의예과 교육의 건전한 철학을 위하여 (Acad Med, 2008)

Toward a Sound Philosophy of Premedical Education

From the Editor




세르비아의 Isidore는 초기 중세 시대의 위대한 학자 중 한 명으로, 의학 학습를 준비하기 위해 어떤 과정을 수료해야 하는지를 정당화하는 가장 초기의 주장 중 하나인 백과 사전 Etymologiae에서 제안했습니다 .1 Saint Isidore는 수사학, 변증법, 수학, 기하학, 음악 및 천문학을 포함하는 광범위하게 교육받은 의사입니다.

In the seventh century CE, Isidore of Seville, one of the great scholars of the early Middle Ages, offered in his encyclopedic Etymologiae one of the earliest arguments justifying which courses should be completed to prepare for the study of medicine.1 Saint Isidore argued for a broadly educated physician whose premedical education included literature, rhetoric, dialectic, arithmetic, geometry, music, and astronomy.


그러나 근본적인 문제는 의예가 교과 과정이 더 나은 의사가 될 수 있도록 준비해야하는지 아니면 의대에 입학 할 가능성을 극대화해야하는지 여부입니다. 다시 말해서, 의예과 교육의 주된 목적은 각 학생에게 풍부하고 다양한 직업 경력을위한 토대가 될 포괄적 인 교육을 제공하는 것일까, 아니면 의과 대학 과정을 준비하는 데 필요한 자료를 제공하여 입학 시험에서 학생의 점수를 최대화 하는 것인가? 모두가 전자에 동의하는 것처럼 보이지만, 대부분의 나라에서 현재 관행은 후자와 가장 비슷합니다.

However, a fundamental issue is whether premedical coursework should prepare one to be a better doctor or whether it should maximize one’s chances of acceptance to medical school. In other words, is the primary purpose of premedical education to provide each student with a broad-based education that will serve as the foundation for a rich and varied professional career, or, instead, with material that is specifically preparatory for medical school courses and that will maximize a student’s scores on the admission test? It seems that everyone agrees with the former, but current practice, both in this country and elsewhere, is most like the latter.


왜 그럴까?

Why is this the case?


첫째, 의예과 학생은 지능있는 개인이기 때문에 판단을위한 조치에 대한 성공을 최적화하기 위해 합리적 결정을 내리는 것은 예상치 못한 일이 아닙니다. 따라서 그들은 자신의 나라의 의과 대학 입학 시험을 준비하고 의학 학교의 입학 요건을 충족하며 의과대학 교과 과정을 더 잘 준비 할 수있는 과정을 택하기로 결정합니다.

First, since premedical students are intelligent individuals, it is not unexpected to find that they make rational decisions to optimize their success on measures by which they will be judged. Thus, they choose to take courses that prepare thembest for their country’s medical school admission test, that satisfy medical school admission requirements, and that enable themto feel more ready for medical school coursework.



둘째로, 의예과 advisor는 학생들이 의대에 입학하는 비율이 높을 때 가장 좋아 보이며, 이는 이러한 종류의 결정을 장려하고 지원하도록 동기를 부여합니다.

Second, premedical advisors look best when their students have a high rate of acceptance to medical school, which motivates themto encourage and support these kinds of decisions.


셋째, 어떤 의과 대학의 지도자들은 그들의 학교에서만 입학 요건을 변경하는 것을 주저합니다. 다른 의대가 입학을위한 과정 요구 사항이 현저히 다른 경우, 잠재적인 지원자는 자신이 신청할 수있는 각 학교의 모든 요구 조건을 충족시켜야하는 부담이 있다.

Third, the leaders of any given medical school are hesitant to change admission requirements at their school only. If different medical schools were to have significantly different course requirements for admission, a potential applicant would need to satisfy all of the requirements for each school to which he or she might apply.


넷째, 특히 국가 표준 시험 인 입학 시험을 변경하기가 어렵습니다.

Fourth, it is difficult to make changes to the admission test, especially in countries where it is a nationally standardized examination.


그리고 다섯 번째, premedical 커리큘럼은 혼잡 한 의과 대학 커리큘럼의 brunt를 짊어 질 것입니다. 한 보고서 8)는 의과대학 커리큘럼에서 특정 교육 과정을 의예과 교육 과정에서 다루도록 요구함으로써 시간을 절약하는 것이 중요 함을 시사합니다. 이 보고서는 양질의 예비 교육을 추구하는 맥락에서 "효율성"이 실제로 의미하는 바는 논쟁의 여지가 있지만, 교과 과정을 의예과 커리큘럼으로 이동시킴으로써 의과 대학 커리큘럼의 압력을 덜어주는 것이 좋은 전략이라고 제안합니다.

And fifth, the premedical curriculum may bear the brunt of an overcrowded medical school curriculum. One report8 suggests that it is valuable to free up time in the medical school curriculumby requiring that certain courses be taken as part of the premedical curriculum. While it is arguable what “efficiency” really means in the context of pursuing a high-quality premedical education, the report suggests that it is a good strategy to relieve some of the pressure of the medical school curriculumby shifting coursework to the premedical curriculum.


어떻게 의예과 교육 개선을 통해 학생들이 성적보다 학습에 더 집중할 수 있게 할 것인가?

how do we in academic medicine reformpremedical education so that it encourages students to focus more on learning than on grades,


먼저 철저한 의예과 교육 철학에 기반해야합니다. 그러한 철학은 broad-based education의 가치에 대한 논쟁으로 시작해야한다 .19) premedical 교육은 강한 도덕적인 나침반과 사회적 정의에 대한 헌신과 함께 독립적이고 창조적 인 thinker로 발전하도록 학생을 준비시켜야한다고 명시해야한다. 

To begin, we must base what we do on a sound philosophy of premedical education. Such a philosophy should begin with an argument about the value of a broad-based education.1,9 It should state that a premedical education must prepare the student to develop into an independent and creative thinker, with a strong moral compass and a commitment to social justice.



그리고 그것은 premedical 경험이 다음의 것을 가능하게 해야 한다.

And it should specify that the premedical experience should enable the student’s ability 

  • to synthesize academically rigorous information; 

  • to pursue an art, craft, or skill that requires disciplined practice; 

  • to deal successfully with adversity; 

  • to demonstrate ethical behavior, particularly in a complex or difficult situation; and 

  • to serve others by volunteering one’s time.


이 철학은 의대 입학 요건과 시험이 의예과 학생들이 폭 넓은 교육을 추구 할 합리적 선택을하도록 도와야지 반대로 막아서는 안 된다는 것을 강조해야합니다.

This philosophy should emphasize that medical school admission requirements and testing should help, and not deter, premedical students to make rational choices to pursue a broad- based education.


이러한 철학을 구현하려면 의과 대학 입학에 필요한 과목을 재검토해야하며 입학 시험의 내용을 다시 생각해 봐야합니다. 그러나 이것은 분명히 충분하지 않습니다. 우리는 또한이 과정의 성적과 입학 시험에서 얻은 점수를 사용하여 어떤 지원자가 수락하거나 거절하는지 결정해야합니다.

To implement such a philosophy, we need to re-examine which courses should be required for entry to medical school, and we need to re-think some of the content of the admission test. But this is clearly not enough. We also must examine the way in which grades in these courses and scores fromthe admission test are used to decide which applicants to accept or reject.



입학위원회가 시험 점수와 과정 성적을 사용하는 방식이 합리적인 premedical 학생들이 선택하는 방법에 불균형 적으로 큰 영향을 미친다고 생각합니다. 이 시스템은 학생들이 "A"를 받기 힘든 과정을 수강하지 못하게합니다.이 과정에는 더 어려운 과학 과정, 문학과 인문학 과정, 그리고 "하드 그레이더 (hard-graders)"라고하는 코스의 프로패셔널 코스가 포함될 수 있습니다.

I posit that the way admission committees use test scores and course grades has a disproportionately large influence on how rational premedical students make choices. This systemdeters students from taking courses for which they are unlikely to get an “A.” These might include some of the more difficult science courses, certain courses in literature and the humanities, and courses fromprofessors known as “hard-graders.”


따라서 premedical 교육의 질을 향상시키는 의미있는 변화를 달성하려면 학부 과정 요구 사항 현대화, 입학 시험 내용 수정, 입학시 코스 성적 및 테스트 점수 사용의 새로운 방법 개발 등 여러 가지 전략을 추구해야합니다. 학생들이 폭 넓은 교육을 추구하도록 격려하는 결정. 또한 우리는 독립적 인 사고와 창의력에 대한 신청자의 능력을 평가하고, 도덕적인 나침반의 정확성을 판단하고, 개인의 전문성에 대한 잠재력을 이해하는 새롭고 나은 방법을 개발해야합니다.

So, to achieve meaningful change that improves the quality of premedical education, we must pursue a multi- pronged strategy that includes modernizing undergraduate course requirements, revising the content of the admission test, and developing new ways of using course grades and test scores in admission decisions that encourage students to pursue a broad-based education. In addition, we must develop new and better ways to assess an applicant’s capability for independent thinking and creativity, to judge the accuracy of his or her moral compass, and to understand that individual’s potential for professionalism.





2 Petsko GA. Medicine man. Genome Biol. 2007; 8:114.


5 Emanuel EJ. Changing premed requirements and the medical curriculum. JAMA. 2006;296: 1128–1131.


9 Brieger GH. The plight of premedical education: myths and misperceptions – Part II: Science “versus” the liberal arts. Acad Med. 1999;74:1217–1221.




 2008 May;83(5):423-4. doi: 10.1097/ACM.0b013e3181734623.

Toward a sound philosophy of premedical education.

Comment in

PMID:
 
18448893
 
DOI:
 
10.1097/ACM.0b013e3181734623
[PubMed - indexed for MEDLINE]


+ Recent posts