often-expected question “why do you want to become a physician?”The students who matriculate each year have ACT scores that average 34 or an SAT over 1400; all students are in the top 5% of their high-school class and are competitive for top-tier institutions (which represent the schools we lose students to). Seventy-five percent of our class are Asian Americans.


이 프로그램의 명시된 사명은 사회적 계약의 진화와 그것이 의학과 가지는 관계의 맥락에서 의예과 교육을 촉진하는 것입니다. 이 임무에는 다음과 같은 다섯 가지 역량이 있습니다. 

(1) 비판적 사고 기술 습득. 

(2) 생각하는 것이 중요하다고 결정하는 것; 

(3) 의과대학에서 잘 배우기 위한 기초를 쌓는 것; 

(4) 삶의 의미와 즐거움을 가져오는 가져 오는 개인 영역을 확인하는 것; 

(5) 사회에 적극적으로 참여하는 것.

The stated mission of the program is to facilitate an undergraduate premed- ical education in the context of the evolution of the social contract and its rela- tion to medicine. Coupled to this mission are five competencies for students to achieve, including: 

(1) acquiring critical thinking skills; 

(2) determining what is important to think about; 

(3) learning the fundamentals necessary to excel in medical school; 

(4) identifying the personal areas that bring substance and joy to life; and 

(5) becoming an active participant in society.


본질적으로 모든 학생들은 의대에 진학합니다. 매년 약 25 %가 받아 들여지고 하버드, 시카고 대학, 미시간 대학, 노스 웨스턴을 포함한 UIC 이외의 의과 대학에 진학하기로 결정했습니다. 학부 졸업 때 GPPA 수업의 40 % 피 베타 카파 (Phi Beta Kappa)로 선출되며, 명예 의학 사회 인 알파 오메가 알파 (Alpha Omega Alpha)에 20 % 선거가 실시됩니다.

Essentially, all of our students go on to medical school. Each year about 25% are accepted and choose to go to medical schools other than UIC, including Harvard, the University of Chicago, the University of Michigan, and North- western.At the time of undergraduate graduation, usually 40% of the GPPA class are elected to Phi Beta Kappa, and subsequently 20% gain election to Alpha Omega Alpha, the honorary medical society.



처음 몇 년 동안, GPPA 학생들은 UIC Honors College에 배정 받았고, 그 기준을 충족시키는 것 외에는 의예과 요구 사항 이외의 요구 사항이 없었습니다. 저자 중 한 명(DAC)이 프로그램에 참여하게 되면서, 표준 의예과 프로그램을 개발할 엄청난 기회가 있음을 깨달았다..

For the first several years, GPPA students were assigned to the UIC Honors College, and other than fulfilling the criteria of that unit had no requirements in addition to the standard premedical requirements.When one of us (DAC) became engaged in the program, he realized that this was a splendid opportunity to develop a model premedical program.


우리는 

  • (1) 학생들에게 의학의 본질과 의학이 liberal arts education(이 책과 Flexner와 관련이 있음)에서 어떻게 벗어 났는지

  • (2) 의학의 예술 및 과학, 또는 의학의 과학이 의료 실무에서 어떻게 효과적으로 translate 될 수 있는지; 

  • (3) 의학의 역사와 철학; 

  • (4) 건강 정치가 건강 권리 또는 특권인지 여부를 중심으로하는 건강 정치, 보건 및 글로벌 건강과 관련된 현안 문제.


...등을 목표로하는 핵심 교과 과정을 개발했습니다. 

We developed a core curriculum aimed at: (1) introducing our students to the nature of medicine and how it devolves from a liberal arts education (particularly relevant to this volume and Flexner); (2) the art and science of medicine, or how the science of medicine can be effectively translated in medical practice; (3) the history and philosophy of medicine; and (4) contemporary problems involving health politics, health care and global health, discussions that often center on whether health care is a right or a privilege.


결론적으로 Johns Hopkins University를 미국 의학 교육의 황금 표준으로 승화시킨 Daniel Coit Gilman과 William Welch의 꿈은 미국의 의학 교육을 세계에서 주도적 인 역할로 끌어 올린 현실이되었습니다. 대학을 의학 교육의 기초로서 확립함으로써, 대학은 의예과 교육의 중심으로 자리 잡았습니다. 대학은 Flexner Report에 의해 공식화되고 삶life을 얻었습니다. 의학 과학 및 모든 과학 분야의 20 세기 선진 연구가 극적 이었지만, premedical 및 medical curriculum의 수반 된 변화는 덜 그렇습니다. 아마도 이것은 의학 교육을 기초 과학 및 임상, 환자 중심 활동으로 분리하는 창립자의 교육적 천재 때문일 것입니다. 그러나 생물 의학 혁명, 유전체학, 이미징을 포함한 최근의 지적, 기술적 혁신으로 인하여, 학제 간, 생명 윤리, 전문성, 휴머니즘 및 건강 정책에 새로운 도전이 등장했습니다. 우리는 의학을 learned profession으로 invigorating함으로써, 21 세기의 의예과 교육과 의학 교육을 모두 포함 할 수 있는 극적인 혁명의 새벽에있을 가능성이 높습니다. 

In conclusion, the dreams of Daniel Coit Gilman and WilliamWelch, which elevated Johns Hopkins University to the gold standard for U.S. medical educa- tion, have become the reality that has lifted American medical education to its leadership role in the world. The establishment of the university as the basis for medical education also made the university the center for premedical education, which was formalized and given life by the Flexner Report.Although 20th-cen- tury advances in medical sciences, and all sciences, were dramatic, accompanying changes in the premedical and medical curriculumhave been less so. Perhaps this is because of the educational genius of the founders in dichotomizing medical education into basic science and clinical, patient-centered activity. However, in the light of the intellectual and technological innovations of the recent past, in- cluding the biomedical revolution, genomics, and imaging, new challenges have emerged in interdisciplinarity, bioethics, professionalism, humanism, and health policy. It is likely that we are at the dawn of a dramatic revolution that will encompass both premedical and medical education in the 21st century, thereby invigorating medicine as a learned profession.





 2011 Winter;54(1):17-23. doi: 10.1353/pbm.2011.0011.

century of premedical education.

Author information

  • 1Department of Physiology and Biophysics and GPPA Program in Medicine, University of Illinois College of Medicine at Chicago, Chicago, IL 60612, USA. rcohen@uic.edu

Abstract

The Flexner Report established guidelines for medical education and made the university the obligate home for medical education. Flexner mandated specific elements necessary for university-based premedical education. With the exception of the MCAT, much less attention has been paid to premedical education and its integration into the scope of medical education than to education within the confines of the medical school. This article reviews the history of premedical education, describes some recent critiques of premedical education, discusses a newer program for premedical education evolving at the University of Illinois at Chicago, and offers some suggestions for the future.

PMID:
 
21399379
 
DOI:
 
10.1353/pbm.2011.0011
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts